« Week of Outubro 17, 2022 »
Start: 17/10/2022 16:18

O noso ex alumno Alberto Fraga, no capítulo 5 (Pretéritos imperfectos) da terceira tempada de Desaparecidos, interpreta a un mimo que recupera unha voz, ben nítida, na sala de interrogatorios: Alberto confesa que el limítase a informar; que el nunca «le dio el palo a nadie».

Damos fe de que Alberto está a dicir a verdade e sentimos moita satisfacción por ver como, nese mundo tan difícil, vai sumando participacións en proxectos audivisuais (Vivir sin permisoSerramoura, A Estiba...) cada vez máis importantes para unha traxectoria, a súa, ascendente.

Start: 18/10/2022 06:45
End: 18/10/2022 07:35

O grupo de 2º A de Eso ten un obradoiro incluído no Plan Director para a Convivencia Escolar.

Start: 20/10/2022 06:45
End: 20/10/2022 09:30

Os grupos de 1º de ESO teñen un obradoiro para a mellora da convivencia escolar, impartidos pola Guardia Civil.

Start: 20/10/2022 20:20

A Biblioteca Sebastián Buedo Jiménez organiza, por cuarto ano consecutivo, o concurso artístico-literario que permitirá a edición do Calendario Aguiar.

Todos os alumnos que desexen participar, farán unha ilustración relativa a un dos doce meses do ano.

As ilustracións deberán adoptar unha disposición horizontal.

Acompañará á ilustración unha frase curta en galego, referida ao mes elexido. Esa frase, irá no reverso da lámina ou nun papel anexo.

Os traballos, orixinais, serán entregados aos profesores de Educación Plástica e Visual ou na Secretaría.

A data límite será o martes 9 de novembro.

Os doce mellores traballos conformarán o calendario Aguiar para o próximo 2023.

Start: 21/10/2022 07:35
End: 21/10/2022 11:25

Os grupos de 3º de ESO teñen un obradoiro para a mellora da convivencia escolar, impartidos pola Guardia Civil.

Start: 23/10/2022 12:43

O pasado luns 17 de outubro, día das escritoras, quedaban enriba da mesa os relatos de Lydia Davis e Lucía Berlin como suxestións de lectura.

Hoxe, 24 de outubro, día das bibliotecas, abrimos páxina coa ilustración da coruñesa Xulia Vicente para acompañar as propostas desta semana: a fulgurante secuencia de Irene Solà coa que comeza Canto yo y la montaña baila e un relato de Anxos Sumai.

Unha biblioteca é un mapa do mundo onde cada individuo ten unha camisa mnemónica, chea de sutís trazos, códigos indescifrables, segredos para lubricar a alma, tónicos para a intelixencia e máquinas da mente con que nutrir a vesania.
   Unha biblioteca é unha paisaxe, chea de harmonía, onde, en ocasións, as nubes non deixan ver o ceo, e unha floresta verde e luxuriante, inzada de perigos, que pon asombro e medo, o pánico estarrecedor e a atracción morbosa que infunde o caos.
   Unha biblioteca tamén é unha xerarquía, onde ningún individuo ten o mesmo valor, nin o mesmo peso, nin inspira o mesmo afecto ca outro.
   Nunha biblioteca, o poeta, inspiradísimo, conversaba cos difuntos e escoitaba cos ollos os mortos, pois, ante todo, unha biblioteca é un sanctasanctórum onde toda metáfora ten asento, toda reverencia espazo, ocasión todo coñecemento, toda luz e toda sombra o seu momento. Hai, entre as pantasmas e saudades do tempo, deambulando entre vellos mamotretos e volumes estantarelados, un cativo de pelo roxo que lembra, cunha melancolía espesa como o mel de montaña, o arrecendo dunha biblioteca pública onde vivían Haddock e Tintín, Marsupilami, Jean Valjean, o último dos mohicanos, Asurancetúrix e a galaxia infinita da Enciclopedia Espasa. Acaso o cativo coceu o seu amor aos libros ao lume de merendas de pan de molete e chocolate duro, no mundo en branco e negro dun universo escaso e municipal, malia unidades de destino chamadas a máis grandes alcances.
   Unha biblioteca é, segundo se escoite, un coro de afinadas voces, nobres e sublimes, erguidas ao ceo como columnas de basalto, ou o pandemonio de milleiros de alaridos desgarrados, as voces do averno e do sufrimento.
   Latexa nunha biblioteca o consello dos amigos, verdadeiros uns, prudentes e asisados, falsos e mentireiros outros, dobres como un espellismo.
   Unha biblioteca vive espiritualmente, palpita e medra na medida do amor de quen a alimenta, como as plantas en maceta. Non existe armadura electrónica nin bastidor tecnolóxico capaces de conter tanta vida nin de alentar tanto sentimento, pois, tal que ocorre con todo o que é único, fermoso e imperfecto, unha biblioteca está chamada a desaparecer. Como os escravos no mundo antigo, tamén as bibliotecas se herdan e, tamén como os escravos, os seus individuos agardan unha manumisión que tal vez nunca chegue.