PROXECTO: MURAL DE ROSALÍA

Un traballo do EDNL e o Departamento de Plástica

Charla de Rafael Quintiá sobre a Morte en Galicia

Este xoves, 29 de outubro, o IES As Barxas contou coa presenza de Rafael Quintiá, Licenciado en Antropoloxía Social e Cultural e en Ciencias Empresariais. Escritor e músico tradicional.

Quintiá falou da Morte en Galicia, á charla asistiu o alumnado de 3º e 4º ESO, para os que resultou un acto entretido que se prolongou máis dunha hora polas preguntas que os rapaces lle fixeron.

Despois, e xa na biblioteca, Rafael Quintié concedeu unha entrevista.

Linguaquetraba

O alumnado do obradoiro musicabarxas e o equipo de Normalización Lingüística do IES As Barxas protagonizan este novo video clip

En galego, con toda a frescura

O Instituto As Barxas participa na campaña:En galego, con toda a frescurapromovida dende o Servizo de Normalización do Concello.

Varios grupos de alumno@s da ESO, tanto de primeiro coma de terceiro foron os protagonistas da campaña, axudados polas súas profesoras Lorena Pérez, Iria Collazo e Matilde Llano.

Esta consistiu en contactar con Supermercados e tendas, e recoller o  léxico dos produtos frescos que ofertan. Despois correxiron e clasificaron as palabras na aula e traballaron os seus significados. Este material entregóuselle ao Concello que editou unhas listas da compra cos nomes dos alimentos no noso idioma.

Os rapaces quedaron satisfeitos co resultado e participaron na presentación pública da campaña no Mercado de Moaña o día 29 de maio repartindo as listas entre os postos e os clientes. Tamén levarán este material aos Supermercados e Tendas colaboradores nos vindeiros días.

(ver prensa)

En galego os 365

Vídeo realizado polo grupo de Normalización Lingüística do IES As Barxas, A Lingua que Traba, conmemorando o ano do idioma galego

Visita de Celso Fernández Sanmartín ao IES As Barxas

O pasado luns 19 de maio, visitou o noso centro Celso Fernández Sanmartín nunha actividade organizada polo Departamento de Normalización Lingüística, na que descubrimos e disfrutamos dun extraordinario narrador e un excelente contador de contos e historias tiradas maioritariamente da tradición oral.

A experiencia foi fantástica xa que todos os presentes poidemos escoitar, rir e disfrutar cos contos e historias que Celso leva recollendo toda a vida e aprender que “o galego está vivo e ten moitas posibilidades de comunicación”, tal e como xa anticipara o noso compañeiro Brais cando o presentou

IES As Barxas en CANTALINGUA

Os alumnos de Normalización e da aula de Música desprazaronse o 13 de Maio ata Bueu para participar no Cantalingua.

Pocoyo

Vídeo creado polo grupo de Normalización do Centro, A Lingua que Traba

RAP a Lingua que Traba

Aquí tedes o resultado da colaboración do Obradoiro musicabarxas co ENDLG do IES As Barxas. Linguaquetraba é un rap en defensa da lingua galega, fabricado nos recreos. A canción participa no certame Cantalingua, para votar por nós podedes premer aquí.

Pasmooooón..!

non vou ficar impasible ao teu carón

Vou ser coma un xigante

que leve por diante

a quen se pon

coma un mandón

en plan prohibición

coas bocas de mil linguas do Morrazo a Corcubión

e vouche sacar peito

non hai dereito

non podes poñer teito

á recuperación, da:

e non traga con nada!

Xa-non-somos-servos-miserentos-,apoucados-sen-alento-,que-consideran-vergoñento-o-seu-acento e ruín!

Non somos coma ti

Que vendes á xente: Tratante!

Nós, somos xigantes!

E sóbrannos folgos

para espetarte:

e non traga con nada!

Ei! Escoita o que che berro

Non rematei contigo!

Menudo erro! Canta incultura!

Querer dar sepultura a un xigante vivo!

Pero a lingua fura dende a terra escura

¡Medo que tes! ¡Botas escuma!

Baixo os teus pes xa treme a rúa

Rézalle ao ceo

Bateremos arreo

na túa cabeza dura