Xaneiro 2013

Febreiro 2013

Nómades  Nómades
               de
           Xosé Tomás
xosé tomás

   

   A calidade das imaxes e das historias contadas fai desta novela gráfica unha obra excepcional.
    As protagonistas son mulleres inmigrantes: nais que arriscan a vida para ofrecer un futuro mellor aos seus fillos; mozas que se prostitúen para contribuír á deficitaria economía familiar;  mulleres que viven ás agachadas o seu lesbianismo; empregadas-servas do fogar sen papeis…
    Todo un documento gráfico-literario dun mundo inxusto.

    “Trátase -son palabras do propio Xosé Tomás- dunha historia de persoas (todas mulleres) que emigran dun lugar para outro, que deixan un pasado e se enfrontan a un futuro incerto. Unha visión poliédrica do concepto da "estranxeiría", ese termo que a todos nos pode afectar en calquera momento. E unha visión dende a perspectiva das que, neste mundo aínda tan lento, sofren do desprezo e da incomprensión”.

Febreiro 2013

Raúl Vacas

Post-it

 

Perdón por el amor que a veces no sé darte y se evapora.
Perdón por recordarte que el silencio existe,
que la mentira es un artículo de moda,
que tus lágrimas son lluvia destilada.
Perdón por enredarme en el ovillo del orgullo
y descuidar la calma y la ternura.
Perdón por no encontrar la frase exacta
que nos salve del frío y la tristeza.
Perdón por destapar el tarro de los miedos
y dejar que aleteen en tus ojos.
Perdón por no creer en el mercurio y en los puzzles,
por los condicionales simples y compuestos,
por el amor de encargo,
por el miedo al presente y al futuro,
por no traer el pan esta mañana,
por olvidar el día de tu cumpleaños,
por soñar a escondidas.
Perdón por no llamar a tiempo.
Perdón por levantar el tono.
Perdón por mi descuido y mi torpeza.
Perdón por no decir perdón.

(Raúl Vacas, 1971 -  Consumir preferentemente)

 

Xaneiro 2013

Una misma noche

de

Leopoldo Brizuela

 

El sábado de la entrega de las llaves escuché movimientos en la casa vecina: el silbato intermitente de una especie de combi entrando marcha atrás al terreno del fondo, puertas que se abrían sin la aprensión de los Chagas, órdenes demasiado seguras para un lugar desconocido, inmediatamente corregidas o suplantadas por otras.

(...) Hacia la tarde, escuché otras personas que entraban por la puerta del frente, y que salían a mirar la piscina. Pretextando no sé qué tareas salí al balcón trasero y, esta vez sí, en las frases sueltas, en el tono, creí notar el aura de los dueños -porque no era un hombre solo, no, lo acompañaba al menos una pareja joven -, la alegría ostentosa y contenida de quien pisa conquistando. Un orgullo que era en sí mismo inocencia, una inocencia que a mí me tocaba quebrar.

Pero, ¿cómo? ¿Cómo decirles que habían asaltado su casa al menos dos veces en lo que iba de año?...


        O escritor Leonardo Diego Bazán regresa á casa dos seus pais para coidar da súa nai viúva. Unha madrugada de 2010 é testemuña do asalto a unha casa veciña, polas características do roubo é indubidable a colaboración da policía cos ladróns. Xa antes, no ano 1976, a mesma casa sufriu outro ataque similar. Entón vivían alí os Kuperman, Leonardo era un mozo e Arxentina estaba sumida no terror da Xunta Militar. O suceso orixinou unha pegada imborrable na memoria do adolescente, sobre todo ao descubrir o papel que xogou o seu pai en todo aquilo. Leonardo empeza a escribir unha novela coa intención de rescatar e exorcizar un pasado que quixera esquecer.

        Unha lectura de suspense baixo aparencia de caderno de notas dun detective.

 

 

Xaneiro 2013

Vai frío e saímos ao monte
buscar leña e tamén traemos
piñas coas que prender o lume.
Sobre a lareira dispoñemos
as achas e as chamas inician
con vehemencia a combustión
da periferia ata que o lume
se instala na cerna do bosque
e reina coma un deus inapelable
a quen se lle rende o sacrificio das horas.
Pola cheminea medra unha flor de fume
que esfolla o vento.

 

Eva Veiga (1961-), A luz e as súas cicatrices

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