Filosofía

Profesores e Materias

CURSO 2022/23 PROFESORES DO DEPARTAMENTO: 

  • Diego Lubián
  • Anna Cervera (Xefa departamento)

 MATERIAS IMPARTIDAS POR CURSO:

  • 2º ESO A+B+C+D:  Valores éticos (Diego Lubián)
  • 3º ESO A+B: Educación en valores éticos e cívicos (Anna Cervera)
  • 3ª ESO C+D+PDC: Educación en Valores éticos e cívicos (Diego Lubián)
  • 4ª ESO A: Valores éticos (Diego Lubián)
  • 4º ESO B: Valores éticos (Anna Cervera)
  • 4ºESO C: Valores éticos (Adriana Iglesias)
  • 4ºESO B: Filosofía (Diego Lubián)
  • 1ª BACHARELATO A+B+C: Filosofía (Anna Cervera)
  • 2ª BACHARELATO B+C: Historia da Filosofía (Diego Lubián)
  • 2º BACHARELATO A+B+C (Grupo 1): Psicoloxía (Diego Lubián)
  • 2º BACHARELATO A+B+C (Grupo 2): Psicoloxía (Anna Caervera)
  • 2º BACHARELATO A+B+C: Ética e Filosofía do Dereito (Anna Cervera)

  

Currículo

VALORES E TICOS

2o ESO

Curso 2022/23

BLOQUE 1: O INDIVIDUO

TEMA 1: UN MUNDO GLOBALIZADO

1.1.- Proposta dun texto como introdución ao tema

1.2.- Que entendemos por dignidade / Que son os Dereitos Humanos

1.3.- Individuo e Estado:

- Os límites do Estado

- Estados que non respectan os DH

1.4.- Liberdade e DH

1.5.- Liberdade e conciencia

1.6.- Liberdade e medios de comunicación

1.7.- TALLER DE ÉTICA: “Os límites da liberdade de expresión” (a través do atentado a

Charlie Hebdo)

TEMA 2: O PAPEL DA ÉTICA

2.1.- Proposta dun texto como introdución ao tema

2.2.- Qué é a ética? Para que vale actualmente?

2.3.- A túa vida, as túas normas, o teu proxecto, a conformación da túa persoa

2.4.- Éticas materiais e éticas formais

2.5.- Elixe as túas normas de conduta

2.6.- Éticas para o século XXI: a ética discursiva ou do diálogo de Habermas

2.7.- TALLER DE ÉTICA: “A elección do noso comportamento” (a través do libro “O

diario de Ana Frank”)BLOQUE 2: O GRUPO

TEMA 3: ORGANIZACIÓN SOCIAL: A DEMOCRACIA

3.1.- Proposta dun texto como introdución ao tema

3.2.- Que é a Democracia

3.3.- Dereitos e deberes da democracia

3.4.- A orixe e lexitimidade da lei

3.5.- Que son os impostos

3.5.- A globalización

- A fenda Norte-Sur

- Consumo responsable

- Decrecemento

2.7.- TALLER DE ÉTICA: “A sociedade a facemos nós” (a través do libro do tema “A

deslocalización de empresas” ou “O noso papel como consumidores”)

TEMA 4: SOCIEDADE E XUSTIZA

4.1.- Proposta dun texto como introdución ao tema

4.2.- Lei e moralidade: o legal e o lexítimo

4.3.- Obxección de conciencia e desobediencia civil

4.3.- A teoría da xustiza de J.Rawls

4.4.- Os DH unha tarefa en proceso: cara a unha xustiza universal

4.5.- TALLER DE ÉTICA: “O Estado vs o individuo” (a través do libro do obra “Antígona”)BLOQUE 2: O ENTORNO

TEMA 5: PAZ E GUERRA

5.1.- Proposta dun texto como introdución ao tema

5.2.- Guerras e vulneración de DH: os máis prexudicados

5.3.- Terrorismo, Tráfico de armas, tráfico de persoas

5.4.- Historia do Pacifismo e situación no século XXI

5.5.- TALLER DE ÉTICA: “As consecuencias da guerra e o terrorismo” (a través

análise dos atentados do 11S)

TEMA 6: ÉTICA, CIENCIA E TECNOLOXÍA

6.1.- Proposta dun texto como introdución ao tema

6.2.- Ciencia e cientifismo

6.3.- Ciencia e economía:

- O lado escuro da actividade empresarial

- A conciencia ecolóxica

- Responsabilidade ética na actividade empresarial

6.4.- A industria farmacéutica a exame

6.5.- TALLER DE ÉTICA: “O teu papel no futuro do planeta” (a través da túa pegada

ecolóxica)I.- ORGANIZACIÓN DA MATERIA

1.- A materia impártese unha sesión por semana

2.- O esquema de traballo é o seguinte:

2.1.- Ao inicio de cada tema faise a lectura colectiva dun texto introdutorio do tema

2.2.- O resto de sesións organízanse da seguinte maneira:

Exposición do contido a tratar por parte da profesora 20 minutos

Traballo por grupos (oral + escrito) 30 minutos

2.3.- Ao remate de cada tema realizarase un TALLER ÉTICO sobre un tema de

actualidade o unha situación directamente relacionada co mundo dos alumnos/as, a

quen aplicar a información impartida na UD que remata; ca intención de ser un peche

de contidos e de mostrar ao alumnado a actualidade da temática.

II.- MODELO AVALIATIVO

1.- A materia avaliarase en base ás tres avaliacións ordinarias e unha

final se fora necesario.

2.- Avaliarase en base a dous varemos:

2.1.- Traballos escritos que se realizarán na aula e eventualmente na casa

2.2.- Participación oral na aula nos TALLERES DE TRABALLO que organizaremos

periodicamente

En ámbolos dous casos terase en conta:

Capacidade organizativa e coherencia das ideas expostas 20%

Vocabulario específico da materia e do tema 20%

Capacidade de relacionar as súas ideas con argumentos vistos

anteriormente 20%

Capacidade de relacionar os temas tratados cos contidos de outras

materias 20%

Respecto pola opinión dos outros alumnos/as 20%

2.3.- De maneira excepcional, no caso de alumnos/as que non asistiron as sesións ordinarias

polo motivo que fora, aqueles que non participaran nos talleres de forma continuada, aqueles

cun nivel de intervención baixa en número e calidade, aqueles que non entregaran os traballos

solicitados, ou aqueles que non acadaron os niveis mínimos esixidos, contémplase a realización

dunha AVALIACIÓN FINAL consistente nunha PROBA ESCRITA que pode chegar a valer o 100% da nota final. 

III.- PLAN DE RECUPERACIÓN DE PENDENTES

No caso de co alumno/a non acade tampouco con esta proba os mínimos básicos esixidos, a materia quedará suspensa e pendente para o vindeiro curso

académico. Neste caso activarase o plan de recuperación de pendentes deseñado polo dpto e que pódese consultar no apartado correspondente deste

documento

 

EDUCACIÓ N EN VALÓRES

CIVICÓS E E TICÓS

3o ESO

Curso 2022/23

BLOQUE 1: AUTOCOÑECEMENTO E RELACIÓNS PERSOAIS

TEMA 1: EU E OS OUTROS

1.1.- Proposta dun texto como introdución ao tema

1.2.- A natureza humana

1.3.- Quen son eu: identidade e autonomía

1.4.- Os afectos: a necesidade dos outros

1.5.- Relacións interpersoais

1.6.- TALLER DE ÉTICA. TEMA: A Autoestima

TEMA 2: PRINCIPIOS QUE GUÍAN ACCIÓNS

2.1.- Proposta dun texto como introdución ao tema

2.2.- A ética guía das nosas accións

2.3.- Diferentes teorías éticas

2.4.- Ética aplicada

2.5.- A aparición do pensamento crítico

2.6.- TALLER DE ÉTICA. TEMA: A Prudencia

TEMA 3: O ENTORNO CERCANO

3.1.- Proposta dun texto como introdución ao tema

3.2.- Conflitos no seno da familia

3.3.- Conflitos con amigos/as e compañeiros/as

3.4. A resolución pacífica de conflitos3.5.- Tolerancia e respecto á diversidade

3.6.- TALLER DE ÉTICA. TEMA: Dignidade e respecto

BLOQUE 2: O GRUPO: SOCIEDADE, XUSTIZA E DEMOCRACIA

TEMA 4: VIVIR EN SOCIEDADE

4.1.- Proposta dun texto como introdución ao tema

4.2.- O fenómeno das migracións

4.3.- Convivencia social: multiculturalidade e interculturalidade

4.4.- Desigualdade e violencia social

4.5.- Discriminación e rexeitamento de algúns colectivos

4.6.- TALLER DE ÉTICA. TEMA: A Tolerancia

TEMA 5: VIVIR EN DEMOCRACIA

5.1.- Proposta dun texto como introdución ao tema

5.2.- Organización política das sociedades

5.3.- Formas de Estado e de goberno

5.4.- Democracia: dereitos e deberes

5.5.- A memoria histórica

5.6.- TALLER DE ÉTICA. TEMA: Cidadanía activa: compromiso e participación

TEMA 6: DEREITOS HUMANOS

6.1.- Proposta dun texto como introdución ao tema

6.2.- Declaración universal dos D.U: fundamento e evolución histórica

6.3.- Os dereitos das mulleres: violacións dos seus dereitos

6.4.- Outros colectivos

6.5.- Violencia e protección dos DU

6.5.- TALLER DE ÉTICA. TEMA: A XustizaBLOQUE 3: DESIGUALDADE, SOSTENIBILIDADE E MEDIO AMBIENTE

TEMA 7: UN MUNDO GLOBAL

7.1.- Proposta dun texto como introdución ao tema

7.2.- Globalización económica

7.3.- Desigualdade entre Estados

7.4.- Desigualdade entre persoas

7.5.- Loita contra a desigualdade: axudas ao desenrolo

7.6.- .- TALLER DE ÉTICA. TEMA: A Equidade

TEMA 8: SOSTENIBILIDADE E MEDIO AMBIENTE

8.1.- Proposta dun texto como introdución ao tema

8.2.- A nosa relación ca natureza: planeta Terra ao límite

8.3.- Hábitos de vida sostible

8.4.- Compromiso activo cas outras especies e cas xeracións futuras

8.5.- Economía sostible

8.6.- .- TALLER DE ÉTICA. TEMA: A Resilencia

TEMA 9: CARA A UN MUNDO MELLOR

9.1.- Proposta dun texto como introdución ao tema

9.2.- Conflitos armados e outras situacións de violencia

9.3.- Papel dos Estados e outros organismos internacionais na paz

9.4.- Papel das ONX e ONGD

9,5.- Accións para un mundo mellor

9.6.- .- TALLER DE ÉTICA. TEMA: Paz e solidaridadeI.- ORGANIZACIÓN DA MATERIA

1.- A materia impártese unha sesión por semana

2.- O esquema organizativo da materia será o seguinte:

2.1.- Ao inicio de cada tema se unha fará lectura colectiva dun texto introdutorio do

tema

2.2.- O resto de sesións organízanse da seguinte maneira:

Exposición do contido a tratar por parte da profesora 20 minutos

Traballo por grupos (oral + escrito) 30 minutos

2.3.- Ao remate de cada tema realizarase un TALLER ÉTICO sobre o tema impartido que

ten a intención de ser un peche de contidos

II.- MODELO AVALIATIVO

1.- A materia avaliarase en base ás tres avaliacións ordinarias, máis a final se fora necesario.

2.- Avaliarase en base a dous varemos:

2.1.- Traballos escritos que se realizarán na aula e eventualmente na casa

2.2.- Participación oral na aula nos TALLERES DE TRABALLO que organizaremos

periodicamente

En ámbolos dous casos terase en conta:

Capacidade organizativa e coherencia das ideas expostas 20%

Vocabulario específico da materia e do tema 20%

Capacidade de relacionar as súas ideas con argumentos vistos anteriormente 20%

Capacidade de relacionar os temas tratados cos contidos de outras materias 20%

Respecto pola opinión dos outros alumnos/as 20%

2.3.- De maneira excepcional, no caso de alumnos/as que non asistiron as sesións ordinarias

polo motivo que fora, aqueles que non participaran nos talleres de forma continuada, aqueles

cun nivel de intervención baixa en número e calidade, aqueles que non entregaran os traballos

solicitados, ou aqueles que non acadaron os niveis mínimos esixidos, contémplase a realización

dunha AVALIACIÓN FINAL consistente nunha PROBA ESCRITA que pode chegar a valer o 100% da nota final. 

III.- PLAN DE RECUPERACIÓN DE PENDENTES

No caso de co alumno/a non acade tampouco con esta proba os mínimos básicos esixidos, a materia quedará suspensa e pendente para o vindeiro curso

académico. Neste caso activarase o plan de recuperación de pendentes deseñado polo dpto e que pódese consultar no apartado correspondente deste

documento.

 

VALORES ÉTICOS

4o ESO

Curso 2022/23

BLOQUE 1: O INDIVIDUO

TEMA 1: UN MUNDO GLOBALIZADO

1.1.- Proposta dun texto como introdución ao tema

1.2.- Que entendemos por dignidade / Que son os Dereitos Humanos

1.3.- Individuo e Estado:

- Os límites do Estado

- Estados que non respectan os DH

1.4.- Liberdade e DH

1.5.- Liberdade e conciencia

1.6.- Liberdade e medios de comunicación

1.7.- TALLER DE ÉTICA: “Os límites da liberdade de expresión” (a través do atentado a

Charlie Hebdo)

TEMA 2: O PAPEL DA ÉTICA

2.1.- Proposta dun texto como introdución ao tema

2.2.- Qué é a ética? Para que vale actualmente?

2.3.- A túa vida, as túas normas, o teu proxecto, a conformación da túa persoa

2.4.- Éticas materiais e éticas formais

2.5.- Elixe as túas normas de conduta

2.6.- Éticas para o século XXI: a ética discursiva ou do diálogo de Habermas

2.7.- TALLER DE ÉTICA: “A elección do noso comportamento” (a través do libro “O

diario de Ana Frank”)BLOQUE 2: O GRUPO

TEMA 3: ORGANIZACIÓN SOCIAL: A DEMOCRACIA

3.1.- Proposta dun texto como introdución ao tema

3.2.- Que é a Democracia

3.3.- Dereitos e deberes da democracia

3.4.- A orixe e lexitimidade da lei

3.5.- Que son os impostos

3.5.- A globalización

- A fenda Norte-Sur

- Consumo responsable

- Decrecemento

2.7.- TALLER DE ÉTICA: “A sociedade a facemos nós” (a través do libro do tema “A

deslocalización de empresas” ou “O noso papel como consumidores”)

TEMA 4: SOCIEDADE E XUSTIZA

4.1.- Proposta dun texto como introdución ao tema

4.2.- Lei e moralidade: o legal e o lexítimo

4.3.- Obxección de conciencia e desobediencia civil

4.3.- A teoría da xustiza de J.Rawls

4.4.- Os DH unha tarefa en proceso: cara a unha xustiza universal

4.5.- TALLER DE ÉTICA: “O Estado vs o individuo” (a través do libro do obra “Antígona”)

BLOQUE 3: O ENTORNO

TEMA 5: PAZ E GUERRA

5.1.- Proposta dun texto como introdución ao tema

5.2.- Guerras e vulneración de DH: os máis prexudicados

5.3.- Terrorismo, Tráfico de armas, tráfico de persoas

5.4.- Historia do Pacifismo e situación no século XXI5.5.- TALLER DE ÉTICA: “As consecuencias da guerra e o terrorismo” (a través

análise dos atentados do 11S)

TEMA 6: ÉTICA, CIENCIA E TECNOLOXÍA

6.1.- Proposta dun texto como introdución ao tema

6.2.- Ciencia e cientifismo

6.3.- Ciencia e economía:

- O lado escuro da actividade empresarial

- A conciencia ecolóxica

- Responsabilidade ética na actividade empresarial

6.4.- A industria farmacéutica a exame

6.5.- TALLER DE ÉTICA: “O teu papel no futuro do planeta” (a través

da túa pegada ecolóxica).I.- ORGANIZACIÓN DA MATERIA

1.- A materia impártese unha sesión por semana

2.- O esquema organizativo da materia será o seguinte:

2.1.- Ao inicio de cada tema se unha fará lectura colectiva dun texto introdutorio do

tema

2.2.- O resto de sesións organízanse da seguinte maneira:

Exposición do contido a tratar por parte da profesora 20 minutos

Traballo por grupos (oral + escrito) 30 minutos

2.3.- Ao remate de cada tema realizarase un TALLER ÉTICO sobre o tema impartido que

ten a intención de ser un peche de contidos

II.- MODELO AVALIATIVO

1.- A materia avaliarase en base ás tres avaliacións ordinarias, máis a final se fora necesario.

2.- Avaliarase en base a dous varemos:

2.1.- Traballos escritos que se realizarán na aula e eventualmente na casa

2.2.- Participación oral na aula nos TALLERES DE TRABALLO que organizaremos

periodicamente

En ámbolos dous casos terase en conta:

Capacidade organizativa e coherencia das ideas expostas 20%

Vocabulario específico da materia e do tema 20%

Capacidade de relacionar as súas ideas con argumentos vistos anteriormente 20%

Capacidade de relacionar os temas tratados cos contidos de outras materias 20%

Respecto pola opinión dos outros alumnos/as 20%

2.3.- De maneira excepcional, no caso de alumnos/as que non asistiron as sesións ordinarias

polo motivo que fora, aqueles que non participaran nos talleres de forma continuada, aqueles

cun nivel de intervención baixa en número e calidade, aqueles que non entregaran os traballos

solicitados, ou aqueles que non acadaron os niveis mínimos esixidos, contémplase a realización

dunha AVALIACIÓN FINAL consistente nunha PROBA ESCRITA que pode chegar a valer o 100% da nota final. 

III.- PLAN DE RECUPERACIÓN DE PENDENTES

No caso de co alumno/a non acade tampouco con esta proba os mínimos básicos esixidos, a materia quedará suspensa e pendente para o vindeiro curso

académico. Neste caso activarase o plan de recuperación de pendentes deseñado polo dpto e que pódese consultar no apartado correspondente deste

documento.

 

FILOSOFI A

4oESO

Curso 2022/23

BLOQUE 1: A FILOSOFÍA E O SER HUMANO

TEMA 1: QUE É FILOSOFÍA?

1.1.- A tendencia natural a querer saber

1.2.- Para que serve a filosofía: o pensamento crítico

1.3.- O inicio da filosofía en Grecia

1.4.- Filosofía clásica: os grandes pensadores (Sócrates, Platón e Aristóteles)

1.5.- Introdución ao comentario de texto filosófico

TEMA 2: REFLEXIÓN FILOSÓFICA SOBRE O INDIVIDUO

2.1.- Reflexión sobre o ser humano na filosofía clásica

2.2.- Reflexión sobre o ser humano na filosofía medieval

2.3.- Reflexión sobre o ser humano na filosofía de Renacemento

2.4.- Reflexión sobre o ser humano na filosofía moderna

2.5.- Reflexión sobre o ser humano na filosofía contemporánea

2.6.- Introdución ao comentario de texto filosófico

TEMA 3: IDENTIDADE PERSOAL

3.1.- Quen somos: temperamento e carácter

3.2.- Teorías sobre a personalidade

3.3.- Emocións, motivacións, frustración

3.4.- Consciente / Inconsciente

3.5.- Introdución ao comentario de texto de psicoloxía

XORNADA DE DEBATE: a concretar tema e formatoBLOQUE 2: CULTURA E LIBERDADE: A DIMENSIÓN SOCIAL DO SER HUMANO

TEMA 4: CULTURA E SOCIEDADE

4.1.- Cultura, sociedade e civilización

4.2.- Cultura e instinto: o proceso de socialización

4.3.- Relativismo e universalismo cultural

4.4.- Etnocentrismo

4.5.- Introdución ao comentario de texto sociolóxico/antropolóxico

TEMA 5: A RAZÓN E OS SENTIDOS

5.1.- Coñecemento e opinión

5.2.- Os límites do coñecemento

5.3.- Que é a verdade?

5.4.- Racionalidade teórica e práctica

5.5.- A crítica á racionalidade: os filósofos da sospeita

5.6..- Introdución ao comentario de texto teoría da ciencia ou exercicio de lóxica

TEMA 6: A LIBERDADE

6.1.- O significado do concepto de liberdade

6.2.- Liberdade, vontade, responsabilidade

6.3.- O libre albedrío

6.4.- O problema do mal

6.5.- Introdución ao comentario de texto ético

XORNADA DE DEBATE: a concretar tema e formatoBLOQUE 3: A APLICACIÓN DA FILOSOFÍA

TEMA 7: ÉTICAS APLICADAS

7.1.- Ética e moral

7.2.- Ética e ciencia: bioética

7.3.- Ética no mundo empresarial

7.4.- Ética nas redes

7.5.- Introdución ao comentario de texto ético

TEMA 8: FEMINISMO

8.1.- Sexo ligado ao sexo

8.2.- Discriminación por razón de sexo

8.3.- Filosofía e feminismo

8.4.- Introdución ao comentario de texto filosófico ou sociolóxico

TEMA 9: DIMENSIÓN CREATIVA DO SER HUMANO

8.1.- O proceso creativo

8.2.- Fontes de creatividade

8.3.- Concepto de beleza

8.4.- Introdución ao comentario de texto estético

XORNADA DE DEBATE: a concretar tema e formatoI.- ORGANIZACIÓN DA MATERIA

1.- A materia impártese dúas sesión por semana

2.- Está dividida en tres grandes bloques de traballo que se corresponden as tres

avaliacións ordinarias. Cada bloque consta de tres UD.

3.- As sesións serán de tres tipos e cada un terá a súa propia organización:

3.1.- Sesión Inicial (1 por tema); organízanse da seguinte maneira:

Lectura colectiva dun texto introdutorio. O texto será filosófico,

ético, sociolóxico, antropolóxico ou psicolóxico

Comentario oral do contido. A profesora introducirá o tema a

partires da lectura

O alumnado recollerá individualmente e por escrito as principais

ideas extraídas

10 minutos

30 minutos

10minutos

3.2.- Sesións de desenvolvemento (de número variable); organízanse da seguinte

maneira:

Exposición dos contidos a desenrolar por parte da profesora 40 minutos

Peche de sesión insistindo nos puntos máis importantes e facendo

preguntas ao alumnado 10 minutos

(resumo interactivo)

3.3.- Sesión final (1 por tema); organízanse da seguinte maneira:

Comentario dun texto filosófico, ético, sociolóxico ou antropolóxico,

con preguntas sobre o tema rematado.

O comentario entregarase á profesora para a súa corrección

50 minutos

II.- MODELO AVALIATIVO

1.- A materia avaliarase en base ás tres avaliacións ordinarias, máis a final ese fora necesario.

2.- Avaliarase en base a tres varemos:

2.1.- Comentarios de texto 10% (1 por tema)

2.2.- Participación oral na aula 10% (diario)

2.3.- Proba escrita 80% (1 por avaliación)

En tódolos casos terase en conta:

Capacidade organizativa e coherencia das ideas expostas 20%

Vocabulario específico da materia e do tema 20%

Capacidade de relacionar as súas ideas con argumentos vistos anteriormente 20%

Capacidade de relacionar os temas tratados cos contidos de outras materias 20%

Coñecemento e comprensión dos contidos mínimos esixidos en cada tema 20%

 2.3.- De maneira excepcional, no caso de alumnos/as que non asistiron as sesións ordinarias

polo motivo que fora, aqueles que non participaran nos talleres de forma continuada, aqueles

cun nivel de intervención baixa en número e calidade, aqueles que non entregaran os traballos

solicitados, ou aqueles que non acadaron os niveis mínimos esixidos, contémplase a realización

dunha AVALIACIÓN FINAL consistente nunha PROBA ESCRITA que pode chegar a valer o 100% da nota final. 

III.- PLAN DE RECUPERACIÓN DE PENDENTES

No caso de co alumno/a non acade tampouco con esta proba os mínimos básicos esixidos, a materia quedará suspensa e pendente para o vindeiro curso

académico. Neste caso activarase o plan de recuperación de pendentes deseñado polo dpto e que pódese consultar no apartado correspondente deste

documento.

FILOSOFÍA

1o BACHARELATO

Curso 2022/23

BLOQUE 1: A FILOSOFÍA COMO SABER TEÓRICO

TEMA 1: QUE É A FILOSOFÍA

1.1.- Características do saber filosófico

1.2.- Cadro de saberes filosóficos

1.3.- Nacemento do filosofía: Do mito ao logos

1.4.- Breve recorrido pola historia do pensamento

1.5.- Comentario de texto filosófico

TEMA 2: O COÑECEMENTO

2.1.- Definición do concepto

2.2.- Coñecemento sensible / coñecemento racional

2.3.- Límites do coñecemento:

- Escepticismo

- Relativismo

- Perspectivismo

2.4.- Concepto de verdade

2.5.- O método científico de Galileo

2.6.- Comentario de texto filosófico

TEMA 3: METAFÍSICA

3.1.- Antecedentes da metafísica: a transcendencia

3.2.- Metafísica: estudo de Deus

3.3.- Metafísica: estudo do Ser3.4.- Cosmovisións filosófico-científicas sobre a realidade

3.5.- Comentario de texto filosófico

XORNADA DE DEBATE

BLOQUE 2: DIMENSIÓN ÉTICA E POLÍTICA DO SER HUMANO

TEMA 4: A DIMENSIÓN ÉTICA DO SER HUMANO

4.1.- O ser humano e a teoría da evolución

- Teoría da evolución

- Cambios anatómicos, fisiolóxicos e sociais: a aparición da linguaxe

4.2.- Reflexión sobre o ser humano na historia do pensamento:

- O dualismo platónico e o hilemorfismo aristotélico

- A “creatura” medieval de Deus

- Autoconciencia e mecanicismo de Descartes

- O ser humano inicio e límite en Hume

- O ser humano dende unha perspectiva sociolóxica: Marx

- O descubrimento do inconsciente: Freud

- O sentido da existencia no século XX: Sartre e o existencialismo

4.3.- Comentario de texto filosófico

TEMA 5: PRINCIPAIS TEORÍAS ÉTICAS

5.1.- Ética e moral: universalismo vs relativismo moral

5.2.- Os grados de desenrolo moral segundo Kohlberg

5.3.- Éticas materiais:

- Eudemonismo en Aristóteles

- Hedonismo no epicureismo

- Estoicismo nos estoicos- Ética cristiá

- Ética utilitarista

5.4.- Éticas formais

- Ética kantiana

- Moral de señores e moral de escravos en Nietzsche

- Ética existencialista

- A ética comunicativa o do discurso de Habermas

5.5.- Comentario de texto ético

TEMA 6: DIMENSIÓN POLÍTICA DO SER HUMANO

6.1.- Qué é a filosofía política

6.2.- Fundamentos filosóficos do Estado:

- Orixe do Estado

- Lexitimidade e legalidade do Estado

6.3.- Relacións individuo e Estado

- Natureza das leis

- Autoritarismo e violencia

- Estado democrático e cidadanía global

6.4.- A división de poderes de Montesquieu

6.5.- Principais teorías políticas da historia:

- A República platónica

- O realismo político de Maquiavelo

- Contractualismo: a orixe do pacto:

- T.Hobbes: o Estado autoritario

- J.Locke: o Estado liberal

- J.J.Rousseau: o Estado democrático

- A revolución comunista de K.Marx6.6.- O pensamento utópico

- Utopías renacentistas

- Distopías ou utopías contemporaneas

- Desenrolo evolutivo

- Funcións e transtornos

6.6.- Comentario de texto filosófico-sociolóxico

XORNADA DE DEBATE

BLOQUE 3: A APLICACIÓN DA FILOSOFÍA

TEMA 7: FILOSOFÍA E FEMINISMO

7.1.- Feminismo: a conquista dos dereitos

7.2.- A historia do pensamento: unha historia feita por homes e para homes

7.3.- Mulleres filósofas

7.4.- Que é a teoría Queer?

7.5.- Comentario de texto filosófico ou sociolóxico

TEMA 8: A DIMENSIÓN ESTÉTICA DO SER HUMANO

8.1.- Definición e orixe dos símbolos

8.2.- A creatividade:

- Teorías psicoanalíticas

- Teorías existencialistas

- Teorías psicolóxicas

- Teorías neuropsicofisiolóxicas

8.3.- Concepto de beleza

8.4.- A obra de arte

8.5.- Comentario de texto filosóficoTEMA 9: DIMENSIÓN LINGÜÍSTICA E LÓXICA DO SER HUMANO

9.1.- Linguaxe natural e linguaxe formal: falacias e paradoxos

9.2.- O siloxismo clásico: figuras

9.3.- Diagramas de Venn

9.4.- Lóxica moderna:

- Variables e constantes (negador, conxuntor, disxuntor, implicador, dobleimplicador)

- Leis básicas da lóxica:

- Lei de identidade

- Lei de noncontradicción

- Lei do terzo excluso

9.5.- Tablas de verdade

9.6.- Comentario de texto filosófico, ético ou exercicio de lóxica

XORNADA DE DEBATE

I.- ORGANIZACIÓN DA MATERIA

1.- A materia impártese tres sesión por semana

2.- Está dividida en tres grandes bloques de traballo que se corresponden as tres

avaliacións ordinarias. Cada bloque consta de tres UD.

3.- As sesións serán de tres tipos e cada un terá a súa organización:

3.1.- Sesión Inicial (1 por tema); organízanse da seguinte maneira:

Lectura colectiva dun texto introdutorio. O texto será filosófico,

ético, sociolóxico ou antropolóxico

Comentario oral do contido. A profesora introducirá o tema a

partires da lectura

O alumnado recollerá individualmente e por escrito as principais

ideas extraídas

10 minutos

30 minutos

10minutos

3.2.- Sesións de desenrolo (de número variable); organízanse da seguinte maneira:

Exposición dos contidos a desenrolar por parte da profesora 40 minutos

Peche de sesión insistindo nos puntos máis importantes e facendo

preguntas ao alumnado 10 minutos

(Resumo interactivo)

3.3.- Sesión final (1 por tema); organízanse da seguinte maneira:

Comentario dun texto filosófico, ético, sociolóxico ou antropolóxico,

con preguntas sobre o tema rematado.

O comentario entregarase á profesora para a súa corrección

50 minutos

3.4.- Ao final de cada avaliación realizarase unha xornada de debate como clausura do

bloque na que debe participar activamente todo o alumnado, e na que se valorarà:

Vocabulario axeitado 25%

Coñecemento dos contidos traballados no

trimestre 25%

Capacidade organizativa e expositiva 25%Facilidade en relacionar contidos con temas

de actualidade

25%

II.- MODELO AVALIATIVO

1.- A materia avaliarase en base ás tres avaliacións ordinarias máis a final se fora necesario.

2.- Avaliarase en base a tres varemos:

2.1.- Comentarios de texto 10% (1 por tema)

2.2.- Participación oral na aula 10% (diario)

2.3.- Proba escrita 80% (1 por avaliación)

2.4.- A nota do debate servirá para redondear esta puntuación

En tódolos casos terase en conta:

Capacidade organizativa e coherencia das ideas expostas 20%

Vocabulario específico da materia e do tema 20%

Capacidade de relacionar as súas ideas con argumentos vistos anteriormente 20%

Capacidade de relacionar os temas tratados cos contidos de outras materias 20%

Coñecemento e comprensión dos contidos mínimos esixidos en cada tema 20%

2.3.- De maneira excepcional, no caso de alumnos/as que non asistiran de forma continua as

sesións ordinarias polo motivo que fora, aqueles que non participaran nos debates orais de

forma regular, aqueles cun nivel de intervención baixa en número e calidade ou aqueles que

non entregaran os comentarios de texto ou cuxo nivel fora insuficiente, realizarase unha AVALIACIÓN FINAL consistente nunha PROBA ESCRITA que

pode chegar a valer o 100% da nota final.

III.- PLAN DE RECUPERACIÓN DE PENDENTES

No caso de co alumno/a non acade tampouco con esta avaliación, os mínimos básicos esixidos

para superar a materia, a materia considerarase suspensa e pendente para o próximo curso académico. Nese acaso activarase o plan de recuperación de

pendentes deseñado polo dpto e que pódese consultar no apartado correspondente este documento.

 

ÉTICA E FILOSOFI A DO DEREITO

2o BACHARELATO

Curso 2022/23

TEMA 1: DA NATUREZA Á CONVENCIÓN

1.1.- A insuficiencia da natureza

1.2.- A cultura: segunda natureza

1.3.- A socialización moral

1.4.- A insuficiencia da moral establecida

1.5.- Taller: suscitando problemas

1.6.- Comentario de textos

TEMA 2: RELATIVISMO MORAL

2.1.- O relativismo moral ao longo da historia do pensamento

2.2.- A lexitimación ao longo da historia do pensamento

2.3.- Perspectiva EMIC e perspectiva ETIC

2.4.- Etnocentrismo

2.5.- Taller: suscitando problemas

2.6.- Comentario de textos

TEMA 3: MORAL HETERÓNOMA E MORAL AUTÓNOMA

3.1.- Autonomía e heteronomía da moral

3.2.- Xénese da conciencia do individuo

3.3.- Niveis de desenvolvemento mora

3.4.- Autonomía e racionalidade

3.5.- Taller: suscitando problemas

3.6.- Comentario de textosTEMA 4: INTERXUCTIVIDADE DA MORAL

4.1.- As distorsións da razón

4.2.- A dimensión intersubxectiva da racionalidade moral

4.3.- As condicións para o diálogo

4.4.- O deber e a felicidade

4.5.- Taller: suscitando problemas

4.6.- Comentario de textos

TEMA 5: DEFINICIÓNS DE BEN MORAL

5.1.- O ben moral na Grecia antiga e o ideal de felicidade

5.2.- O ben moral na ética medieval e o ideal de felicidade

5.3.- O ben moral na ética moderna e a crise da razón ilustrada

5.4.- A reconstrución da moral e dos ideais da modernidade

5.5.- Taller: suscitando problemas

5.6.- Comentario de textos

TEMA 6: MORAL E DEREITO

6.1.- A insuficiencia da racionalidade moral e a necesidade do dereito

6.2.- Lexitimación do dereito ao longo da historia da humanidade

6.3.- O Estado Democrático de dereito e os seus fundamentos éticos

6.4.- A democracia como ideal ético e como ideal político

6.5.- Teorías sobre a democracia

6.6.- Taller: suscitando problemas

6.7.- Comentario de textos

TEMA 7: DEREITO E DESOBEDIENCIA

7.1.- A obrigatoriedade moral do dereito en sociedades non democráticas

7.2.- A desobediencia civil ao dereito en sociedades democráticas

7.3.- Ética de responsabilidade e ética de convicción7.4.- Taller: suscitando problemas

7.5.- Comentario de textos

TEMA 8: DO ESTADO DEMOCRÁTICO DE DEREITOS Á INTERNACIONALIDADE DOS

DEREITOS HUMANOS

8.1.- Noción e fundamento dos dereitos humanos

8.2.- Constitucionalización dos dereitos humanos

8.3.- Internacionalización dos dereitos humanos

8.4.- Presente e futuro dos dereitos humanos

8.5.- Taller: suscitando problemas

8.6.- Comentario de textos

I.- ORGANIZACIÓN DA MATERIA

1.- A materia impártese dúas sesión por semana

2.- Está dividida en oito UD que impartiranse ao longo das tres avaliacións ordinarias.

3.- As sesións serán de tres tipos e cada un terá a súa organización:

3.1.- Sesión Inicial (1 por tema); organízanse da seguinte maneira:

Presentación dun caso ético, social, político ou xurídico. Taller de

debate sobre o caso. A intención do debate é a introdución ao tema

O alumnado recollerá individualmente e por escrito as principais

ideas extraídas

40 minutos

10minutos

3.2.- Sesións de desenrolo (de número variable); organízanse da seguinte maneira:

Exposición dos contidos a desenvolver por parte da profesora 40 minutos

Peche de sesión insistindo nos puntos máis importantes e facendo

preguntas ao alumnado 10 minutos

(Resumo interactivo)

3.3.- Sesión final (1 por tema); organízanse da seguinte maneira:

Comentario dun texto filosófico, ético, sociolóxico, político ou

xurídico, con preguntas sobre o tema rematado.

O comentario entregarase á profesora para a súa corrección

50 minutos

II.- MODELO AVALIATIVO

1.- A materia avaliarase en base ás tres avaliacións ordinarias máis a final se fora necesario.

2.- Avaliarase en base a dous varemos:

2.1.- Comentarios de texto 70% (1 por UD)

2.2.- Participación oral na aula 30% (diario)En tódolos casos terase en conta:

Capacidade organizativa e coherencia das ideas expostas 20%

Vocabulario específico da materia e do tema 20%

Capacidade de relacionar as súas ideas con argumentos vistos anteriormente 20%

Capacidade de relacionar os temas tratados cos contidos de outras materias 20%

Coñecemento e comprensión dos contidos mínimos esixidos en cada tema 20%

2.3.- De maneira excepcional, no caso de alumnos/as que non asistiran de forma continua as

sesións ordinarias polo motivo que fora, aqueles que non participaran nos debates orais de

forma regular, aqueles cun nivel de intervención baixa en número e calidade ou aqueles que

non entregaran os comentarios de texto ou cuxo nivel fora insuficiente, realizarase unha AVALIACIÓN FINAL consistente nunha PROBA ESCRITA que

pode chegar a valer o 100% da nota final.

III.- PLAN DE RECUPERACIÓN DE PENDENTES

No caso de co alumno/a non acade tampouco con esta avaliación, os mínimos básicos esixidos

para superar a materia, a materia considerarase suspensa e pendente para o próximo curso académico. Nese acaso activarase o plan de recuperación de

pendentes deseñado polo dpto e que pódese consultar no apartado correspondente este documento.

 

PSICOLOXÍA

2o BACHARELATO

Curso 2022/23

BLOQUE 1: A CHAVE DA ALMA

TEMA 1: PSICOLOXÍA: UNHA CIENCIA

1.1.- Orixe e evolución do concepto de alma: dende a alma á psique

1.2.- As escolas clásicas da psicoloxía:

- Estruturalismo,

- Condutivismo,

- Funcionalismo,

- Psicanálise

- Teorías cognitivas

- A Teoría da Gestalt

1.3.- Metodoloxía en psicoloxía:

- Metodoloxía filosófica

- Metodoloxía clínica

- Metodoloxía experimental

1.4.- Comentario de texto ético, antropolóxico ou sociolóxico

TEMA 2: O CORAZÓN DA MÁQUINA: O CEREBRO

2.1.- O xenoma humano

2.2.- Estrutura e funcionamento do sistema nervioso:

- As partes do encéfalo

- Neuronas e sinapse neuronal

- Neurotransmisores2.3.- SNC e SNP

2.4.- Métodos de exploración

2.5.- Dimorfismo sexual do cerebro?

2.6.- Patoloxías máis comúns:

- Autismo

- Epilepsia

- Alzheimer

- Parkinson

- ELA

2.7.- Comentario de texto científico, antropolóxico ou sociolóxico

TEMA 3: ESTADOS DE CONCIENCIA E DROGAS

3.1.- Cerebro e mente

3.2.- Niveis de conciencia e alteracións

3.3.- Os sonos:

- A teoría dos sonos de Freud

- Fases e trastornos

- A hipnoses

3.4.- Drogas psicoactivas

- Que son? Por que e cando se consumen?

- Clasificación das drogas segundo graos de dependencia e segundo efectos no SNC:

depresores, estimulantes e alucinóxenos

3.5.- Comentario de texto científico, antropolóxico ou sociolóxicoBLOQUE 2: OS LADRILLOS DA MENTE: OS PROCESOS COGNITIVOS

TEMA 4: PROCESOS COGNITIVOS BÁSICOS: PERCEPCIÓN, ATENCIÓN E MEMORIA

4.1.- A Percepción

- Os estímulos

- Os órganos sensoriais

- O proceso perceptivo

- Limiares de percepción

- Teorías perceptivas

- Psicopatoloxías: ilusións ópticas e trastornos perceptivos

4.2.- A Atención

- Tipos de atención

- Alteracións da atención

4.3.- A Memoria

- Estrutura e funcionamento

- Tipos de memoria: memoria sensorial, memoria a corto prazo e memoria a longo

prazo

- Recuperación da información

- O esquecemento

- Alteracións da memoria

4.4.- Comentario de texto científico, de psicoloxía ou sociolóxico

TEMA 5: PROCESOS COGNITIVOS SUPERIORES: APRENDIZAXE, INTELIXENCIA E

PENSAMENTO

5.1.- A Aprendizaxe:

- Patróns innatos de conduta

- Condicionamento clásico: Pavlov

- Condicionamento operante: Skinner

- Aprendizaxe social5.2.- Comentario de texto científico, antropolóxico ou sociolóxico

5.3.- A Intelixencia

- Que é a intelixencia? Teorías clásicas

- Os tests de intelixencia

- Teorías actuais sobre a intelixencia: intelixencia emocional e intelixencias múltiples

- Etapas do desenrolo cognitivo

- A polémica herdanza vs ambiente

- Intelixencia animal

- Intelixencia artificial

5.4.- O Pensamento

- Que significa pensar

- A formación de conceptos

- Razoamento indutivo e razoamento dedutivo

- Pensamento creativo

- Pensamento crítico

- Distorsións cognitivas

5.5.- Comentario de texto antropolóxicoou sociolóxico

TEMA 6: COMUNICACIÓN E LINGUAXE

6.1.- Elementos da comunicación

6.2.- A fiestra de Johari

6.3.- Comunicación no verbal

- A linguaxe do corpo

- A comunicación das imaxes6.4.- Comunicación de masas:

- A publicidade

- Internet

- Comunicacións perversas

6.5.- A linguaxe oral

- Orixe

- Neuropsicopatoloxía

- Desenrolo evolutivo

- Funcións e trastornos

6.6.- Comentario de texto científicos, lingüísticos ou sociolóxico

BLOQUE 3: A CONSTRUCIÓN DO SER HUMANO

TEMA 7: PERSONALIDADE E MOTIVACIÓN

7.1.- A Motivación:

- Características

- Clasificación de motivos

- A pirámide de Maslow

- A frustración

- O estrés

7.2.- A Personalidade

- Etimoloxía. Diferencia entre: temperamento, carácter e personalidade

- Teorías sobre a personalidade

- Avaliación da personalidade

- Trastornos de personalidade

7.3.- Comentario de texto de psicoloxía, científico ou sociolóxicoTEMA 8: AFECTIVIDADE E SEXUALIDADE

8.1.- As emocións:

- Clasificación e teorías

- Psicopatoloxías: evolución e criterios diagnósticos

- Clasificación: trastornos de estado de ánimo, por ansiedade, esquizofrenias,

trastornos alimenticios

- Terapias

8.2.- Sexualidade humana:

- Evolución

- A resposta sexual: aspectos psicolóxicos e culturais

- O ciclo da resposta sexual

- Disfuncións sexuais

- Distintas formas de expresión sexual

8.3.- Comentario de texto científico, psicolóxico ou sociolóxico

TEMA 9: PSICOLOXÍA SOCIAL

9.1.- Interacción individuo / sociedade

9.2.- Pensamento social

9.3: Actitudes:

- Como se conforman?

- Teñen función?

- Pódense cambiar?

9.4.- Racismo e xenofobia

9.5.- Influencia social:

- A dictadura da maioría

- A obediencia á autoridade9.6.- Etimoloxía do grupo:

- Características

- Pensamento grupal

- Conflitos co grupo

- Liderado

9.7.- Relacións sociais:

- A agresión

- O Altruísmo

9.8.- Comentario de texto ético, antropolóxico ou sociolóxicoI.- ORGANIZACIÓN DA MATERIA

1.- A materia impártese tres sesión por semana

2.- Está dividida en tres grandes bloques de traballo que se corresponden as tres

avaliacións ordinarias. Cada bloque consta de tres UD.

3.- As sesións serán de tres tipos e cada un terá a súa organización:

3.1.- Sesión Inicial (1 por UD); organízanse da seguinte maneira:

Lectura colectiva dun texto introdutorio. O texto será filosófico,

ético, científico, psicolóxico, sociolóxico ou antropolóxico

Comentario oral do contido. A profesora introducirá o tema a

partires da lectura

O alumnado recollerá individualmente e por escrito as principais

ideas extraídas

10 minutos

30 minutos

10minutos

3.2.- Sesións de desenrolo (de número variable); organízanse da seguinte maneira:

Exposición dos contidos a desenrolar por parte da profesora 40 minutos

Peche de sesión insistindo nos puntos máis importantes e facendo

preguntas ao alumnado (repaso interactivo) 10 minutos

3.3.- Sesión final (1 por tema); organízanse da seguinte maneira:

Comentario dun texto filosófico, ético, científico, psicolóxico,

sociolóxico ou antropolóxico, con preguntas sobre o tema

rematado.

O comentario entregarase á profesora para a súa corrección

50 minutos

II.- MODELO AVALIATIVO

1.- A materia avaliarase en base ás tres avaliacións ordinarias, unha final  se fora necesario.

2.- Avaliarase en base a tres varemos:

2.1.- Comentarios de texto 30% (1 por UD)

2.2.- Participación oral na aula 10% (diario)

2.3.- Proba escrita 60% (1 por avaliación)En tódolos casos terase en conta:

Capacidade organizativa e coherencia das ideas expostas

Vocabulario específico da materia e do tema

Capacidade de relacionar as súas ideas con argumentos vistos anteriormente

Capacidade de relacionar os temas tratados cos contidos de outras materias e con temas de

actualidade

Coñecemento e comprensión dos contidos mínimos esixidos en cada tema

2.3.- De maneira excepcional, no caso de alumnos/as que non asistiran de forma continua as

sesións ordinarias polo motivo que fora, aqueles que non participaran nos debates orais de

forma regular, aqueles cun nivel de intervención baixa en número e calidade ou aqueles que

non entregaran os comentarios de texto ou cuxo nivel fora insuficiente, realizarase unha AVALIACIÓN FINAL consistente nunha PROBA ESCRITA que

pode chegar a valer o 100% da nota final.

III.- PLAN DE RECUPERACIÓN DE PENDENTES

No caso de co alumno/a non acade tampouco con esta avaliación, os mínimos básicos esixidos

para superar a materia, a materia considerarase suspensa e pendente para o próximo curso académico. Nese acaso activarase o plan de recuperación de

pendentes deseñado polo dpto e que pódese consultar no apartado correspondente este documento. 

 

HISTORIA DA FILOSOFÍA

2º BACHARELATO

Curso 2022/23

BLOQUE 1: A FILOSOFÍA ANTIGA E MEDIEVAL

TEMA 1: O PENSAMENTO PLATÓNICO

1.1.- Das orixes a Sócrates

- As orixes da filosofía

- Os presocráticos

- Os sofistas

- Sócrates

1.2 Platón

- Ontoloxía: as dúas realidaDES

- Teoría DO COÑECEMENTO

- Antropoloxía

- Ética

- Política

TEMA 2: O PENSAMENTO ARISTOTÉLICO

2.1.- Asristóteles

- Metafísica e filosofía da natureza o Ser e a Substancia

- Física

- Teoría do coñecemento: grados e proceso

- Antropoloxía

- Ética

- Política

2.2.- Filosofía helenística

- As Escolas Helenas

- O Neoplatonismo

TEMA 3: PATRÍSTICA

3.1.- Os pais da Igrexa

3.2.- Agostiño de Hipona

- Relación Razón-Fe

- Teoría do coñecemento: A busca da verdade, un itinerario cara a Deus

- Antropoloxía

- Ética

- Política: as tres clases de leis

- O problema do mal

TEMA 4: ESCOLÁSTICA

4.1.- Contextualización: A recepción do pensamento aristotélico en occidente

4.2.- Aristotelismo en Tomé

4.3.- Tomé de Aquino

- Relación Razón-Fe

- A estrutura da realidade: o Ser e as súas propiedades

- A demostración da existencia de Deus: as cinco vías

- Antropoloxía

- Teoría do coñecemento: o problema dos universais

- Ética e políticas

4.4.- A crise da escolástica: Guillerme de Ockham

BLOQUE 2: A FILOSOFÍA MODERNA

TEMA 5: MODERNIDADE E RACIONALISMO

5.1.- Renacemento: orixe da modernidade

5.2.- A nova ciencia e as súas influencias na Filosofía

5.3.- René Descartes

- Contexto socio-histórico: racionalismo

- O Método cartesiano: as regras, a dúbida e o cogito

- Tipos de Ideas e Existencia de Deus

- A estrutura da realidade: as tres substancias

- Mecanicismo cartesiano: a Res Extensa

- Antropoloxía e Ética

5.4.- Outros racionalistas: Spinoza, Leibniz

TEMA 6: EMPIRISMO

6.1.- Contextualización: Empirismo e Racionalismo

6.2.- John Locke

- Teoría do coñecemento: os límites do coñecemento humano

- A idea de Substancia

- Moral

- Filosofía política e Tolerancia relixiosa

6.3.- Outros empiristas: Hobbes, Berkeley, Hume

TEMA 7: A ILUSTRACIÓN

7.1.- Contexto socio-histórico do pensamento kantiano

7.2.- Inmanuel Kant

- Crítica da razón: o xiro copernicano

- A Crítica da Razón Pura: a crítica da Metafísica

- A Crítica da Razón Práctica: a fundamentación da moral

TEMA 8: DIALÉCTICA E MATERIALISMO

8.1.- Contexto SOCIO-HISTÓRICO DO PENSAMENTO MARXISTA

8.2.- Marx crítico de Hegel

8.3.- Marx e a esquerda hegeliana: Feuerbach e os socialistas utópicos

8.4.- Marx crítico dos economistas clásicos

8.5.- Karl Marx

- Antropoloxía: a dialéctica e a alienación

- Teoría e praxe

- Materialismo histórico

- Materialismo dialéctico

- A Loita de clases

- A plusvalía

8.6.- Marxismo despois de Marx

TEMA 9: VITALISMO

9.1.- Vitalismo e historicismo: Dilthey, Spengler, Bergson

9.2.- Friederich Nietzsche

- O método xenealóxico

- Crítica da cultura grega: o gran erro

- Crítica da cultura occidental: a filosofía a marteladas

- A morte de Deus

- A Vontade de Poder

- O Eterno Retorno

- O Superhome

- A nova visión da Historia

- O novo concepto de Verdade

BLOQUE 3: FILOSOFÍA DO SÉCULO XX

TEMA 10: RACIONALISMO E PERSPECTIVISMO

10.1.- Contextualización: o filósofo e as súas circunstancias

10.2.- A xeración de Ortega

10.3.- José Ortega y Gasset

- Obxectivismo

- Perspectivismo

- Raciovitalismo

- A Razón histórica

- Antropoloxía

- Política

10.4.- A Escola de Madrid

TEMA 11: ESCOLA DE FRANKFURT (I)

11.1.- Contextualización histórica

11.2.- Contextualización filosófica

11.3.- A 1ª Xeración da Escola: membros e ideas

11.4.- Herbert Marcuse

- A revisión do marxismo: o freudomarxismo

- Eros e Civilización

- Crítica da sociedade occidental: A Teoría Crítica

- Disolución do proletariado

- A continuidade do suxeito alienado

- A nova ideoloxía: ciencia e técnica alienante

- Alienación moral e políticas- A linguaxe unidimensional

- As propostas de Marcuse

TEMA 12: ESCOLA DE FRANKFURT (II)

12.1.- Contextualización: os restos do pensamento da Escola

12.2.- A 2ª xeración: Junger Habermas

- Teoría Tradicional e Teoría Crítica: coñecemento e interese

- Ciencia e técnica como ideoloxías

- A Teoría da Comunicación

- A ética do discurso

I.- ORGANIZACIÓN DA MATERIA

1.- A materia impártese catro sesión por semana

2.- Está dividida en tres grandes bloques de traballo que se corresponden as tres avaliacións ordinarias. Cada bloque consta de tres UD.

3.- As sesións serán de tres tipos e cada un terá a súa organización:

3.1.- Sesión Inicial (1 por UD); organízanse da seguinte maneira:

Lectura colectiva dun texto introdutorio. O texto será filosófico, ético, sociolóxico ou antropolóxico

10 minutos

Comentario oral do contido. A profesora introducirá o tema a partires da lectura

30 minutos

O alumnado recollerá individualmente e por escrito as principais ideas extraídas

10minutos



3.2.- Sesións de desenrolo (de número variable); organízanse da seguinte maneira:

Exposición dos contidos a desenrolar por parte da profesora

40 minutos

Peche de sesión insistindo nos puntos máis importantes e facendo preguntas ao alumnado

(Resumo interactivo)

10 minutos


3.3.- Sesión final (1 por UD); organízanse da seguinte maneira:

Comentario dun texto filosófico, ético, sociolóxico ou antropolóxico, con preguntas sobre o tema rematado.

O comentario entregarase á profesora para a súa corrección

50 minutos



3.4.- Ao final de cada avaliación realizarase unha xornada de debate como clausura do bloque na que debe participar activamente todo o alumnado, e na que se valorará:

Vocabulario axeitado

25%

Coñecemento dos contidos traballados no trimestre

25%

Capacidade organizativa e expositiva

25%

Facilidade en relacionar contidos con temas de actualidade

25%

 

II.- MODELO AVALIATIVO

1.- A materia avaliarase en base ás tres avaliacións ordinarias máis a final  se fora necesario.

2.- Avaliarase en base a tres baremos:

2.1.- Comentarios de texto 10% (1 por UD)

2.2.- Participación oral na aula 10% (diario)

2.3.- Proba escrita 80% (1 por avaliación)

2.4.- A nota do debate servirá para redondear esta puntuación

En tódolos casos terase en conta:

Capacidade organizativa e coherencia das ideas expostas

20%

Vocabulario específico da materia e do tema

20%

Capacidade de relacionar as súas ideas con argumentos vistos anteriormente

20%

Capacidade de relacionar os temas tratados cos contidos de outras materias

20%

Coñecemento e comprensión dos contidos mínimos esixidos en cada tema

20%

 

2.3.- De maneira excepcional, no caso de alumnos/as que non asistiran de forma continua as

sesións ordinarias polo motivo que fora, aqueles que non participaran nos debates orais de

forma regular, aqueles cun nivel de intervención baixa en número e calidade ou aqueles que

non entregaran os comentarios de texto ou cuxo nivel fora insuficiente, realizarase unha AVALIACIÓN FINAL consistente nunha PROBA ESCRITA que

pode chegar a valer o 100% da nota final.

III.- PLAN DE RECUPERACIÓN DE PENDENTES

No caso de co alumno/a non acade tampouco con esta avaliación, os mínimos básicos esixidos

para superar a materia, a materia considerarase suspensa e pendente para o próximo curso académico. Nese acaso activarase o plan de recuperación de

pendentes deseñado polo dpto e que pódese consultar no apartado correspondente este documento.

 

 

Distribuir contido