Unha ducia de centros educativos públicos expoñen as súas boas prácticas nas Xornadas Galegas de Linguas Estranxeiras

A conselleira de Educación abriu hoxe este encontro
Van dirixidas a profesorado especialista no ensino de idiomas
Sáb, 04/05/2019 - 11:00

A conselleira de Educación, Universidade e Formación Profesional, Carmen Pomar, participou hoxe na apertura das IV Xornadas Galegas de Linguas Estranxeiras, nas que unha ducia de centros educativos públicos da nosa comunidade expoñen as súas boas prácticas en materia de plurilingüismo. O encontro, que se celebra no Pazo de Congresos de Santiago de Compostela, reúne a máis de 400 docentes especializados no ensino de idiomas.

A titular do departamento educativo da Xunta de Galicia salientou a implicación dos docentes na implantación da Estratexia Galega de Linguas Estranxeiras, cuxo obxectivo “é o de estender o plurilingüismo a todas as etapas educativas e facilitar que as alumnas e os alumnos poidan acreditar o seu nivel de lingua estranxeira ao final de cada etapa”. “Vós sodes a peza fundamental do sistema educativo, exercendo como coordinadores e coordinadoras nos programas e actividades formativas nas que participades e, sobre todo, actuades como guías desde as aulas dos centros educativos desde os que, día a día, traballades para garantir unha educación de excelencia para todas as galegas e os galegos”, destacou.

Carmen Pomar sinalou, ademais, que nestas xornadas o alumnado que participou nas iniciativas de plurilingüismo durante a súa etapa formativa “vai achegar a súa visión da experiencia e de como esta influíu no seu percorrido vital posterior, persoal, académico e profesional”.

Relatorios e boas prácticas

Durante a xornada de hoxe abordaranse temas como os programas bilingües e plurilingües; o deseño de materiais ou o uso das TIC no ensino de linguas; as funcións das persoas coordinadoras ou dos auxiliares de conversa; a coordinación entre o profesorado coordinador e o profesorado AICLE (Aprendizaxe Integrado de Contidos e Linguas Estranxeiras, CLIL ou EMILE en francés), o uso da gamificación para a aprendizaxe de linguas,  ou claves metodolóxicas e de avaliación no ensino plurilingüe. Ademais, por primeira vez darase voz ao alumnado que participou nestes programas durante a súa etapa formativa, que achegarán a súa visión da  experiencia e como esta influíu no seu percorrido vital posterior, persoal, académico e profesional.

A xornada inclúe, ademais da presentación das boas prácticas, conferencias de especialistas no ensino de linguas estranxeiras e no enfoque AICLE (Aprendizaxe Integrado de Contidos e Linguas Estranxeiras, CLIL en inglés ou EMILE en francés), tanto galegos e do resto do Estado como estranxeiros. Así mesmo, impartirán obradoiros centrados nestas competencias expertos chegados do Trinity College London, da Escola superior de Turismo do Mar (Portugal), do CEIP Kantic@ Arroyo e do IES Miguel de Molinos (Aragón), entre outros.

Respecto das boas prácticas, presentaron as súas os IES Plurilingüe Rosalía de Castro (Santiago de Compostela), Arcebispo Xelmírez I (Santiago de Compostela), Isidro Parga Pondal (Carballo), Plurilingüe A Cachada (Boiro), Plurilingüe Eusebio da Guarda (A Coruña), Universidade Laboral (Culleredo), Sánchez Cantón (Pontevedra) e Plurilingüe Neira Vilas (Oleiros). Así mesmo, fixérono os CEIP Plurilingüe Ben-Cho-Shey (O Pereiro de Aguiar), Pío XII (Santiago de Compostela), de  CEIP Plurilingüe de Pedrouzos (Brión) e o CPI Plurilingüe de Vedra (Vedra).

Organizadas pola Consellería a través do Centro Autonómico de Formación e Innovación (CAFI), as xornadas céntranse na Estratexia Galega de Linguas Estranxeiras, EDUlingüe 2020. O obxectivo é reflexionar sobre a implantación dos programas integrados de contidos e linguas nos centros educativos galegos e mostrar exemplos de boas prácticas docentes. Así mesmo compartiranse claves esenciais para a busca, selección, deseño e recompilación de materiais plurilingües/bilingües cun enfoque integrado de linguas.

Para iso, abordaranse cuestións como o uso das TIC e dos recursos dixitais na didáctica, o apoio do auxiliar de conversa como recurso humano ou a metodoloxía e avaliación no modelo de ensino plurilingüe.