Hábitos Alimenticios Saudables

COMER BEN, VIVIR BEN!

DISTRIBUCIÓN DE FROITA

Os alumnos do CPI Eusebio Lorenzo Baleirón recibiron froita nos recreos durante catro semanas ao longo do curso (. A experiencia foi gratificante xa que os rapaces e as rapazas aceptaron con gusto as pezas de froita ofrecidas e non quedou nin a mostra.

 

                              

Memoria do consumo de froitas frescas

FICHA TÉCNICA

 

Datas: 15-19 de outubro

                12-16 de novembro

                20-24 de maio

                10-14 de xuño

 

Alumnos: 91 primaria

                     47 secundaria

Lugar: patio de primaria

                pasillo de secundaria

Consumo de froitas:      Mes                                      Día

                              

 

 

Outubro                             15                           manzana golden

16                                        plátano

17                                        pera conferencia

18                                        mandarina

19                                        manzana golden

 

Novembro                         12                           manzana golden

13                                        clementina

14                                        pera conferencia

15                                        plátano

16                                        manzana golden

 

Maio                                    20                           peladillo vermello

16                                        albaricoque

17                                        manzá

18                                        fresas

19                                         

                                              

 

Xuño                                    10                           fresas

                                               11                           melocotón

                                               12                           peladillos

                                               13                           manzá

                                               14                           albaricoque       

                                                                                             

 

PROCEDEMENTO:

O reparto de froitas entre os nosos alumnos durante as dúas semanas  de Outubro eNovembro foi un éxito. En primeiro lugar se colocou a a vista de todos os alumnos o cartel no que se anunciaba a distribución de froita. A continuación se lles informou polas clases os días, e os lugares  no que tería lugar o reparto.Os profesores que tiñan gardas de recreo en secundaria e os titores en primaria foron os encargados de darlle a cada alumno a súa peza de froita. Os alumnos aceptaron a froita de bo grado e os profesores dimos un paso máis no intento de inculcarlle os nosos alumnos hábitos de vida saudable. Nos meses de maio e xuño volveuse a rapartir froita, esta vez con froitas de primaveira e verán, e co mesmo éxito.

 

 

 

 

CHARLAS SOBRE PREVENCIÓN DE TRASTORNOS ALIMENTICIOS

Durante o mes de xaneiro (o 15 de xaneiro para 5º e 6º primaria, o 18 de xaneiro para 1º e 2º ESO e o 25 de xaneiro para 3º, PDC e 4º ESO) leváronse a cabo unha serie de actividades encamiñadas a previr os trastornos alimenticios máis comúns entre os adolescentes. Ditas actividades desenvolvéronse con alumnado de 5º e 6º de Primaria e toda a Secundaria.

As charlas correron a cargo de ABAGAL (ASOCIACIÓN DE BULIMIA Y ANOREXIA DE GALICIA) , asociación sin ánimo de lucro, formada por familias implicadas o afectadas por los Trastornos del Comportamiento Alimentario, que tienen como principal objetivo mejorar los medios para combatir este problema y ofrecer toda la información y el apoyo que necesitan tanto los afectados, como sus familiares.  

http://www.abagal.org/

 

 

 

                                                                                                   

                                                                   

 

  ENQUISAS 

O alumnado de Secundaria cubriu unha serie de  enquisas previas ás charlas para concienciarse dos seus propios hábitos alimenticios.

 

EDUCAR EN HÁBITOS SAUDABLES

 

 Os alumnos de 3º PDC realizaron un estudo sobre alimentación saudable.

Cada alumno tiña que traer todas as etiquetas de alimentos que tivera na casa e que consumira de forma cotiá. Posteriormente calculan a composicion kcal, gr de proteínas, de graxas e hidratos de carbono que ten cada alimento, así como as calorías que aportan cada un dos nutrientes de ese alimento. Podendo de esta forma clasificar os diferentes alimentos en alimentos proteicos, alimentos grasos, alimentos glúcidos, e un 4 grupo no que podían pertecer a varios grupos ou ben eran acalóricos (comida light).

Cada grupo ocupaba cartulinas do mesmo cor, co cal podían ver a simple vista que alimentos ocupaban máis cartulinas, ver a que grupo pertenecían e ver si correspondía co que nos indican as institucións sanitarias. As cartulinas de cor azul que pertecen aos hidratos de carbono son 4, as de cor naranxa pertenecen ás graxas son 2, e as de color verde ás proteínas. Desta forma poden concluir que comen dacordo á distribución teórica aconsellada de 60% hidratos de carbono, 25% graxas, e 15% proteínas. Como se pode apreciar coincide coa distribución de cartulinas.

     

   

   

 

 

 

 

Ahí van algunhas fotos máis do mural elaborado polo alumnado da ESO

                                                        

Os obxectivos da actividade centráronse na toma de conciencia do valor calórico dos productos que se inxiren, así como da súa calidade nutritiva, e na necesidade de ter unha alimentación sana e equilibrada

 

DÍA DA PAZ!

A celebración do Día Mundial da Paz incluiu tamén á alimentación. O alumnado elaborou receitas de cociña que implicasen só alimentos de primeira necesidade, típicos de galiza e de tempada. Houbo ideas moi creativas.

                                                                  

  

DESFRUTA COMENDO BEN!!!! 

As actividades desenvolvidas en primaria son as que se mostran a continuación:

Concurso para os máis pequenos: “Come fruta y de salud disfruta” 

No que cada neno de primeiro elaborou unha pequena pancarta consistente nun eslogan ou frase curta e un debuxo animando á inxesta diaria de froita.

Todas as pancartas colgáronse nun pequeno mural, á entrada do centro para que todos os nenos/as puidesen velas e votar á pancarta que máis lles chamou a atención e lles gustou.

Finalmente, escolleuse o mellor eslogan, a mellor presentación e a pancarta máis votada polos compañeiros/as, os alumnos/as que as elaboraron, levaron un agasallo (un diploma e un libro). O resto dos alumnos/as participantes, recibiron candansúa medalla por participar no concurso.


As diferentes actividades deron lugar a este mural:

 

O alumnado votou a mellor presentación...

E tamén o mellor eslogan...

Sen esquecer a pancarta máis votada...

 

 

Adornos para de árbore de nadal elaborados cos nenos de 1ºA. Fixeron figuras representado tres pratos propios dun menú saudable.

O primeiro prato foi unha sopa de letras; o segundo, peixe ao forno con ensalada e o terceiro (a sobremesa), froitas variadas.

 

Proxección da película de Pixar: “Ratatouille” e traballo posterior sobre ela:  Sinopsis: Remy un ratiño que soña con converterse nun gran xefe de cociña e que valora a boa comida e os alimentos saudables, chegará ata un exquisito restaurante francés e nos seus fogóns, a súa paixón pola cociña porá patas arriba ao mundo culinario parisiense.

                                                       

                                       

                                      

 

O recetario saudable viaxeiro: Cada neno/a de 1º escribiu, en colaboración coa familia, unha receita saudable. Desta forma, elaborouse un recetario saudable con todas as receitas, que quedou na biblioteca a disposición de todo o alumnado que desexe lelas ou levalas para a casa para, xunto cos seus pais, probar estas receitas.

                                                                  

                                                                                   

Actividade: “Imos ao súper”: No dia da muller traballadora, os nenos e nenas de 1º lembraron a importancia de que todos temos que axudar nas labores do fogar ao tempo que “mercaron” alimentos propios dunha dieta equilibrada e elaboraron diferentes menús saudables, calculando canto nos custaría cada menú.




 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pirámide de alimentos: O alumnado de 1º A elaborou unha pirámide alimenticia de cartolina que colgou na aula. Para isto, debuxaron un triángulo xigante que dividiron en apartados e distribuiron os alimentos en función da frecuencia en que deben ser inxeridos. Tamén recordaron, a importancia dun estilo de vida saudable (exercicio físico e beber suficiente auga).

                                      

Canción “Come mucha fruta fresca”: O alumnado de 1º curso aprendeu, cantou e bailou esta coñecida canción, para animar a un consumo regular de froita.

                           

                           

 

Xogos “adiviña que froita é…”: Os nenos e nenas de primeiro deron pistas aos compañeiros/as para que adiviñasen que froita era a que estaban a describir. Tamén respostaron en grupo a diferentes adiviñas sobre froitas.

                                

Actividades a redor do Conto “A que sabe a lúa”: preguntas sobre o texto, cancións, adiviñas, … no que traballaron os alimentos describindo as súas comidas favoritas,descifraron adiviñas co Oso Traposo,…


 

                                                       

Imitamos as caras das froitas: Na clase de estimulación lingüística, as nenas e nenos imitamos as caras das froitas.

        


                                             

Powered by Drupal - Design by artinet