Skip to Content

Novas portal educativo

Distribuir contido
Actualizado: hace 14 horas 3 min

‘Lingua de namorar’ premia a mocidade pola súa creatividade en galego

Mér, 22/03/2017 - 11:50
Idioma Gallego Resumo:  O xurado concedeu os seis premios establecidos nas bases a outras tantas mensaxes elixidas de entre as máis votadas no concurso, polo grao de elaboración, orixinalidade e calidade lingüística das declaracións de amor que presentaron A quinta edición do concurso contou coa participación de preto de 600 mozos e mozas que enviaron as súas mensaxes e votaron durante as catro semanas nas que se desenvolveu Política Lingüística e Xuventude presentarán este ano o primeiro plan elaborado pola Xunta para a dinamización da lingua galega entre a mocidade

As Consellerías de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria e a de Política Social, por medio da Secretaría Xeral de Política Lingüística e da Dirección Xeral de Xuventude, Participación e Voluntariado, respectivamente, fan pública hoxe a resolución da quinta edición do certame de declaracións de amor na rede. O xurado –que estivo presidido pola escritora María Canosa- concedeu os seis premios establecidos nas bases a outras tantas mensaxes elixidas de entre as máis votadas no concurso, polo grao de elaboración, orixinalidade e calidade lingüística das declaracións de amor que presentaron. Para alén dos premios, o xurado decidiu conceder tamén unha mención de honra.

Así, na categoría A, de 14 a 19 anos, de entre as 52 mensaxes que recibiron sete ou máis votacións, resultaron gañadora do primeiro premio Sara Caride Blanco (Cambados, Pontevedra), coa mensaxe “Eternidade”; do segundo Inés Amado Rodríguez (Cuntis, Pontevedra), pola mensaxe “Escribindo poesía”; e do terceiro Ana Barros Fernández (Marín, Pontevedra), pola mensaxe “Foliada de mel”. Na categoría B, de 20 a 35 anos, Diego Arranz Fernández (Ourense), gañou o primeiro premio coa mensaxe “Ti, produto de risco”; Estefanía González López (Santa Comba, A Coruña) o segundo pola mensaxe “De Rosalía a Benedetti”; e Rubén Barreira Blanco (Verín, Ourense) pola mensaxe “Contando”.

O xurado tamén decidiu conceder unha mención de honra, pola súa frescura e denotación pola identidade e lingua propias, á mensaxe “En galego”, de Anabel López Blanco (Melide, A Coruña). As mensaxes gañadoras pódense ler na páxina do concurso http://xuventude.xunta.es/component/k2/item/10945-lingua-de-namorar-2017-mensaxes-ganhadoras.

Preto de 600 mozos e mozas participaron en ‘Lingua de namorar’ durante as catro semanas nas que se desenvolveu o concurso, ben enviando mensaxes, ben como votantes. O prazo de participación estivo aberto do 14 de febreiro ao 5 de marzo e, a partir do 6 de marzo os usuarios e usuarias puideron votar polas súas mensaxes favoritas ata o 10 deste mesmo mes.

En marcha o plan de dinamización entre a mocidade

A Secretaría Xeral de Política Lingüística e a Dirección Xeral de Xuventude, Participación e Voluntariado traballan xa no que será o primeiro plan de dinamización da lingua galega entre a mocidade feito pola Xunta de Galicia, unha nova folla de ruta para a promoción do uso social do idioma propio de Galicia desde o ámbito da mocidade que está previsto que presenten este mesmo ano os dous departamentos.

Ao abeiro del, implementaranse iniciativas como Lingua de namorar ou outras que teñan como obxectivos específicos potenciar o uso do galego como lingua de relación na mocidade galega, reforzar o uso do idioma entre os galegofalantes e proporcionarlle modelos lingüísticos galegófonos de referencia á rapazada de orixe castelanófona para darlle así cumprimento ás directrices do sector 2 do Plan xeral de normalización da lingua galega aprobado por unanimidade de todos os grupos políticos con representación no Parlamento galego no ano 2004.

Lingua galega Secretaría Xeral de Política Lingüística
Categorías: departamentos

Alumnos do Politécnico de Santiago reciben información sobre o proxecto “Educa2020”

Mér, 22/03/2017 - 11:06
Resumo:  O conselleiro Román Rodríguez, acompañou ao director do proxecto, Fernando Jáuregui, na visita a este centro Idioma Gallego

O conselleiro de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria, Román Rodríguez, visitou hoxe o CIPF Politécnico de Santiago, cuxos alumnos coñeceron de primeira man o proxecto de ámbito estatal Educa2020, posto en marcha por xornalistas e educadores co fin de debater e afondar sobre o futuro educativo.

O conselleiro acompañou ao xornalista Fernando Jáuregui -que é o presidente deste proxecto- nunha charla mantida cos alumnos do Politécnico, cos que interactuou sobre a situación actual e as súas inquedanzas profesionais. Nesta liña, Jáuregui explicou que a sociedade do futuro esixe dunha adaptabilidade continua, do desempeño de novas funcións, e é imprescindible que cada quen saiba desenvolver a súa propia marca persoal.

Este encontro enmárcase dentro dun proxecto de enquisa a nivel estatal e na que poden participar alumnos de Bacharelato e de FP de entre 16 e 18 anos de idade, co fin de elaborar un traballo demoscópico co obxectivo de obter unha radiografía sobre as opcións de futuro que contemplan os propios alumnos. Neste sentido, Fernando Jáuregui aproveitou a súa presenza no CIFP Politécnico para facer un chamamento á participación no estudo, que contempla 10.000 entrevistas en toda España, 2.000 delas en Galicia. 

Información xeral Formación Profesional inicial Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria Alumnado
Categorías: departamentos

As condicións meteorolóxicas deixan sen clase a 7918 nenas e nenos

Mér, 22/03/2017 - 09:00
Resumo:  As clases non se suspenderon en ningún centro de ensino Idioma Gallego

Un total de 7918 alumnas e alumnos de infantil, primaria e secundaria faltaron hoxe a clase por mor das condicións meteorolóxicas nun total de 177 centros de ensino de Galicia, segundo os datos recollidos pola Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria.

Os datos por provincias son os que se relacionan nos seguintes cadros:

 

Provincia da Coruña

Nº de alumnos afectados

1360

Nº de centros afectados

14

Concellos afectados

Ames, Melide, Monfero, Ordes, As Pontes de García Rodríguez, Santiago de Compostela, Santiso, As Somozas e Tordoia

Centros con clases suspendidas

Ningún

 

 

Provincia de Lugo

Nº de alumnos afectados

1449

Nº de centros afectados

48

Concellos afectados

Abadín, Antas de Ulla, Begonte, Castroverde, O Corgo, Friol, Guitiriz, Guntín, Láncara, Lugo, Monterroso, Outeiro de Rei, Palas de Rei, Portomarín, Rábade, Xermade, Baleira, Baralla, Cervantes, Folgoso do Courel, A Fonsagrada, Navia de Suarna, As Nogais, Pedrafita do Cebreiro, Samos e Triacastela.

 

Centros con clases suspendidas

Ningún

 

 

Provincia de Ourense

Nº de alumnos afectados

2935

Nº de centros afectados

65

Concellos afectados

Amoeiro, Avión, Beariz, Boborás, O Carballiño, Coles, Maside, A Peroxa, San Cristovo de Cea, Padrenda, O Pereiro de Aguiar, San Amaro, Allariz, Bande, Baños de Molgas, Os Blancos, Castrelo do Val, Celanova, Cualedro, Entrimo, Laza, A Merca, Monterrei, Muíños, Oímbra, Rairiz de Veiga, Ramirás, Sandiás, Sarreaus, Verín, Vilar de Barrio, Vilardevós, Xinzo de Limia, Xunqueira de Ambía, O Bolo, Carballeda de Valdeorras, Castro Caldelas, A Gudiña, Maceda, Manzaneda, A Mezquita, A Pobra de Trives, Riós, A Veiga, Viana do Bolo, Vilariño de Conso, O Barco de Valdeorras, A Rúa, Rubiá e Vilamartín de Valdeorras.

 

Centros con clases suspendidas

Ningún

 

 

 

Provincia de Pontevedra

Nº de alumnos afectados

2174

Nº de centros afectados

50

Concellos afectados

Agolada, Campo Lameiro, A Cañiza, Cerdedo, Cotobade, Covelo, Cuntis, Dozón, A Estrada, Forcarei, Fornelos de Montes, Lalín, A Lama, Moraña, Rodeiro, Silleda e Vila de Cruces.

Centros con clases suspendidas

Ningún

Información xeral Ensinanzas de réxime xeral Ensinanzas de réxime especial Educación das persoas adultas Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria Profesorado Alumnado Familias Centros Empresas
Categorías: departamentos

Gastos de funcionamento dos centros públicos de titularidade da consellería de Educación e Ordenacion Universitaria para o ano 2017

Mér, 22/03/2017 - 08:00
Idioma Gallego

Os centros poden consultar o orzamento asignado para os gastos de funcionamento para este ano.

Proximamente, a través das xefaturas territoriais da consellería, farase efectivo o pagamento do 40% das cantidades que lle corresponden a cada centro. Durante o próximo mes de abril tramitarase un 30% e en setembro tramitarase o 30% restante.

Tema:  Gastos de funcionamento Departamento:  Subdirección Xeral de Centros Colectivo:  Centros
Categorías: departamentos

Resolución definitiva de centros admitidos para participar no programa piloto de innovación educativa "Club de Ciencia"

Mér, 22/03/2017 - 07:23
Idioma Gallego

Achégase a Resolución definitiva do 21 de marzo de 2017, da Dirección Xeral de Educación, Formación Profesional e Innovación Educativa, pola que se resolve a participación no programa piloto de innovación educativa “Club de ciencia” para centros docentes dependentes da Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria durante o curso 2016/17.

Anuncio principal:  Convocatoria de participación no programa piloto de innovación educativa “Club de Ciencia” para centros docentes públicos durante o curso 2016/2017 Tema:  Plans e actuacións en innovación educativa Ensinanza:  Educación primaria Educación secundaria obrigatoria Bacharelato Departamento:  Dirección Xeral de Educación, Formación Profesional e Innovación Educativa Subdirección Xeral de Ordenación e Innovación Educativa e Formación do Profesorado Servizo de Ordenación, Innovación e Orientación Educativa Colectivo:  Profesorado Alumnado Centros Sección:  Boletín Portada de boletín Innovación
Categorías: departamentos

Probas de acceso a ciclos de grao superior. Listaxes definitivas de solicitudes e exencións. Sedes e instrucións para a súa realización. Convocatoria 2017

Mér, 22/03/2017 - 04:50
Idioma Gallego

Publicadas a listaxe definitiva de solicitudes e a resolución definitiva de exencións para as probas de acceso a ciclos formativos de grao superior na convocatoria ordinaria 2017.

Publicadas instrucións e a asociación de centros e sedes para a realización da proba de acceso a ciclos formativos de grao superior na convocatoria ordinaria 2017.

Tema:  Escolarización Ensinanza:  Formación Profesional inicial Departamento:  Dirección Xeral de Educación, Formación Profesional e Innovación Educativa Subdirección Xeral de Formación Profesional Servizo de Xestión da Formación Profesional Colectivo:  Alumnado Centros
Categorías: departamentos

Nota aclaratoria sobre a suspensión do transporte escolar

Mar, 21/03/2017 - 16:02
Idioma Gallego

Diante das dúbidas suscitadas por membros da comunidade educativa, a Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria quere aclarar o sentido da nota de prensa sobre a suspensión de transporte escolar:

  1. O transporte de entrada aos centros educativos está suspendido a partir das 12,00 horas en determinadas zonas, dado que a Axencia Estatal de Meteoroloxía (AEMET) declara un fenómeno adverso meteorolóxico a partir das 12 do mediodía de mañá mércores día 22 de marzo (salvo as puntualizacións nas zonas de montaña de Sur de Ourense, Montaña de Lugo, Montaña de Ourense e Valdeorras). A prioridade en cada unha destas decisións é a seguridade e salvagarda do alumnado.
  2. A suspensión do transporte escolar afecta dende o momento en que se declaran circunstancias meteorolóxicas adversas pola AEMET, polo que non haberá transporte de recollida do alumnado mañá a mediodía nin, no seu caso, transporte de tarde. Diante desta circunstancia, os proxenitores elixirán recoller ao alumnado mediante medios de transporte non colectivos, ou non enviar ao alumnado ao centro educativo. A decisión de suspender o transporte de regreso baséase na situación de risco existente para o transporte colectivo, en función da predición meteorolóxica comunicada polo organismo con competencias sobre a materia, a AEMET.
  3. Os centros educativos, dado que non existe suspensión da actividade lectiva, permanecerán abertos durante toda a xornada lectiva.
  4. Salvo que se comunique o contrario por cambio nas predicións meteorolóxicas, o xoves día 23 de marzo, non haberá transporte de entrada aos centros educativos, polo que o alumnado, para as familias que o desexen, deberá acceder aos centros en transporte non colectivo. Dado que o adverso meteorolóxico finaliza o día 23 ás 12,00 horas do mediodía, si existirá transporte de regreso desde os centros educativos.
  5. A Consellería quere aclarar que noutras ocasións suspendeuse o transporte de entrada e saída dado que a comunicación das circunstancias meteorolóxicas adversas iniciáronse antes do comezo das clases.
  6. A Consellería quere poñer de manifesto que o transporte en vehículos colectivos supón un risco maior que noutro tipo de vehículos, polo que adopta a decisión de suspender o transporte escolar co fin de garantir a seguridade do alumnado.
  7. Na adopción desta decisión prima, en todo momento, a seguridade do alumnado que emprega transporte escolar, tendo en conta as previsións de alertas meteorolóxicas da AEMET, que son diferentes en cada área xeográfica en función do risco de nevarada. 

 

Alertas e avisos Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria Profesorado Alumnado Familias Centros
Categorías: departamentos

Debido ás condicións meteorolóxicas suspéndese mañá e pasado parte do transporte escolar nalgunhas zonas

Mar, 21/03/2017 - 10:00
Resumo:  Ademais, nestas mesmas zonas suspenderanse as actividades no exterior dos centros educativos Non se determinou a suspensión da actividade docente Idioma Gallego

A Comisión Escolar de Alertas tomou hoxe a decisión de suspender mañá parte do transporte escolar e as actividades no exterior dos centros educativos en determinadas zonas, ao agardarse un fenómeno meteorolóxico que acadará os niveis amarelo e laranxa de alerta.

En concreto, as indicacións serán as seguintes:

  • Zonas de predición meteorolóxica do Interior da Coruña, do Centro e Sur de Lugo, do Noroeste de Ourense e do Interior de Pontevedra: suspensión do transporte escolar por alerta laranxa entre as 12,00 horas do día 22 e as 12,00 horas do día 23 de marzo
  • Zona de predición meteorolóxica do Sur de Ourense: suspensión do transporte escolar por alerta laranxa entre as 08,00 horas do día 22 e as 12,00 horas do día 23 de marzo
  • Zonas de predición meteorolóxica da Montaña de Lugo e da Montaña de Ourense: suspensión do transporte escolar por alerta amarela a partir das 00,00 horas do día 22 e as 12,00 horas do día 23 de marzo
  • Zona de predición meteorolóxica de Valdeorras: suspensión do transporte escolar por alerta amarela a partir das 09,00 horas do día 22 e as 09,00 horas do día 23 de marzo
  • En todas as zonas indicadas nos tres puntos anteriores: suspensión das actividades no exterior das instalacións dos centros educativos, con seguimento das condicións climáticas

Aínda que non se suspende a actividade docente, no caso de que as circunstancias meteorolóxicas na localidade onde se atopa o centro de ensino supuxesen un risco superior ao declarado, os directores poderán adoptar as decisións oportunas respecto das actividades no exterior ou as extraescolares.

A listaxe de concellos incluídos en cada zona climática pode consultarse na páxina web de Meteogalicia (http://www.meteogalicia.gal/datosred/infoweb/meteo/docs/adversos/DefinicionZonasAdversos_gl.pdf ).

Alertas e avisos Ensinanzas de réxime xeral Ensinanzas de réxime especial Educación das persoas adultas Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria Profesorado Alumnado Familias Centros Empresas
Categorías: departamentos

Alerta AMARELA E LARANXA por nevadas os días 22 e 23 de marzo en Galicia

Mar, 21/03/2017 - 10:00
Idioma Gallego

A Axencia Estatal de Meteoroloxía (AEMET) e MeteoGalicia alertan dun fenómeno meteorolóxico adverso por NEVADASpara os días 22 e 23 de marzo de 2017, que afectarán a tódalas provincias de Galicia.

Ante a devandita situación de risco, a Comisión Escolar de Alertas acordou o seguinte:

  1. A SUSPENSIÓN do TRANSPORTE ESCOLAR por alerta LARANXA, entre as 12:00 horas do día 22 e as 12:00 horas do día 23 de marzo, por acumulación de neve de ata 5 cm de espesor, que afectará as zonas de predición meteorolóxica do Interior da Coruña, do Centro e Sur de Lugo, do Noroeste de Ourense e do Interior de Pontevedra; e entre as 8:00 horas do día 22 e as 12:00 horas do día 23 de marzo, na zona de predición meteorolóxica do Sur de Ourense.
  2. A SUSPENSIÓN do TRANSPORTE ESCOLAR por alerta AMARELA a partir das 00:00 horas do día 22 e as 12:00 horas do día 23 de marzo, por acumulación de neve de ata 15 cm de espesor, que afectarán as zonas de predición meteorolóxica da Montaña de Lugo e da Montaña de Ourense; e entre as 9:00 horas do día 22 e as 9:00 horas do día 23 de marzo, por acumulación de neve superiores aos 2 cm po riba dos 500m na zona de predición meteorolóxica de Valdeorras.
  3. A SUSPENSIÓN das ACTIVIDADES NO EXTERIOR das instalacións dos centros escolares situados nas zonas de predición meteorolóxica indicadas anteriormente (puntos 1 e 2), con seguimento das condicións climáticas.

Para o caso de que as circunstancias da localidade onde se atopa o centro supuxesen un risco superior ao declarado (amarelo/laranxa) e pasase a unha declaración de nivel superior (laranxa/vermello), as direccións poderán adoptar as decisións oportunas respecto da suspensión da actividade docente.

A información meteorolóxica poderá ser consultada a través da páxina web da AEMET (http://www.aemet.es/es/eltiempo/prediccion/avisos?w=mna)

Tema:  Información xeral Alertas e avisos Ensinanza:  Ensinanzas de réxime xeral Ensinanzas de réxime especial Educación das persoas adultas Departamento:  Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria Colectivo:  Profesorado Alumnado Familias Centros Empresas
Categorías: departamentos

A República Dominicana toma Galicia como referente de calidade universitaria

Lun, 20/03/2017 - 13:45
Resumo:  Idioma Gallego

O conselleiro de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria, Román Rodríguez, reuniuse hoxe co viceministro de Educación Superior para la Acreditación y la Evaluación de las Instituciones de Educación Superior en República Dominicana, Saturnino de los Santos, co gallo da visita de delegación dominicana para coñecer o sistema de acreditación de calidade do Sistema Universitario de Galicia (SUG), que o país latinoamericano considera un referente. Non en balde, o obxectivo da visita é deseñar unha proposta para establecer en República Dominicana un sistema nacional de aseguramento da calidade da educación superior tomando como exemplo o existente na nosa Comunidade, que se estrutura arredor da Axencia para a Calidade do Sistema Universitario de Galicia (ACSUG).

A delegación está conformada pola Comisión designada polo Goberno Dominicano para este fin, integrada por Radhamés Mejía, ex reitor da Universidad APEC e ex vicerreitor executivo da Pontificia Universidade Católica Madre y Maestra; por Roberto Reyna, ex reitor da UASD; por Vhyna Ortega, profesora da Universidad UNIBE e por Laura Abreu, asesora educativa. Na súa visita a Galicia, ademais de polo conselleiro, estiveron acompañados pola presidenta da ACSUG, Patrocinio Morrondo.

A orixe desta visita a Galicia está na participación do director da ACSUG, José Eduardo López Pereira, nun encontro coordinado polo Ministerio de Educación Superior, Ciencia y Tecnología da República Dominicana, no que expuxo o funcionamento do sistema de acreditación en Europa.

Información xeral Universidade Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria Secretaría Xeral de Universidades
Categorías: departamentos

Apertura do prazo para solicitar prazas de interinidades e substitucións para impartir docencia no corpo de Profesores de Música e Artes Escénicas, especialidades Canto, Clarinete e Percusión

Ven, 17/03/2017 - 08:55
Idioma Gallego

Xúntase o Anuncio do 15 de marzo de 2017, da Dirección Xeral de Centros e Recursos Humanos, polo que se comunica a apertura do prazo para solicitar prazas de interinidades e substitucións para impartir docencia no corpo de Profesores de Música e Artes Escénicas, especialidades Canto - 594403, Clarinete - 594404 e Percusión -594422.

  • Prevista a súa publicación no DOG o 23 de marzo.
  • O prazo para presentar a instancia ou as instancias de solicitude, así como a documentación xustificativa dos requisitos mínimos exixidos e dos méritos alegados para a súa baremación, será de dez días naturais contados a partir do día seguinte ao da publicación deste anuncio no Diario Oficial de Galicia
Servizo relacionado:  Listas de substitucións Ficheiro:  Anuncio do 15 de marzo de 2017 (Próxima publicación no DOG) Tema:  Interinos e substitutos Ensinanza:  Ensinanzas de música Departamento:  Servizo de Profesorado de Ensinanzas Secundaria, de Formación Profesional e de Réxime Especial Colectivo:  Profesorado
Categorías: departamentos

A Xunta visibilizará a FP de Hostalaría mediante encontros con blogueiros e medios de comunicación

Ven, 17/03/2017 - 08:17
Resumo:  O programa ‘Formados e profesionais’ achegarase á realidade do traballo que se desenvolve en oito centros que imparten estas ensinanzas Idioma Gallego

O conselleiro de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria, Román Rodríguez, reuniuse hoxe cos directores dos oito centros que compoñen a Rede Galega de FP de Hostalaría para presentarlles o programa Formados e profesionais. FP de Hostalaría, co que o seu departamento busca visibilizar o traballo que alumnado e profesorado desenvolve arredor destas ensinanzas.

A iniciativa desenvolverase nestes oito centros mediante encontros aos que serán convidados xornalistas – tanto especializados como de medios de comunicación convencionais- e blogueiros. O obxectivo é aproveitar as oportunidades da internet e da prensa para dar a coñecer o traballo que se desenvolve nestes centros, coa mirada posta nunha experiencia previa de éxito, o Bloguer Day realizado co gallo da exposición Con-Fío en Galicia. Naquela ocasión, o encontro de máis de 100 blogueiros do sector xerou uns 600 posts e máis de 1,2 millóns de impresións no marco da exposición da moda e téxtil galegos.

Actividades

“Formados e profesionais. FP de Hostalaría” desenvolverase de forma secuencial ata fin de curso, cun encontro en cada centro. Neles, ofrecerase un almorzo, un aperitivo e unha comida elaborada polo alumnado do centro, farase un percorrido guiado e realizarase un coloquio entre todos os participantes na sesión. Ademais, haberá un show cooking a cargo dun chef, que podería ser incluso exalumno do propio centro no que se desenvolva.

Polo tanto, búscase amosar as instalacións e recursos que teñen os principais centros de FP galegos de Hostalaría, que se fai neles e, da man dos chefs convidados, a onde se pode chegar tras cursar estes estudos.

FP e economía competitiva

O conselleiro lembrou que as de Hostalaría son unhas das ensinanzas de FP con maior demanda e cun gran éxito na inserción laboral. Non en balde, segundo o último estudo de inserción laboral realizado pola Consellería a familia de Hostalaría e turismo tiña un nivel de inserción laboral medio do 73,2%. Ademais, no referido aos ciclos máis relacionados coa cociña e a restauración, os datos van do 71,1% de Cociña e gastronomía, ao 100% de Dirección de servizos en restauración, pasando polo 81% de Dirección de cociña e polo 81,8% de Servizos en restauración.

Neste sentido, sinalou que esta nova iniciativa contribúe a prestixiar a difusión dos ciclos formativos como unha vía formativa de calidade, no marco dunha FP que significa innovación, oportunidades de emprego, e tecnificación dos sectores produtivos. “É dicir, unha FP que contribúe a facer a economía galega máis competitiva”.

Asemade, Román Rodríguez salientou que este programa promove unha interrelación proveitosa entre educación e gastronomía, ao tempo se potencian os recursos gastronómicos galegos desde o sistema educativo.

A rede

A Rede galega de FP de hostalaría foi creada en 2014 pola Consellería de Cultura e Educación co fin de enmarcar os 8 centros públicos da nosa Comunidade especializados nesta familia profesional co fin de crear un espazo vivo e dinámico de intercambio de experiencias e de innovación. Desta forma procúrase, ademais, impulsar a calidade de actividades produtivas estratéxicas para Galicia como son as de Restauración, Aloxamento e Servizos, estreitamente vencelladas ao turismo, eido tamén de significativa importancia no desenvolvemento económico desta terra. A rede está composta polos CIFPs Paseo das Pontes (A Coruña), Compostela (Santiago), Carlos Oroza (Pontevedra) e Manuel Antonio (Vigo); e polos IES Fraga do Eume (Pontedeume), de Foz, Sanxillao (Lugo) e de Vilamarín

Este proxecto pioneiro conta, ademais, cun sitio web (http://www.edu.xunta.es/fp/rede-fp-hostalaria ) no que se ofrece información e orientación sobre os centros que a integran e das súa oferta formativa e do conxunto de servizos que se ofertan ás empresas. Para a propia comunidade educativa o web serve como punto de acceso único ás ofertas de emprego, ao emprendemento ou as mobilidades. O obxectivo é achegar a FP á empresa, dando resposta ás demandas do sector e transferíndolle o coñecemento adquirido en centros innovadores.

Encontros Hostalaría e turismo Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria Dirección Xeral de Educación, Formación Profesional e Innovación Educativa Profesorado Centros
Categorías: departamentos

Román Rodríguez sinala as bibliotecas escolares galegas como pioneiras en inclusividade

Ven, 17/03/2017 - 07:14
Resumo:  Ademais destacou que en máis da metade delas se realizan tarefas específicas de tratamento da información e competencia dixital Lembrou que a Consellería presentará en breve a nova fase do Plan Lía Idioma Gallego

O conselleiro de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria, Román Rodríguez, participou hoxe na 11ª edición dos Encontros do Plan de mellora de bibliotecas escolares (Plambe), que se celebran desde onte no Pazo de Congresos e Exposicións de Santiago de Compostela. Durante a súa intervención o conselleiro lembrou que Galicia é pioneira na concepción das bibliotecas como recursos educativos que se adaptan ás necesidades do alumnado e en convertelas no espazo máis inclusivo do centro, no que se refire á accesibilidade, aos recursos dispoñibles, aos equipamentos, ás actividades propostas e á atención á diversidade. Así mesmo, sinalou que as bibliotecas escolares galegas foron das primeiras en incorporar o traballo para un uso crítico da información e dos medios de comunicación, en implicar ás familias nas actividades para a formación dos pequenos lectores e lectoras, ou na incorporación da robótica ou os videoxogos como novas linguaxes.

Os encontros do Plambe reúnen os responsables da totalidade dos centros Plambe, que neste curso inclúe  615 bibliotecas escolares de toda Galicia.

Resultados

O conselleiro salientou o papel fundamental que as bibliotecas escolares desenvolven e dixo que o compromiso e o esforzo arredor delas foi a razón para manter ao longo destes anos de crise o orzamento destinado a estes espazos; e indicou que os resultados acadados son moi positivos. Neste sentido, a Estatística sobre bibliotecas escolares realizada no curso 2015/2016 en todas as CCAA indica que no 95,8% das bibliotecas dos centros galegos se desenvolven tarefas para o fomento da lectura, que en 3 de cada 4 se realizan actividades para a formación de usuarios ou actividades culturais e encontros literarios, e que en máis da metade (57,5%) levan a cabo tarefas específicas de tratamento da información e  competencia dixital. Ademais, en 6 de cada 10 centros as familias acoden ás actividades da biblioteca escolar, o que redunda en beneficio de toda a comunidade educativa.

Román Rodríguez quixo felicitar a docentes e coordinadores de bibliotecas por estes fitos e animalos a seguir traballando a partires de agora no marco do novo Plan Lía, que será presentado en breve.

Compartir experiencias

Os Encontros comezaron onte cunha xornada de benvida ao profesorado dos centros que se incorporaron a este programa no curso 2016/17 – un total de 48-, así como a unha trintena de coordinadores da biblioteca do seu centro que son novos nesta responsabilidade.

Ao longo da xornada de hoxe os participantes van poder compartir as súas experiencias nas 16 intervencións diferentes que hai programadas, e nas que se abordarán asuntos como a inclusión educativa na biblioteca escolar, o voluntariado ou a integración das competencias informacionais ALFIN/AMI, entre outros. Así mesmo, no Pazo de Congresos habilitouse un espazo para a exposición de materiais elaborados na biblioteca escolar dos diferentes centros participantes.

Ademais, os asistentes asistirán a unha reflexión de José Antonio Millán sobre o informe ‘La lectura en España 2017’, así como a un relatorio da catedrática e membro da Real Academia Galega, Marilar Aleixandre, arredor do uso dos libros como ferramenta no desenvolvemento da cidadanía crítica.

Plambe

O Plan de mellora de bibliotecas escolares en centros non universitarios sostidos con fondos públicos chega este curso 2016/17 a un total de 615 centros. Ao abeiro desta iniciativa, a Consellería financia, con máis de 1,2 millóns de euros, a adquisición de novos fondos documentais, a dotación de mobiliario e equipamento e gastos de funcionamento destes espazos. Deste xeito refórzase o papel da biblioteca como unha oportunidade para o acceso igualitario de todos os escolares aos bens culturais.

Enmarcado no Plan LÍA de bibliotecas escolares para a lectura, a información e a aprendizaxe, o PLAMBE busca poñer en valor a importancia da biblioteca escolar dentro dos centros de ensino, salientando o seu papel como espazos onde o alumnado consolida o seu hábito lector ao mesmo tempo que adquire outras competencias clave. Neste sentido, cómpre sinalar que nelas se favorece a alfabetización múltiple, entendida como a “comprensión, utilización e avaliación crítica de diferentes formas de información, incluídos os textos e imaxes, escritos, impresos ou en versión electrónica”, segundo o establecido no documento do Consello da Unión Europea do 26 de novembro de 2012.  Cómpre sinalar que as bibliotecas escolares galegas son pioneiras na introdución da educación para un uso crítico dos medios, unha liña de actuación, a da alfabetización informacional e mediática, que se está a desenvolver en todas as bibliotecas, seguindo as recomendacións da UNESCO e doutros organismos internacionais, incluída a Comisión Europea.

Encontros Plan LÍA Bibliotecas escolares Ensinanzas de réxime xeral Ensinanzas de réxime especial Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria Servizo de Xestión de Programas Educativos Profesorado Centros
Categorías: departamentos

Convocatoria de premio de innovación educativa “Desafíos STEM: programación, robótica e impresión 3D” para centros públicos

Ven, 17/03/2017 - 06:41
Idioma Gallego

Poderán presentar solicitudes aqueles centros docentes públicos de ensino non universitario que impartan ensinanzas de educación secundaria obrigatoria ou bacharelato.

Cada centro presentará ata un máximo de 6 equipos. Os equipos estarán configurados por un mínimo de 3 alumnos/as e un máximo de 6; deberán pertencer ao mesmo nivel educativo e estarán titorizados por un docente que pode ser o mesmo para todos os equipos. Procurarase que exista paridade de xénero na elección do alumnado participante.

Cada equipo presentará un proxecto STEM elaborado enteiramente polo alumnado coa dotación que a Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria realizou aos centros públicos de ensino non universitario no curso 2016/17, segundo as seguintes características:

  • Equipamento de robótica educativa
  • Placas de Comunicación  e Programación
  • Equipo de Impresión 3D

Categorías de participación

  • Categoría STEM junior (iniciación), para proxectos sinxelos realizados por alumnado de iniciación. Aconsellado para 1º, 2º, 3º da ESO, FP Básica ou PMAR.
  • Categoría STEM senior (afondamento), para proxectos máis complexos. Aconsellado para alumnado de 4º ESO e 1º bacharelato.

E ademais, en cada categoría, cada proxecto poderá presentarse aos seguintes “Desafíos”:

  • Desafío Robots: proxecto no que nun escenario un ou varios robots realizan determinadas accións ou tarefas encamiñadas a dar solución a unha situación que teña aplicación na realidade da vida diaria, da industria etc.
  • Desafío Programación: proxecto tecnolóxico que de solución a unha necesidade concreta onde se utilicen linguaxes de programación tipo Scratch .
  • Desafío Impresión 3D: proxecto tecnolóxico onde se utilice unha impresora 3D para o deseño e construción de todas ou parte das pezas da maqueta que represente ao proxecto.

Cada proxecto debe presentarse a unha única categoría e un, varios ou todos os desafíos que se propoñen.

Premios:

Haberá 6 premios, un por cada desafío e categoría de 2.000 euros cada un para o centro docente do equipo gañador.  Cada centro poderá recibir un só premio.

O alumnado dos equipos gañadores recibirá un premio ou unha distinción e poderán participar nun evento onde amosen os seus traballos.

O docente titor de cada equipo gañador recibirá da consellería unha certificación como 1º premio de innovación educativa cunha equivalencia de 20 horas de formación permanente do profesorado.

  • O prazo para presentar proxectos será antes do 21 de abril de 2017.

Máis información detallada da documentación a presentar para participar, no arquivo anexo da convocatoria.

Ficheiro:  Resolución do 13 de marzo de 2017 Anexo da solicitude (odt) Anexo da solicitude (doc) Tema:  Premios autonómicos Ensinanza:  Educación secundaria obrigatoria Bacharelato Departamento:  Servizo de Ordenación, Innovación e Orientación Educativa Colectivo:  Profesorado Alumnado Centros Sección:  Boletín Portada de boletín Innovación
Categorías: departamentos

‘A galiña azul’ do ‘FalaRedes’ fai parada no Barco de Valdeorras, en Carral e en Oleiros

Xov, 16/03/2017 - 10:12
Idioma Gallego Resumo:  A proposta réndelle tributo a Carlos Casares cunha adaptación teatral da coñecida obra do autor ao que se lle dedica este ano o Día das Letras Galegas Ubú Teatro leva aos escenarios unha peza pensada para dinamizar a lingua galega entre familias con nenos e nenas dos 6 aos 10 anos A entrada ás funcións é libre e de balde ata completar a capacidade dos espazos

Os concellos do Barco de Valdeorras, Carral e Oleiros acollerán esta fin de semana as actividades do FalaRedes, o programa de dinamización lingüística que impulsa a Xunta de Galicia, por medio da Secretaria Xeral de Política Lingüística, nos concellos da Rede de Dinamización Lingüística (RDL). A actividade ‘A galiña azul’, unha adaptación que a compañía Ubú Teatro fai do emblemático libro de Carlos Casares, será a actividade protagonista nas tres localidades. A primeira parada será na capital da comarca de Valdeorras mañá, venres, ás 20:00 horas, no Teatro Lauro Olmo do Barco. O sábado a función poderá gozarse, ás 18:00 horas, no Local Xente Nova de Tabeaio (Carral); e o domingo, ás 12:00 horas, no Centro Cultural A Fábrica, en Oleiros.

A primeira actividade deste ‘FalaRedes 2017’ quere ser tamén unha homenaxe ao autor a quen a Real Academia Galega lle dedica este ano o Día das Letras Galegas: Carlos Casares. A adaptación teatral do libro ‘A galiña azul’ está pensada para o público entre os 6 e os 10 anos e as súas familias. A obra, publicada por vez primeira en 1968, é un libro de referencia na historia da literatura infantil galega. Contén cinco historias entrelazadas que transmiten valores tan importantes como o respecto pola diversidade lingüística, a importancia das diferenzas ou a liberdade de expresión. Para iso, a compañía responsable da adaptación, Ubú Teatro, emprega diferentes técnicas, como a narración oral, o uso de monicreques ou o clown. Cada familia asistente recibe, ao final da actividade, un exemplar do libro ‘A galiña azul’, nunha edición especial para a RDL.

Baixo xestión da Editorial Galaxia, esta actividade do ‘FalaRedes’ poderase gozar esta primavera, en exclusiva, en 21 concellos galegos. Coma sempre no ‘FalaRedes’, a entrada é libre e de balde ata completar a capacidade das salas.

A vindeira semana: Monforte de Lemos, Teo, Xinzo de Limia e Monterroso

A programación do ‘FalaRedes’ seguirá a próxima semana desde o venres 24, viaxando ata Monforte de Lemos, onde Ubú Teatro representará ‘A galiña azul’ na Casa da Cultura Poeta Lois Pereiro (ás 18:00 horas). Un día despois, sábado 25, será o escenario do Auditorio Constante Liste da Ramallosa o que acollerá a obra (ás 18:00 horas).

E o domingo 26 haberá cita dobre. Pola mañá en terras de Ourense, serán as familias de Xinzo de Limia as que reciban a visita, no salón de actos da Casa da Cultura (ás 12:00 horas). E xa pola tarde, viaxará á provincia de Lugo para facer parada en Monterroso e subir ao escenario do Espazo Cultural Lorenzo Varela (ás 18:00 horas).

FalaRedes 2017’

A sexta edición do programa de dinamización lingüística 'FalaRedes' mantén os obxectivos das anteriores de ofrecer propostas de lecer de calidade en galego para todas as idades e de promover, con elas, o uso e mais a valoración positiva da lingua propia de Galicia.

Desde o mes de marzo e ata finais de ano, as actividades do 'FalaRedes' percorrerán os concellos da RDL, unha iniciativa impulsada polo Goberno galego para incidir na promoción do uso da lingua galega desde as administracións local e autonómica que conta con máis de 180 entidades adscritas. Nas cinco edicións anteriores do programa foron preto de 800 as actividades programadas para públicos de todas as idades.

Toda a información sobre a nova edición xa está dispoñible no Portal da Lingua Galega (www.lingua.gal/falaredes), nas redes sociais da RDL e na Axenda de Cultura de Galicia.

Lingua galega Secretaría Xeral de Política Lingüística
Categorías: departamentos

Concurso de méritos para a selección e o nomeamento da Dirección dos centros docentes públicos que imparten as ensinanzas reguladas na Lei orgánica 2/2006, do 3 de maio, de educación

Xov, 16/03/2017 - 04:30
Idioma Gallego

Xúntase a Orde do 8 de marzo de 2017 pola que se convoca concurso de méritos para a selección e o nomeamento da Dirección dos centros docentes públicos que imparten as ensinanzas reguladas na Lei orgánica 2/2006, do 3 de maio, de educación.

  • O prazo de presentación de solicitudes e documentación será de vinte dias naturais contados a partir do día seguinte ao da publicación desta orde no Diario Oficial de Galicia.
Ficheiro:  Orde do 8 de marzo de 2017 (DOG) Servizo relacionado:  CXT Tema:  Programas e plans Directores/as Ensinanza:  Ensinanzas de réxime xeral Ensinanzas de réxime especial Departamento:  Servizo de Profesorado de Educación Infantil e Primaria Servizo de Profesorado de Ensinanzas Secundaria, de Formación Profesional e de Réxime Especial Colectivo:  Profesorado Sección:  Boletín Portada de boletín
Categorías: departamentos

O premio San Clemente Rosalía-Abanca traerá á capital galega a Quiroga, Mesa e Lemaitre

Mér, 15/03/2017 - 14:17
Idioma Gallego Resumo:  A XXII edición deste galardón no que a literatura escrita en galego dialoga con outra punteira a nivel internacional presentárona hoxe o secretario xeral de Política Lingüística e o director do IES compostelán Rosalía de Castro O acto de entrega celebrarase no Auditorio Abanca o 21 de marzo O premio San Clemente Rosalía-Abanca traerá á capital galega a Quiroga, Mesa e Lemaitre

O Premio Literario Arcebispo Juan de San Clemente Rosalía-Abanca traerá ata a capital galega o vindeiro 21 de marzo a Xavier Quiroga, Sara Mesa e Pierre Lemaitre, gañadores da XXII edición deste galardón que promove a compostelá Asociación Cultural Instituto Rosalía de Castro en colaboración coa Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria e mais con Abanca. Así o deron a coñecer esta mañá en rolda de prensa o secretario xeral de Política Lingüística, Valentín García, e mais o director do IES Rosalía de Castro, Ubaldo Rueda.

García Gómez incidiu en que “a iniciativa contribúe a prestixiar a lingua e a literatura galegas e a proxectalas e posicionalas ao pé doutras literaturas, obras e autores de primeiro nivel internacional”. García e Rueda estiveron acompañados polo profesor Xabier Mouriño, secretario do centro escolar.

Novidades no certame

Na edición XXII do Premio Literario Arcebispo Juan de San Clemente, o Premio en Lingua Galega recaeu en Xavier Quiroga, pola obra ‘Izan o da saca’ (Ed. Xerais); o Premio en Lingua Castelá en Sara Mesa, pola obra ‘Cicatriz’ (Ed. Anagrama); e o Premio en Lingua Estranxeira en Pierre Lemaitre, pola obra ‘Irène’ (Ed. Alfaguara).

O galardón alcanza desta volta unha dimensión internacional e aos cinco institutos galegos que participan no xurado súmanse outros seis estranxeiros, co que a nómina de centros participantes queda como segue: Hockerill Anglo European College de Londres (Inglaterra), Lycée Saint François Xavier de Vannes (Francia), Grimmelshausen Gymnasyum de Gelnhausen (Alemaña), Escola Secundaria de Santa Comba Dão (Portugal), Napperville Central High School de Chicago (EUA), Colegio nº 1558 Rosalía de Castro De Moscú (Rusia), IES de Ames (A Coruña), IES A Pinguela de Monforte de Lemos (Lugo), IES Frei Martín Sarmiento de Pontevedra, IES O Couto de Ourense e IES Rosalía de Castro de Santiago de Compostela.

A iniciativa ábrese tamén á participación de toda a cidadanía da capital de Galicia sen deixar de ter as súas raíces no Instituto Rosalía de Castro. Nesta edición o acto de entrega realizarase o día 21 de marzo no auditorio de Abanca, unha capacidade que permitirá incrementar a asistencia de público de edicións anteriores. Todos os outros actos, debates cos escritores, roldas de prensa etc., realizaranse no centro de ensino compostelán.

Unha iniciativa da comunidade educativa

Os Premios Arcebispo Juan de San Clemente naceron dunha iniciativa do director do IES Rosalía de Castro, Ubaldo Rueda, e de dous profesores de matemáticas, Francisco López Piñeiro e Maribel Marín; con tres modalidades – Lingua Galega, Castelá e Estranxeira- e cun xurado conformado por alumnos do propio IES e de outros cinco institutos galegos escollidos cada edición por sorteo.

Ademais do que o certame supón no referido ao estímulo do hábito lector entre os estudantes, o éxito do Premio ofrécelle ao alumnado que conforma o xurado a oportunidade de compartir unha xornada cos autores galardoados que, ano tras ano, acoden a Santiago de Compostela a recoller este recoñecemento. Nestas dúas décadas de historia o galardón colleitou unha excelente acollida entre os autores, algúns deles premios Nobel, como Mario Vargas Llosa ou José Saramago.

Toda a información en http://www.premiosanclemente.es/.

Lingua galega Secretaría Xeral de Política Lingüística Outras entidades
Categorías: departamentos

Convocatoria eduMOTIVA 2016/2017

Mér, 15/03/2017 - 10:55
Idioma Gallego

Este programa educativo ten como obxectivo ofrecer aos centros de ensino non universitario galegos experiencias de diferentes persoeiros de recoñecido prestixio e relevancia na sociedade galega e que destacan en diferentes campos profesionais, para así fomentar no alumnado valores como a motivación, o esforzo, a curiosidade, o pensamento crítico e o traballo en equipo.

Trátase de fortalecer os procesos de ensino e aprendizaxe que os docentes desenvolven nas aulas a través das distintas disciplinas curriculares ou proxectos nos que traballan co alumnado, con achegas que os complementen mediante charlas, obradoiros ou visitas que cada persoeiro propón.

Plataforma web

Este proxecto dispón dunha plataforma web para dar soporte a toda a información, as experiencias dispoñibles, as que se desenvolven nos centros, as solicitudes e a participación nas redes sociais.

Toda a información desta iniciativa atópase na ligazón: http://www.edumotiva.gal

Destinatarios: Centros docentes de ensino non universitario públicos e concertados

Prazo de solicitude: ata o 31 de marzo de 2017.

Procedemento:

Na web do proxecto en experiencias dispoñibles, escóllese o persoeiro no que se teña interese en solicitar a súa colaboración, o responsable do equipo directivo cubre o formulario cos datos do centro docente, escolle a actividade ou actividades que mellor se adapten ao seu contexto e lle da a enviar.

Valóranse as solicitudes recibidas e organízase a viabilidade delas con cada persoeiro que participa no proxecto, para así iniciar o traballo no centro educativo.

Cada centro docente no que se desenvolva unha experiencia comprométese a facer difusión dela nalgún medio dixital (web do centro, blog de proxecto, revista dixital, difusión nos medios…) e enviar a publicación ao enderezo electrónico edumotiva@edu.xunta.es.

Para calquera dúbida:

Tema:  Programas e plans Ensinanza:  Ensinanzas de réxime xeral Ensinanzas de réxime especial Educación das persoas adultas Departamento:  Dirección Xeral de Educación, Formación Profesional e Innovación Educativa Subdirección Xeral de Ordenación e Innovación Educativa e Formación do Profesorado Servizo de Ordenación, Innovación e Orientación Educativa Colectivo:  Profesorado Centros Sección:  Boletín Portada de boletín Innovación
Categorías: departamentos

Un total de 15 profesionais de prestixio poñen as súas experiencias a disposición do alumnado

Mér, 15/03/2017 - 09:52
Resumo:  Román Rodríguez e Ángel Carracedo presentan a plataforma web do proxecto ‘EduMotivaCon’, a través da que os centros sostidos con fondos públicos poderán solicitar as actividades motivadoras ofrecidas polos diferentes persoeiros O conselleiro de Educación salienta a importancia de adquirir, desde idades temperás, valores como o esforzo, a responsabilidade ou o traballo en equipo Idioma Gallego

O conselleiro de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria, Román Rodríguez; e o catedrático de Medicina Legal Ángel Carracedo presentaron esta mañá a plataforma web do novo proxecto de innovación educativa ‘EduMotivaCon’, a través da que os centros educativos poderán solicitar, desde hoxe mesmo, as experiencias motivadoras que ofrecen un total de 15 profesionais galegos de recoñecido prestixio e de gran relevancia na sociedade galega.

A iniciativa, que se comezou a fraguar o verán pasado, bota agora a andar coa posta a disposición desta plataforma para todos os centros educativos galegos sostidos con fondos públicos. Trátase dun web no que terán acceso á información sobre o programa, así como ás diferentes accións –charlas, obradoiros, visitas, etc.– que ofrecen cada un dos denominados ‘mentores’. As solicitudes, cuxo prazo permanecerá aberto ata o 31 de marzo, cursaranas os propios equipos directivos a través da plataforma, que se pode consultar no seguinte enlace web http://edumotiva.fgsustentable.org/.

Este programa, cuxos pormenores debullou a asesora docente Julia Taboada Martínez, busca fomentar a cultura do esforzo, así como a motivación e a curiosidade, potenciar a creatividade e o pensamento crítico e promover o traballo en equipo do alumnado. Trátase, en definitiva, de fortalecer os procesos de ensino e aprendizaxe que os docentes desenvolven nas aulas a través das distintas disciplinas curriculares ou proxectos nos que traballan co alumnado, con achegas que os complementen mediante charlas, obradoiros ou visitas que cada persoeiro propón.

Referentes na promoción de valores

Tal e como destacou o conselleiro, o que persegue este programa é promover o interese do alumnado máis alá dos contidos curriculares, incentivando a súa curiosidade e favorecendo a compresión do mundo que os rodea a través das experiencias de persoas que son referentes nos seus campos de estudo e traballo.

Neste sentido, Román Rodríguez tamén salientou a importancia de adquirir, xa desde idades mozas, valores como o esforzo, a responsabilidade ou a colaboración e traballo en equipo; valores que axudan a potenciar o talento individual e a conseguir un desenvolvemento pleno tanto desde o punto de vista vital como profesional.

Compromiso dos ‘mentores’

Ademais de agradecerlle a Ángel Carracedo a súa disposición desde o primeiro momento para que este proxecto se puidese materializar, tamén quixo destacar o compromiso de cada un dos participantes nesta iniciativa, o que demostra o interese da sociedade civil na mellora do sistema educativo galego. En concreto, os chamados ‘mentores’ son os científicos e divulgadores Ángel Carracedo, Senén Barro e Jorge Mira; o xornalista Luis Fraga; a xornalista e presidenta de Executivas de Galicia, Carla Reyes Uschinsky; o músico Roi Casal, a médica Carmen Vidal; o adestrador do Rio Natura Monbus Obradoiro, Moncho Fernández; o escultor Manuel Paz; o publicista Miguel Conde; o cociñeiro Pepe Solla; o director da refinería de Repsol na Coruña, Luis Llamas; o catedrático de Historia Contemporánea da Universidade de Santiago de Compostela Ramón Villares; o actor Manuel Manquiña; e a conselleira delegada de Geriatros, Josefina Fernández Miguélez.

En todo caso, a maiores destes participantes, o titular do departamento educativo da Xunta de Galicia avanzou tres novas incorporacións: o xefe do servizo de Cardioloxía do CHUS, Ramón González-Juanatey; o xornalista Kiko Novoa e o humorista gráfico Luis Davila.

Ao acto asistiu tamén o director xeral de Educación, FP e Innovación Educativa, Manuel Corredoira, así como varios dos participantes neste proxecto.

Información xeral Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria Profesorado Alumnado Centros Innovación
Categorías: departamentos

Educación potencia un plan de formación específico para reforzar a función directiva nos centros

Mér, 15/03/2017 - 07:36
Resumo:  Román Rodríguez subliña que o esforzo e implicación dos equipos directivos son un elemento clave para seguir avanzando nunha educación moderna e de calidade Idioma Gallego

A Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria está a potenciar un Plan de Formación Específico dos directivos dos centros escolares coa finalidade de promover o seu liderado. A través deste Plan, enmarcado dentro da estratexia xeral de formación do profesorado, búscase garantir que o profesorado con funcións directivas teñan acceso a unha formación de alta calidade para a xestión dos centros docentes e, deste xeito, seguir avanzando nunha educación moderna e de calidade.

Así o expresou o conselleiro de Cultura e Educación, Román Rodríguez, con motivo da inauguración das décimas xornadas formativas de Asociación de Directores e Directivos de IES de Galicia (ADDIGA), que hoxe se celebran en Santiago baixo o título “A dirección ante os novos retos”, e na que se dan cita arredor de 80 directores de Institutos.

“Unha dirección competente é un factor decisivo na eficacia e no rendemento escolar” dixo o conselleiro, quen salientou a importancia da organización de xornadas formativas coma esta que permiten debater sobre desafíos como a adaptación ao novo marco educativo derivado dos cambios de normativas e protocolos, e os plans e proxectos de dos centros, entre outros. Para abordar os retos actuais e de futuro, o conselleiro fixo fincapé na necesidade de promover a formación conxunta dos membros dos equipos directivos, con pautas comúns para lograr unha mellor eficacia e eficiencia na xestión.

Román Rodríguez cualificou aos equipos directivos como “líderes clave” na mobilización da comunidade educativa e na xestión da autonomía dun centro, e que teñen demostrado sentido da responsabilidade e capacidade de esforzo no seu día a día. Segundo dixo, o traballo dos directores trasládase aos resultados satisfactorios no conxunto do sistema, como que a taxa de abandono educativo temperán de Galicia acada hoxe practicamente o obxectivo fixado pola UE, que conta cos mellores resultados da súa historia no último informe PISA, ou que ten o nivel de inclusión dos máis altos de España.

Tras confesar sentirse “orgulloso” dos avances acadados, o conselleiro emprazou ao directores a “seguir mellorando” e “investindo” no futuro de Galicia a través dun camiño que “temos que percorrer xuntos, equipos directivos, docentes, administración e familias”.

Finalmente, o conselleiro aproveitou para agradecer o encomiable labor de Adelino Pose á fronte da ADIGGA ata o de agora, e que hoxe foi relevado no cargo por María Isabel Ruso de Lago, a quen lle desexou todos os éxitos na súa nova responsabilidade como presidenta da Asociación.

Formación Directores/as Ensinanzas de réxime xeral Ensinanzas de réxime especial Educación das persoas adultas Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria Profesorado
Categorías: departamentos


by Dr. Radut