Blogue

Blogue miscelánea STEMbach

Órganos bioartficiais

corazonUn paso cara adiante na investigación biotecnolóxica. Científicos/as da Universidade de Tel Aviv conseguiron construír, utilizando texido humán e unha impresora 3D, un corazón vivo que palpita. Un avance que abre vías aos transplantes do futuro, sen necesidade de depender de donantes nin risco de rexeitamento dos órganos transplantados. Aínda que queda moito por investigar ata chegar a conseguir un funcionamento eficaz, o feito supón un salto cualitativo para a menciña quirúrxica.

Ligazón

Nova de prensa

Tags: Blogue

Mulleres matemáticas

Las matemáticas, por su capacidad para enseñar a razonar, a organizar los pensamientos, a buscar soluciones a problemas, a sintetizar… figuran como materia central en todos los niveles de enseñanza, pero en sus manuales difícilmente se encuentran aportaciones femeninas. Este libro pretende contribuir a visibilizar y reivindicar a algunas de las grandes matemáticas que existieron a lo largo de la historia, desde los inicios de la propia ciencia. Aportar modelos de mujeres matemáticas, que puedan ser utilizados en las aulas de todos los niveles de la enseñanza, es su objetivo central

Tags: Blogue

Dream Gap

Dream Gap é un proxecto da compañía "Barbie" para a sensibilización respecto aos estereotipos de xénero, unha iniciativa global de largo percorrido que busca crear conciencia sobre os factores que impiden que as nenas alcancen o seu máximo potencial.

A partires dos cinco anos as nenas atopan maiores limitacións que os nenos á hora de considerarse intelixentes, e como resultado comezan a perder confianza nas súas competencias. Este concepto recibe o nome de “Dream Gap”.

Tags: Blogue

Estereotipos

A UNESCO, no 2017, presentou o informe sobre Cracking the Code: Educación de nenas e mulleres en ciencia, tecnoloxía, enxeñería e matemáticas (STEM); no que as mulleres participan en disciplinas de ciencia e tecnoloxía, os factores que impiden ou facilitan o logro e a evolución, así como as medidas que as nenas poden promover nos seus estudos. Segundo o informe, moitas nenas toman a decisión de non realizar estes estudos como resultado da súa autoestima como resultado das súas situacións sociais. Ao elixir unha carreira, as nenas poden ser transmitidas consciente ou inconscientemente por estereotipos, principalmente aqueles transmitidos na contorna familiar, pero tamén transmitidos en contextos sociais máis amplos.

Co fin de lograr o acceso e a participación plena e equitativa na ciencia para as mulleres e nenas, a Asemblea Xeral das Nacións Unidas proclamou o 11 de febreiro como o Día Internacional da Muller e a Nena na Ciencia. A Cátedra de Cultura Científica da UPV/ EHU veuse sumando a esta celebración mediante a produción e difusión de vídeos e este 2019 puxo o foco, usando o humor como ferramenta, na gran diferenza que hai entre mozos e mozas no acceso a carreiras de enxeñería e na incidencia dos estereotipos nesa brecha.

Ligazón

Esta curta contou coa colaboración de Iberdrola e foi producido por K2000 e dirixido por Aitor Gutiérrez, sobre un guion de José A. Pérez Ledo.

 

Tags: Blogue, Blogue

11 de febreiro

11 febreiroDía Internacional da Muller e a Nena na Ciencia.

O 11 de Febreiro é o Día Internacional da Muller e a Nena na Ciencia. A iniciativa 11 de Febreiro promove a realización de actividades que, visibilizando a labor das científicas, conmemoren este día, fomenten vocacións científicas nas nenas e axuden a pechar a brecha de xénero na ciencia.

O IES Lucus Augusti participa na xornada da muller na ciencia 2019 a través da videoconferencia de Roya Chang Lee que se desenvolverá o vindeiro 13 de febreiro ás 13:00 xunto co IES Jovellanos de Xixón.

Máis información na ligazón 11 de febreiro.org 

Tags: Novas, Blogue