Traballando en equipo para montar as Cúpulas de Leonardo da Vinci

Para acceder á alería de imaxes da actividade premede aquí.

Uns 500 anos despois de que Leonardo da Vinci plasmara nuns debuxos (agochados nun recuncho dos seus escritos no Arquivo da biblioteca Leonardiana) as súas coñecidas cúpulas, o alumnado da ESO e 1º BACH., coñeceu estas interesantes estruturas e animouse a montalas baixo a guía de Lucía, Sandra e Manuel (Dpto. de Matemáticas) e de Gabriel (Dpto. de Tecnoloxía). As once estruturas móntanse cunha única peza de 4 amosegas e sen elementos de unión entre elas. Non precisan ningún tipo de elemento de unión xa que o seu propio peso mantén a estabilidade da cúpula, que se consegue pola diferenza de altura entre os puntos do fondo dos encaixes. De non existir esta diferenza, apenas se conseguirían unhas estruturas totalmente planas.

Mais, sobre todo, as cúpulas non se terían construído se o alumnado non traballase en equipo, de aí a importancia destas actividades de tipo colaborativo e de carácter lúdico-matemático que, ademais, tamén nos permitiu coñecer as estruturas do "Codex Atlanticus" de Leonardo, potenciar a creatividade e a habilidade, deducir as posibilidades existentes para pasar dunha estrutura plana a unha curva e mostrar unha aplicación na vida real das matemáticas.

A actividade foi organizada entre os días 9 e 20 de decembro polo Departamento de Matemáticas en colaboración coa Fundación Escola Rosalía, que xa está inmersa nunha nova edición de Imatxina, un encontro didáctico dedicado ao ensino das matemáticas a escolares de primaria e secundaria dende unha perspectiva de innovación educativa.

book | by Dr. Radut