ciencias naturais

Alimentación vexetal!

Os alumnos de 3º de primaria quixemos investigar como se alimenta unha planta. Para elo collemos dúas flores brancas e metémolas en auga con colorante e observamos o que foi pasando ao longo da semana. Deixamos aquí os resultados!

EXPERIMENTANDO COS MATERIAIS

Os alumnos de 3ºB estiveron experimentando as propiedades de distintos materiais.

Un dos experimentos que fixemos foi o de preparar nun plato leite e colorante e averiguar que pasaba si lle poñíamos xabón quitagrasas...

Os resultados non deixaron a ninguén indiferente!! Pasámolo xenial!!

RECICLAMOS PAPEL

Aproveitando que o alumnado de 3ºB estaba estudando as diferentes propiedades dos materiais, decidimos investigar acerca da elaboración do papel e da súa reciclaxe.

Como a mellor forma de aprender é experimentando, decidimos reciclar nós memos o papel que tíñamos na clase para reciclar. Foi unha experiencia moi lúdica e súper divertida.

Este foi o resultado...

Experimento "Mans sucias, mans limpas"

Os alumnos de 3ºB de Educación Primaria investigamos acerca da importancia da hixiéne diaria das nosas mans. Para elo levamos a cabo o seguinte experimento:

Collemos unha mazá e partímola en dous trozos. Un deses trozos tocámolo despois de lavar concienzudamente as mans e metémolo nun dos tarros coa etiqueta de "Mans limpas". A outra parte da mazá tocámola coas mans despois de vir do patio para, a continuación, metela no segundo tarro coa etiqueta de "Mans sucias".

Os días sucesivos fomos anotando os cambios que ocorrían nas dúas metades das mazás e pudemos observar que na mazá que tocáramos coas mans sucias tiña peor pinta e medraban fungos con máis facilidade que na outra. Con este experimento descubrimos que nas mans temos moitas bacterias e que as transmitimos a aquelo que tocamos, de aí a necesidade de manter unha boa hixiene.

O clima: Que levo na maleta?

Cando viaxamos a un sitio o primeiro que pensamos é que levaremos na maleta, todo dependerá do clima do lugar en cuestión.

Así pois, no segundo trimestre o alumnado de 5ºB, distribuido en parellas, decidiu a que lugar do mundo lle gustaría viaxar, para logo facer a súa propia maleta e coller rumbo. Para iso acudimos á aula de informática onde o alumnado puido buscar na rede o clima dese lugar en concreto, ademáis doutra información relevante para a súa viaxe: a lingua, a bandeira, a situación xeográfica, o transporte a escoller e o tempo de duración da viaxe, a cultura, a gastronomía, o ocio...

Unha vez informados do clima que se van atopar e de todo o necesario para emprender destino, os nenos e nenas fixeron as súas maletas onde indicaron ademáis dos datos relevantes, que roupa e acesorios levarían para esa viaxe.

Deste xeito desenvoleuse a Competencia Científica, a través do coñecemento do clima dunha rexión determinada así como a Competencia Dixital, mediante o uso autónomo do ordenador e a búsqueda na rede sendo críticos coa información que reciben e elaboran. Por outra banda desenvolvéronse as Competencias Sociais e Cívicas xa que indagaron máis profundamente na cultura e costumes sociais dese lugar.

Maletas de viaxe: o clima

PROXECTO: AS MÁQUINAS

Esta foi unha actividade que nos serviu para traballar contidos tanto matemáticos como científicos.

Adentrámonos no mundo das máquinas e no uso que lles damos os seres humanos, para iso, construímos ábacos que nos axudarán a sumar, restar e incluso multiplicar.

Observación dun proceso químico: a desnaturalización das proteínas do ovo

Este trimestre os alumnos de 6ºA fixeron unha serie de prácticas co obxectivo de profundizar nalgúns contidos que estudaron na área de Ciencias Naturais ao longo do curso.

Unha das prácticas consistiu na observación do cambio estructural das proteínas do ovo ao rociar este con alcohol etílico 96º, obtendo unha apariencia de ovo fritido case de xeito inmediato.

ovo 1

ovo 2

Reacción química do carbonato cálcico dos ósos co ácido acético do vinagre

Unha das prácticas consistiu na observación da reacción química que se produce entre o carbonato cálcico que conteñen os ósos e o ácido acético do vinagre. Tras unha semana cambiando o vinagre cada dous días, puidemos comprobar como os ósos perden a súa rixidez característica e se volven flexibles.

ósos 1

ósos 2