Lingua galega

Saída San Cibrán de Lás

O alumnado do Xermán Ancochea fixemos visita cultural o pasado xoves, 5 de decembro. Pola mañá, tocou retroceder no tempo e mergullarnos na cultura castrexa. Para iso fomos ao castro de San Cibrán de Lás, tamén coñecido como A Ciudá, Lambrica, Lansbrica ou Lanobrica, un dos castros galaicos de maior tamaño entre os localizados no territorio da actual Galicia. Despois da visita e das explicacións dos guías, puxemos en práctica o aprendido cun divertido xogo.

Pola tarde, e despois de repor forzas cun xantar a base de bocatas e taper, fomos ao museo do Traxe Tradicional Galego e ao museo Estanislao Reverter. Alí vimos reproducións de traxes e pezas orixinais representativas de finais do século XIX e principios do XX. A seguir, coñecemos a traxectoria deportiva de Reverter a través de fotos, trofeos, placas..… e diverso material que repasa os vinte anos en activo como piloto. Para rematar a viaxe, trasladámonos ao Pazo de Trasalva, o lugar onde viviu e escribiu o Patriaraca das nosas letras, Ramón Otero Pedrayo. Este escritor, profesor, político e editor formou parte de grandes iniciativas para o desenvolvemento cultural galego como o Partido Galeguista, o Seminario de Estudos Galegos ou a Editorial Galaxia. Alí vimos obxectos persoais do escritor, mobiliario e a súa biblioteca, así como la estrutura tradicional dun pazo galego de principios do XX.

Saída TEATRO e CIDADE DA CULTURA

O alumnado do instituto viaxa a Santiago para ir ao teatro e á Cidade da Cultura. Pola mañá, asistirá á función teatral, Sofía e as postsocráticas de Inversa Teatro, pequenas pezas literarias inspiradas nas fábulas de Esopo que versan sobre a violencia machista. Pola tarde, visita a Cidade da Cultura para ver "A derradeira leición do mestre", cadro pintado por Alfonso Daniel Rodríguez Castelao que recolle a brutalidade da represión franquista na Guerra Civil, e que se atopa por primeira vez en Galicia.

Composición Departamento Lingua Galega

No curso escolar 2017-2018 o departamento de Lingua Galega e Literatura está composto por:

- María Dolores Ferro Diz ( Xefa de Departamento e do Equipo de Dinamización Lingüística así como profesora de 2º, 3º, 4º ESO e 1º BAC)

- María Carmen Vivero González ( Vicedirectora e profesora de 1º ESO e 2º BAC )

COUSAS de Castelao ( TEATRO )

ACTIVIDADE:Representación teatral de Cousas de Castelao

DEPARTAMENTO: Lingua Galega

DATA: martes, 6 de febreiro

LUGAR: A Rúa

HORA DE SAÍDA: 10:00

HORA DE CHEGADA:14:00

ALUMNADO:, 4º ESO, 1º e 2º BAC

PROFESORADO ACOMPAÑANTE: María Dolores, Carmen Vivero e María Mercedes.

Horario saída VIGO

A saída do mércores día 24  ( Vigo) realizarase ás 8:30, non ás 7:00 como en principio estaba marcado. Lembrade que debedes traer a comida de mediodía.

Saída VIGO ( Pergamiño Vindel e Illa San Simón )

ACTIVIDADE: O alumnado visitará pola mañá o Museo do Mar, onde está o Pergamiño Vindel e pola tarde irán á illa de San Simón, sempre que as condicións metereolóxicas o permitan.

DEPARTAMENTOS: Lingua galega

DATA: Mércores, 24 de xaneiro.

HORA DE SAÍDA: 7:00

HORA DE CHEGADA: Arredor das 20:00

ALUMNADO: 3º e 4º ESO, 1º e 2º BAC

PROFESORADO ACOMPAÑANTE: María Dolores, Susana, Zoraida e Ana.

Composición do departamento de lingua galega

A composición do departamento é unipersoal no curso 2011-2012

PROFESORA: María Esther López Fraga

Benvid@s ao Departamento de Lingua Galega!

Ola a tod@s! Benvid@s á nosa nova área de traballo. Estade ben atent@s... Pronto haberá novidades.