TOPONIMIA

UN CURSO MÁIS VISITOUNOS SOLEDAD RÍOS PARA FALARNOS DA ORIXE DOS NOMES DOS LUGARES DO CONCELLO DE MOAÑA. AGRADECÉMOSLLE QUE DE MANEIRA TAN XENEROSA NOS DESVELARA O QUE AGOCHA A TOPONIMIA. A ACTIVIDADE FOI ORGANIZADA POLO EDNL E A PROFE MARGA E PARTICIPOU EN TRES SESIÓNS TODO O ALUMNADO DE 4º ESO

CONTRA A VIOLENCIA DE XÉNERO

AS BARXAS CONTRA A VIOLENCIA DE XÉNERO

A rapazada e traballadores-as d´As Barxas manifestando o seu rexeitamento á violencia de xenero vestidos de negro e simulando as labazadas con maquillaxe

VELAÍ O TRAXE QUE LLE FIXERON AO INSTI OS MOZ@S DA COMISIÓN POLA IGUALDADE DE XÉNERO E LGTBI E ALUMNADO DE PLÁSTICA

MAGOSTO FOLIADA E XOGOS POPULARES

Que luxo ter un grupo de música tradicional como o que nos amenizou durante a celebración do magosto. Dani, Nico, Raul, André e Susana. Moi agradecidos. E tamén a todos os que lle botaron uns bailes.

Ademais os rapaces de Normalización foron monitores dos xogos populares. Grazas á súa organización e traballo puidemos gozar destes brinquedos artesanais durante o magosto. Grazas a Marga por coordinar este evento.

Agradecerlle tamén aos mozos-as de 1º Bach A pola colaboración para preparar e asar as castañas. E por suposto a Henrique sen o cal non poderiamos comer estes froitos de outono.

CHARLA: "FOTOS ANTIGAS"

2 de outubro. Recibimos aos membros da Asociación Nós que viñeron amosar as fotos antigas do seu catálogo de Moaña e explicaron como mudaron os lugares da contorna e a vida e costumes da xente. Asistiu todo 3º ESO. Actividade promovida polo EDNL en colaboración co programa Moaña Aprende do concello

PROXECTO: MURAL DE ROSALÍA

Un traballo do EDNL e o Departamento de Plástica

Charla de Rafael Quintiá sobre a Morte en Galicia

Este xoves, 29 de outubro, o IES As Barxas contou coa presenza de Rafael Quintiá, Licenciado en Antropoloxía Social e Cultural e en Ciencias Empresariais. Escritor e músico tradicional.

Quintiá falou da Morte en Galicia, á charla asistiu o alumnado de 3º e 4º ESO, para os que resultou un acto entretido que se prolongou máis dunha hora polas preguntas que os rapaces lle fixeron.

Despois, e xa na biblioteca, Rafael Quintié concedeu unha entrevista.

Linguaquetraba

O alumnado do obradoiro musicabarxas e o equipo de Normalización Lingüística do IES As Barxas protagonizan este novo video clip

En galego, con toda a frescura

O Instituto As Barxas participa na campaña:En galego, con toda a frescurapromovida dende o Servizo de Normalización do Concello.

Varios grupos de alumno@s da ESO, tanto de primeiro coma de terceiro foron os protagonistas da campaña, axudados polas súas profesoras Lorena Pérez, Iria Collazo e Matilde Llano.

Esta consistiu en contactar con Supermercados e tendas, e recoller o  léxico dos produtos frescos que ofertan. Despois correxiron e clasificaron as palabras na aula e traballaron os seus significados. Este material entregóuselle ao Concello que editou unhas listas da compra cos nomes dos alimentos no noso idioma.

Os rapaces quedaron satisfeitos co resultado e participaron na presentación pública da campaña no Mercado de Moaña o día 29 de maio repartindo as listas entre os postos e os clientes. Tamén levarán este material aos Supermercados e Tendas colaboradores nos vindeiros días.

(ver prensa)

En galego os 365

Vídeo realizado polo grupo de Normalización Lingüística do IES As Barxas, A Lingua que Traba, conmemorando o ano do idioma galego

Visita de Celso Fernández Sanmartín ao IES As Barxas

O pasado luns 19 de maio, visitou o noso centro Celso Fernández Sanmartín nunha actividade organizada polo Departamento de Normalización Lingüística, na que descubrimos e disfrutamos dun extraordinario narrador e un excelente contador de contos e historias tiradas maioritariamente da tradición oral.

A experiencia foi fantástica xa que todos os presentes poidemos escoitar, rir e disfrutar cos contos e historias que Celso leva recollendo toda a vida e aprender que “o galego está vivo e ten moitas posibilidades de comunicación”, tal e como xa anticipara o noso compañeiro Brais cando o presentou