« Week of Abril 10, 2023 »
Start: 02/04/2023 22:00
End: 10/04/2023 21:59

As vacacións de Semana Santa van desde o día 3 ata o día 10 de abril de 2023, ambos inclusive.

Start: 10/04/2023 11:49

Comezamos as suxestións de lectura do mes de abril recordando o escrito por T. S. Eliot:

April is the cruellest month, breeding
                                               Lilacs out of the dead land, mixing
                                               Memory and desire, stirring
                                               Dull roots with spring rain.

Sabemos que certos homes non esperan a abril para exercer sobre os seus iguais a maior das crueldades.

Diso da testemuña a narrativa de Edurne Portela, que visitará este semana Betanzos.

all day

O alumnado de 2º de Bacharelato, da materia Historia da Música e da Danza, visita o Museo das Mariñas, onde relacionarán a a historia da música coa arte e e a cultura en xeral.

Start: 13/04/2023 11:57

MANUEL ARES, IN MEMORIAM

Onte recibiamos a triste noticia do falecemento de D. Manuel Ares, cariñosamente coñecido no instituto no que compartimos tarefas, como o Tupamaro (pola súa actividade misoneira en Bolivia) Xunto coa actividade como párroco desenvolveu unha actividade investigadora do patrimonio de Betanzos.Na imaxe que aportamos (Opinion 12.04.2023) aparece no seu despacho e na parede, pendurado un almanaque coa imaxe de Santa María do Azougue. Non escribíu, que saibamos, concretamente sobre o Azougue, pero queremos rescatar unha referencia a Santa María no seu traballo sobre a Cátedra de Latinidade de Betanzos no Anuario Brigantino en 1990 (https://dialnet.unirioja.es/descarga/articulo/2506625.pdf

Un exemplo de como se facían as oposicións para cubrir as prazas de catedrático :
El día 6 de noviembre de 1790 asiste en la Iglesia de Santa María el tribunal, en número de 21 miembros sentados en riguroso orden de categoría frente al púlpito; empezaron a las nueve de la mañana; había cuatro opositores ; cada uno subía al púlpito y leía “sobre el capítulo de el arte que le tocó por suerte...concluida la lección se picó por Virgilio y Cicerón...se medía el tiempo por el relox que a este fin se puso sobre la mesa...Por la tarde compusieron vn romance todos cuatro, cerrados en el coro de Santa María vna hora por el relox”. Los otros días, el 11 y el 12 “hubo otro exercicio de preguntas vnos a otros sobre cualquier parte de Gramatica”. Subían al púlpito por orden de antigüedad y los otros tres les preguntaban “por espacio de media hora”. Terminaron y , reunido el tribunal a votar, resultó ganador “don Andrés Mazeda y Rabuña, por diez y seis votos, y los cinco restantes los tubo don Antonio López” ( Libro V de Cabildos, folios 322-323)

Descanse en Paz, D. Manuel Ares

Julián Ferrer García
Start: 16/04/2023 16:11

Start: 16/04/2023 16:18
Como imaxinou a nosa alumna Noelia Yáñez Gómez, tamén no mes de abril, as historias agroman nas páxinas de Antón Riveiro Coello, Jordi Nopca, Samanta Schweblin, Violeta Silva Sánchez ou Rosalía Fernández Rial e iluminan a nosa mente como alegres vagalumes.
Start: 16/04/2023 22:00

Do 17 ao 21 de abril celebramos a Semana do Libro, aínda que hai quen santifica esta festa todos os días.