Robótica e programación 17/18
Esquema de temas
-
CURSO DE INTRODUCIÓN Á ROBÓTICA EN EDUCACIÓN PRIMARIA
QUE É UN ROBOT PARA TI?TAREFA:Deseña un robot empregando o programa tuxpaint. Explica que habilidades ten. -
ENSAMBLAXE DO ROBOT
-
ÁNIMO TI TAMÉN PODES SER MAKER!
-
SOMOS MAKERS
Agora tócavos a vós:
1º Comeza desembalando as pezas e identificamos os elementos que o compoñen:
Unha placa base chamada MCore, que é o cerebro do robot. con conectores, portos, leds, sensores, un zumbador, interruptor, etc,
Un chasis
2 Motores
2 Rodas con cadanseus zapatiños
1 Mini roda auxiliar
Un sensor segueliñas e un de ultrasóns
1 Módulo Bluetooth
1 Batería de litio e caixa porta baterías Cables, Parafusos, porcas e desaparafusador
2º Monta os motores, para iso precisas 4 parafusos longos e as porcas.
Mentres, ponlle os zapatiños ás rodas.
Cando estean os motores aparafusados, coloca as rodas con parafusos autoperforantes M2x9
3º Xira o chasis e na parte frontal coloca o sensor seguidor de liña e a mini roda auxiliar centrado nos buratos do medio. Emprega 2 parafusos M4X8, cambia o desaparafusador ao modo Allen.
4º De seguido aparafusa o sensor de ultrasón na parte dianteira con 2 parafusos de cabeza allen m4x8
5º Coloca os cables nos conectores e saca os cables polo oco do chasis á espera de montar a placa.
6º Collea MCore, ábrea e coloca con moito coidadiño o módulo Bluetooth. Ollo ao encaixar os pins! Volve a encaixar a cuberta.
7º Agora introduce a batería de litio no soporte, sacando o cable pola fendedura lateral da caixiña e volve a pechala.
8º Encáixaa na parte inferior da placa.
9º Aparafusa a MCore ao chasis, cos 4 parafusos M4x8.
10º E por último conecta os cables e xa estaría montado o robot:
Conectar motores e batería.Conectar o sensor de Ultrasóns ao porto 3Conectar o segueliñas no porto 2Conectar a matriz LEDs no porto 1 -
PROGRAMAR PARA APRENDER SEN LÍMITES
Scratch é unha linguaxe de programación, unha forma de comunicarte co ordenador, creando animacións e xogos.
Scratch pretende ser un recurso educativo que esperte a curiodosidade, fomente a creatividade e permita aos rapaces expresarse, descubrindo e aprendendo cousas novas á vez que desenvolven a lóxica computacional. Busca tamén a aprendizaxe a través da reflexión e a discusión con outros/as.
O seu nome vén de mestura, o que hai que facer é combinar bloques. Os programas poden ser moi sinxelos ou máis complexos e poden permitir interactuar ou ser simplemente presentacións animadas, vídeos, etc.
Podes descargalo e instalalo no teu ordenador ou executalo dende o navegador. Deberás rexistrarte e xa podes crear e gardar os teus proxectos na nube.
Teclea no buscador -> scratch.mit.edu
Comezaremos facendo sinxelos proxectos, aquí vos deixo algúns para que comecedes a programar.
Para saber máis:
Na biblioteca do centro podedes consultar o libro: Programa tus juegos con SCRATCH. Editorial DK
Xataka. Como iniciarse na programación desde cero con Scratch
-
EMPEZA A PROGRAMAR: MÚSICA ROBÓTICAPrimeiro proxecto programando con mBlock.mBlock está baseado no editor Scratch 2.0. O mBot prográmase empregando os comandos do bloque Robot "Este é o reto: Programa o mBot para que interprete melodías.O arrolo "a, e, i, o, u" de M. Rico Verea e a melodía popular galega "Eu non sei que pasou no muíño"O buzzer ou zumbador do robot, permítelle emitir sons bastante decentes (nós non somos moi esixentes)Titorial:- No programa mBlock, selecciona o grupo Robots e o bloque play tone on note ….. beat ……
- O único que tedes que ter en conta son as equivalencias entre as notas anglosaxonas e as latinas e seleccionar unha escala das 5 do piano.
Estas son as partituras
Debería quedar algo así:
Música Robótica
Música robótica from Ceip Vistafermosa on Vimeo.
-
OLA MUNDOReto: Acender luces. Establecer led de a bordo
- Selecciona o Evento (como queres que empece)
- Vai a Robot --> bloque “establecer led de a bordo”
- 1º só o dereito
- Seleccionar o porto no que está instalado o robot.
- Escoller cor
- Control: esperar 5 segundos
Reto: Utiliza a placa para que os LEDs funcionen coma un semáforo.- Selecciona o Evento (como queres que empece)
- Engade un bloque de control: Por sempre
- Emprega o bloque “establecer led de a bordo - dereito”
- Combina con tempos de espera (control: esperar)
Reto extra: Programa un cruce de semáforos. O led dereito será o semáforo 1 e o led esquerdo será o semáforo 2. Pensa que cando un estea en verde o outro terá que estar en vermello e non poden coincidir a cor ámbar dun semáforo coa verde do outro. Trátase de evitar accidentes.
-
O Doodle de Google celebra os 50 anos da primeira linguaxe de programaciónPensado para nenos e creado nos anos sesenta para ensinar de sinxela e con exemplos visuais.Outros xogos para este Nadal:
-
PROXECTO NADAL. NADAL mBótico1.- Escribe unha palabra ou pequena frase de felicitación do Nadal e que se mostre na Pantalla de LEDsA Matriz de LEDs do mBot é unha pantalla formada por 128 lámpadas chamadas LEDs. Están colocadas formando unha táboa ou matriz de 8 filas e 16 columnas. Cada LED pode acenderse e apagarse por separado polo que pode mostrar na pantalla números, letras ou debuxos en función das lámpadas que acendamos ou apaguemos.Pasos a seguir:Selecciona o Evento (como queres que empece)Engade un bloque de control: Por sempreEmprega o bloque do robot “ Mostrar cara”A matriz de LEDs conéctase ao porto 1Tes estas opcións:Exemplo
Matriz de LEDs do mBot from Ceip Vistafermosa on Vimeo.
2.- Crear unha iluminación de Nadal. Conseguir que cada LED do Módulo de 4 LEDs RGB se ilumine dunha cor diferenteAs siglas RGB -> red, green, blue Placa con 4 lámpadas tipo LED cunha característica especial: Poden iluminarse variando a súa cor, podendo conseguir calquera cor do arco da vella.3.- Cargar o programa no robot para que funcione de xeito autónomo.Para iso selecciona no bloque ROBOT, o lanzador Programa de mBot .Nadal mBotico from Ceip Vistafermosa on Vimeo.
-
O SENSOR SEGUELIÑAS DO MBOT. ROBOT INFRARROXOPoderemos usar este sensor para que o robot circule sobre unha liña, creando distintos circuitos.A ter en conta:O sensor de liña conéctase ao porto 2.Reto 1: Programar o mBot para que circule de forma autónoma por riba dunha liña negra.Neste exercicio empregaremos tres tipos de bloques: Control (laranxas) Os bucles por sempre e se.... entonces, Un operador (de cor verde) onde engades 2 variables -> ...... y ....... e no Programa Robot, o seguidor de liña e o bloque de avanzar/xirar/deterse.ProgramaciónÁ hora de programar o sensor teremos en conta o seguinte:Iremos corrixindo a dirección para manter o robot sobre a liña, xirando o robot cara o lado correspondente. Ollo! Neste bloque deberase interpretar o lado esquerdo/dereito como a túa esquerda/dereita mirando de frente1. Se o lector esquerdo do sensor de liña está enriba da liña negra e o sensor dereito está fóra da liña, corrixe a dirección para manterse na liña, xirando cara a dereita.2. Se o lector dereito do sensor de liña está enriba da liña negra e o sensor esquerdo está fóra da liña, corrixe a dirección para manterse na liña, xirando cara a esquerda.3. Se ambos sensores están sobre a liña negrra, o robot avanza recto.Pódese engadir outro si... entonces, se os dous sensores están en branco, que o robot xire ata atopar a liña.Reto 2: Proba agora a programalo para que vaia sobre unha liña branca.Reto 3: Programar o robot para que sexa autónomo e circule polo interior dun tatami que imos debuxar con forma de corazón.PROXECTO mBotrato1. Por un lado debuxaremos a silueta branca dunha pomba ou dun corazón nun fondo negro.2. Programar 2 robots para que circulen de forma autónoma pola liña branca.3. Programar 1 robot para que se mova polo interior do tatami-pomba ou tatami-corazón.Este sensor de liña ten dous lectores de liña cos que controlaremos os bordes. Compróbao ti mesmo colocando o mBot enriba da liña!. Estes son os valores numéricos que empregaremos para programar o mBot:
VALORES DECIMAIS INTERPRETACIÓN PROGRAMAMOS 0 0 Os dous sensores van pola liña negra e están apagados.
O emisor emite e non recibe nada porque a cor escura absorbe e non reflicteSegue recto 0 1 O sensor sensor esquerdo vai pola liña negra (está apagado, non emite) e o dereito vai por fóra (luz acendida, reflicte a cor.) Xira á esquerda 1 0 O esquerdo vai por fóra (luz acendida) e o dereito pola liña negra (apagado) Xira á dereita 1 1 Os dous sensores van por fóra da liña negra Que se deteña. Velocidade=0
Ou que xire ata atopar a liña negra.Tamén un operador (verde) maiorProgramaciónmBotrato from Ceip Vistafermosa on Vimeo.
-
Rosalía de Castro (Santiago de Compostela, 24 de febreiro de 1837 - Padrón, 15 de xullo de 1885)
RETOS PARA ROSALÍA
CIRCUÍTOS
Debuxar nunha cartolina branca un circuíto EN NEGRO cos lugares nos que viviu Rosalía Padrón - Santiago de Compostela - Madrid
Debuxar a cara de Rosalía
- Usamos o Sensor segueliñas. O robot moverase sobre a liña negra.
Construír un piano virtual para que interprete distintas melodías. Propóñense "Parabéns para ti" e "Adios ríos, adios fontes"
-Usamos o sensor ultrasóns, que sirve para detectar obstáculos e saber a que distancia están.
- Tamén podemos empregar a pantalla de LED para que indique as notas que están soando.-E o zoador, que sirve para emitir sons. Está situado dentro da placa mCore (o cerebro do noso robot)
1 Debuxa un piano nunha cartolina (ten 65cm de longo), recoméndase de do a re' - 9 teclas
2 Programar en mBlock tendo en conta as medidas de cada tecla, a lonxitude da 1ª tecla 9 cm e todas as demais están a 7 cm c.u.
*Se a distancia ao sensor de ultrasón é menor que 9 tocará a nota do se non... ,
*Se a distancia do ultrasón é menor que 16 tocará re se non... e así sucesivamente.
Onde 65 é a lonxitude do teclado. A nota do está a 9 cm do sensor do robot e todas as demais teclas están debuxadas cunha separación de 7 cm.
-
O EXPLORADOR
Reto: Programar o robot para que circule pola clase sen chocarse con ningún obstáculo.Programación:Ten en conta que o sensor de ultrasón está conectado no porto 3.Se o robot non detecta ningún obstáculo a unha distancia por debaixo de 15, avanza en línea recta, Velocidad = 150Se detecta un obstáculo, xira e espera 1 segundoO ESCOLTAReto: O robot seguirá un obxecto en movemento.Que estea quieto ata que detecte un obxecto cerca e que o siga todo o rato.mBot Escolta from Ceip Vistafermosa on Vimeo.
-
Control do mBot coa app mBlock
Neste novo Tema, programaredes coa tablet. Iredes pasando niveis e iránsevos abrindo novos comandos. Trátase de ler as instrucións que vos vai dando o programa e ir pasando ao seguinte nivel.
Ao final da clase teredes que aplicar o aprendido, presentando un miniproxecto aos outros grupos.
PASOS A SEGUIR:
- Organizar grupos de 3 persoas.
- Establece a conexión entre o robot e a tablet, basta con achegar o dispositivo ao mBot. Probade se hai interferencias co bluetooth entre as tablets e os robots.
- Accedede ao titorial (Historia), e ide superando os desafíos que se van presentando. Irédesvos familiarizando cos comandos que controlan o robot.
- Pasade os dous primeiros niveis.
- Picade agora na opción CREAR
- Cada grupo programará o mBot empregando o código desexado cos bloques traballados.
- Executar o programa empregando a conexión por bluetooth.
Aquí mostramos un exemplo onde se pon de manifesto a capacidade dos rapaces para experimentar e aprender.
mBot bailando A Macarena from Ceip Vistafermosa on Vimeo.
Programando o mBot dende a tablet from Ceip Vistafermosa on Vimeo.
Programando coa app mblock from Ceip Vistafermosa on Vimeo.
No seguinte vídeo os alumnos/as demostran as súas habilidades artísticas, creativas e imaxinativas. As disciplinas STEM compleméntanse necesariamente coa arte e coa creatividade (STEAM).
Fomentando as vocacións "STEAM" from Ceip Vistafermosa on Vimeo.
-
SNOW, O ROBOT QUE DETECTA O ACOSO ESCOLAR E LOITA CONTRA O BULLYING
A firma KIO Intelixencia Artificial creou un robot capaz de interactuar con alumnos de 8 a 16 anos para detectar casos de acoso escolar nas aulas e elaborar informes que axuden a previr estes comportameentos.
-
Imos facer un “robot” que se move pola vibración dun motor.
Aprenderemos a facer as conexións dun circuíto eléctrico, a soldar e a deseñar de xeito creativo un sinxelo robot.
PRECISAMOS:
- Material reciclable: Un vaso ou unha caixa, de plástico consistente para o corpo.
- 1 Pila AA de 1,5v
- Rotuladores para as patas.
- Cinta de pintor
- Barras de pegamento termofusible
- Motores, interruptores e cable condutor
- Soldador, motores, interruptores.
- Atrezo: Limpiapipas, paus depresores, papel de cores, palillos, lá...