2º Ciclo

Patrimonio de Gondomar

Investigamos sobre Patrimonio

O segundo Ciclo, está a traballar arreo estes días o tema do noso Patrimonio. Recibimos nas clases a visita duns avatares moi especiais que nos pedían axuda para coñecer un pouco os tesouros da nosa parroquia.

Elaboramos murais, compartimos información polos corredores, e ata creamos códigos QR nos que se pode consultar  información das distintas parroquias ás que pertencen, así como monumentos de interese. Risa

EXCURSIÓN AO ROSAL

O día oito de maio os nenos e nenas de 3º e 4º fomos ao Rosal. Alí visitamos a fábrica Rosaleira onde nos ensinaron como envasaban verduras e hortalizas segundo a tempada.

Como non  había grelos, o seu produto  máis coñecido, ensináronos como envasaban verza, dixéronos co proceso era o mesmo.

Na fábrica á verza quítanlle a parte que non serve. Teñen que estar verdes e enteiras. Os botes onde as envasan poden ser de 1kg, 1/2kg ou 25mg.

Unha muller escolle a verza, que despois pasa a unha sección de limpeza. Alí unhas mulleres separan a folla do talo, e botan a parte escollida da verza nunha cinta transportadora, os restos colócanos  nunha caixa xigante e serven para darlle de comer aos animais.

As follas métenas nunha especie de lavalouza para limpala e que non quede ningún resto, xa que ás veces teñen algún caracol.

A verza cócese a 90º e cae noutra cinta onde outras mulleres enchen os envases a unha velocidade incrible, as latas pasan por unha cascada pequerrecha de auga con sal pois na cocción non lle botan ningún.

As latas péchanse nunha máquina e despois lle pon a data de envasado un robot. Un imán xigante colle moitas latas e as mete nun tanque autoclave a 116º durante 45min. pra matar calquera bacteria.

Nunha apertura hai un carretillo no que cargan os grelos ou verzas para despois metelos nun camión que os leva a un supermercado.

Un dato que nos deron é que se hai que preparar 1.000kg  collen a verdura os empregados da Rosaleira, pero se son máis veñen os pedidos nuns camións refrixerados.

Os grelos métense nun tarro de cristal ou nunha lata de conservas. Unha muller etiqueta a man as latas que se meten en caixas.Unha máquina ponlle unha numeración e selan as caixas.

Cando están seladas colócanas nun palé que forran con plástico e xa están listas para vender.

Foi unha visita do máis entretida!

Carla Corbacho Vicente

OBRADOIROS 2ª CICLO

STOP MOTION EN CATRO ESCENAS

Monstro, No Zoo, No campo, De Picnic

ASÍ CALCETA, ASÍ, ASÍ...

O obradoiro de calceta impartido pola mestra Carlota Pulido, ensina ao alumnado a relaxarse, a comunicarse mentres realiza punto, traballa a mobilidade e a destreza en motricidade fina. Incluso existen estudios que afirman que esta actividade desenvolve o cerebro e reforza a capacidade de pensar.

Ademais non cabe dúbida que esperta nos nenos e nenas a creatividade, realizando pezas únicas cun toque persoal.

Aquí podedes ver algunhas mostras destes marabillosos tecidos.

Un arte práctico, útil, beneficioso e divertido.

PROXECTO EDUCACIÓN MEDIOAMBIENTAL: NATUREZA A NOSA PAISAXE

Presentamosvos o traballo resultante da investigación sobre os animais e plantas de Galicia. Agardamos que vos guste e sirva para que aprendades moitas cousas.

Proxecto Animais

CHUCHAMEL

A PAPA MOSCAS

2º ciclo

O ALUMNADO DE 4º NIVEL PARTICIPOU NA XORNADA DE XOGOS POPULARES ORGANIZADA POLA COORDINADORA DE EDL DOS CONCELLOS DO VAL MIÑOR

Os  alumnos e alumnas  do 4º nivel acudiron o venres 25 de maio ao Campo das Cercas de Gondomar para participar nunha xornada de xogos populares e tradicionais xunto cos outros alumnos dos colexios dos concellos de Nigrán, Baiona e Gondomar. Foi unha experiencia moi interesante e divertida compartir esta xornada en grupos de alumnos mesturados de todos os colexios que participaron. Os xogos foron moitos e iban turnándoos en quendas de 8 minutos para que todos e todas pasasen pola maioría deles: peóns, mariolas, chaves, canicas, zancos, chapas, combas, tres en raia, marro, petancas, o pano...así ata máis de vinte xogos.

AQUÍ TEDES ALGUNHAS FOTOS DESE DÍA:

Visita de Pepe Carreiro

O pasado venres 2 de marzo recibimos a visita do Pepe Carreiro, o"pai" dos Bolechas.  O alumnado e profesorado do 2º Ciclo tivemos a oportunidade de observar en directo como traballa para realizar os seus personaxes máis coñecidos. Deunos unhas leccións prácticas de como se fai o debuxo dun personaxe de fronte, de lado ou de costas. Tamén nos debuxou varios cans e outros animais partindo dunhas formas básicas. Logo contestou amablemente as preguntas que lles foron facendo os nenos e nenas. E por último asinou moitos libros e traballos feitos polos de 3º, facéndolles cadanseu debuxo. A profe Mª Carmen, que é a coordinadora da Biblioteca "Anisia Miranda", fíxolle entrega dun agasallo como mostra de agradecemento pola súa visita.

Aquí quedan algunhas fotos da charla.