O Comité Educativo aproba recomendacións de ventilación para facer compatible o máximo nivel de seguridade nas aulas co mellor nivel de confort do alumnado

O conselleiro de Educación, Román Rodríguez, presidiu a reunión semanal do órgano que asesora á Xunta en materia escolar ante a covid-19

Apróbanse unhas directrices de ventilación, que os centros recibirán de inmediato, que amplían o contido do protocolo xeral e optimizan os tempos de ventilación co obxectivo de afrontar as temperaturas nos meses de inverno

Tras realizar a consulta, o Comité Clínico determinou que a ventilación natural é imprescindible para a loita contra a covid-19 en espazos pechados e que os purificadores con filtros HEPA só poden utilizarse de xeito excepcional e complementario

Un estudo en marcha avaliará as dinámicas ante distintas casuísticas para monitorizar a evolución e xerar maior coñecemento

“Somos conscientes de que esta é unha preocupación latente nas familias, máis cando se achegan condicións máis adversas”, afirmou o conselleiro

Ven, 30/10/2020 - 12:46

O Comité Educativo aprobou hoxe unhas directrices de ventilación en centros educativos co obxectivo de facer compatible o máximo nivel de seguridade co mellor nivel de confort para o alumnado galego nas aulas ante un curso marcado pola excepcionalidade da covid-19. Estas recomendacións, que colexios e institutos recibirán de maneira inmediata, amplían o contido do protocolo xeral de inicio de curso e optimizan os tempos de ventilación, o que permite afrontar con máis garantías os meses de inverno con peor meteoroloxía.

O conselleiro de Cultura, Educación e Universidade, Román Rodríguez, expuxo o labor desenvolto nas últimas semanas, logo de que na reunión anterior do Comité Educativo se decidise solicitar novas orientacións técnicas para a ventilación nas aulas e atender así as peticións trasladas pola comunidade educativa sobre esta cuestión. Ao respecto, informou do ditame do Comité Clínico, que conclúe que a ventilación natural é imprescindible na loita contra o virus en espazos pechados como as aulas, algo que vai en liña co expresado xa polo Centro Superior de Investigaciones Científicas (CSIC).

Así mesmo, os expertos sanitarios advirten que os purificadores con filtros HEPA non son suficientes por si mesmos e que só poden empregarse en todo caso como último recurso, de xeito complementario, nunca substitutivo, e excepcionalmente. A súa utilización require dun informe técnico especializado, así como a súa autorización en coordinación coas directrices da autoridade sanitaria.

Román Rodríguez compareceu acompañado polo director xeral de Asistencia Sanitaria, Jorge Aboal, e polo doutor Pedro Rascado, ambos membros tanto do Comité Clínico como do Comité Educativo, dous órganos en permanente contacto para contribuír ao normal desenvolvemento do curso no contexto da covid-19.

“Somos conscientes de que esta é unha preocupación latente na comunidade educativa, máis cando se achegan condicións máis adversas”, afirmou o conselleiro. Por iso, expuxo, o compromiso do Goberno galego é “buscar fórmulas para reducir esta problemática”, sen perder nunca de vista que a seguridade dos membros da comunidade educativa é a prioridade e iso fai imprescindible a ventilación natural.

Tempos e dinámicas

As orientacións aprobadas hoxe no Comité Educativo, en coordinación por parte dos departamentos de Sanidade e Educación, fan un repaso das medidas previstas no protocolo xeral, analizan as referencias existentes sobre ventilación (entre elas a guía do CSIC), establecen un proceso na toma de decisións sobre ventilación (entre elas a guía do CSIC), establecen un proceso de decisións e incorpora unha serie de recomendacións específicas para previr a propagación do virus.

Estas recomendacións, que inciden na ventilación natural como medida de seguridade necesaria fronte á covid-19, optimizan tempos e fórmulas de ventilación. Como xa recollía o protocolo de inicio de curso, requírese facelo 15 minutos ao inicio e ao remate da xornada, 5 minutos entre clase e clase e durante todo o recreo. Aconsella facelo abrindo xanelas e portas para xerar ventilación cruzada.

O documento incorpora, así mesmo, pautas para ventilar as aulas durante o transcurso das clases dun xeito eficiente que permita a maior renovación posible do aire ao tempo que se mellora o confort térmico, sen necesidade de ter as xanelas abertas toda a sesión.

A maiores, a Consellería ten en marcha un estudo piloto en centros de ensino para guiar esta actuación. Sobre esta base, para monitorizar a situación e xerar un maior coñecemento, seguirá traballando en colaboración con expertos da Universidade de Santiago de Compostela (USC) tendo en conta diferentes casuísticas posibles.

Contaxios fóra das aulas

O conselleiro fixo tamén unha valoración sobre o desenvolvemento do curso cunha mensaxe de tranquilidade á comunidade educativa. Neste sentido, recordou que nestes momentos os centros escolares son lugares seguros, cunha baixa incidencia de contaxios grazas ao esforzo de toda a comunidade. “Equipos directivos, profesores, alumnos e familias están poñendo o mellor de si mesmos para garantir a actividade lectiva presencial nun momento de dificultade sanitaria como actual”, resaltou.

Aínda que remarcou a importancia de non baixar a garda, subliñou que a situación nos centros é mellor que no conxunto da sociedade e tamén mellor en termos comparativos co conxunto de España. “Os centros escolares son espazos abertos á sociedade nos que cada día interactúan medio millón de persoas”, lembrou. Malia este volume de poboación, “no 87% dos centros onde se detectan positivos trátase de casos illados dunha ou dúas persoas, sen que o contaxio se propague”.