Complementarias

PIPPI CALZASLARGAS, ICONO INFANTIL Y SÍMBOLO FEMINISTA, CUMPLE 75 AÑOS

Pippi Calzaslargas (Pippi Långstrumpf en el original sueco), la niña más fuerte del mundo, el personaje ideado por la escritora Astrid Lindgren, cumple este fin de semana 75 años como icono infantil y símbolo feminista para varias generaciones.

El cumpleaños de Pippi recuerda el día en que fue publicado en Suecia el libro homónimo, el primero de una decena de obras de un personaje que adquirió fama mundial, gracias también a una serie de televisión y a varias películas.

La historia de la niña con poderes mágicos que vive sola en la granja Villa Villekula con un caballo, un mono y un baúl lleno de monedas de oro, que no quiere crecer ni ir a la escuela, capaz de cuestionar la autoridad de los adultos, tuvo sin embargo un origen modesto y un nacimiento complicado.

Cuando su hija Karin enfermó de neumonía en 1941, Lindgren ideó el personaje a propuesta de la pequeña para entretenerla: tantas historias le contó sobre ella que decidió llevarlas al papel y, tres años después, en su décimo cumpleaños, le entregó el manuscrito del libro. Pero este no fue publicado hasta 1945, cuando ganó un premio convocado por una editora, después de que el principal grupo sueco hubiera rechazado el original.

Pippi Mediaslargas, como se la conoce en muchos países latinoamericanos, acabó haciéndose universal y traducida a más de un centenar de idiomas, con decenas de millones de copias vendidas, impulsada también por el éxito de la serie de televisión estrenada en 1969.

El carácter rebelde de esta niña pelirroja con trenzas que cocina crepes en el suelo y camina hacia atrás representó para muchos una visión menos autoritaria de la educación y un anhelo de libertad, vinculada al momento histórico en que fue escrita, la II Guerra Mundial. Su condición de mujer independiente, indiferente a las convenciones fijadas para cada sexo, hizo de ella también un símbolo para las feministas.

Un aniversario alterado por el coronavirus

Para celebrar el aniversario de la más célebre de los personajes de Astrid Lindgren –autora también de los libros sobre Emil, Lotta, Karlsson y Kalle Blomqvist– se habían preparado actos en una docena de países, pero han sido suspendidos o aplazados por la pandemia de covid-19.

Entre ellos figura un musical creado por Björn Ulvaeus, uno de los integrantes del extinto cuarteto sueco Abba, que ha sido pospuesto para el verano de 2021. Otros han tirado de soluciones alternativas, como la Sinfónica de Radio de Suecia, cuyo estreno de una obra sobre Pippi compuesta exclusivamente para la ocasión y que iba a ser interpretada en un auditorio de Estocolmo, acabó siendo grabada sin público y difundida por internet.

El parque temático El mundo de Astrid Lindgren y el centro cultural Astrid Lindgrens Näs, localizados ambos en su ciudad natal (Vimmersby, sur de Suecia), han permanecido cerrados por el virus, aunque éste último reabrió hace unos días con muchas restricciones.

El cumpleaños de Pippi también se ha celebrado con publicaciones editoriales, en forma de reediciones o de nuevos libros, como ‘Pippiperspektiv’, donde personalidades de distintos campos, la mayoría suecas, hablan sobre su relación con la niña pelirroja. «Adoro lo inconscientemente rebelde que es. No le importan las reglas, le importan las personas», escribe por ejemplo Alicia Vikander, la actriz sueca más internacional.

En octubre pasado, el productor David Heyman, responsable de las películas sobre Harry Potter, anunció el lanzamiento de un nuevo film sobre Pippi, pero la pandemia ha hecho que los planes se hayan pospuesto de forma indefinida.

 

 

15 de maio- DIA DA FAMLIA

 

 

Con motivo da celebración do día da familia o 15 de maio, queremos pararnos a explicar as orixes desta conmemoración así como a importancia que ten a familia hoxe en día.

Universalmente, a familia segue a ser considerada como a unidade básica da sociedade, xa que  é  un dos vínculos afectivos máis poderosos. O Día Internacional da Familia, que se celebra todos os anos o día 15 de maio, foi proclamado pola Asemblea Xeral das Nacións Unidas na súa resolución 47/237 do 20 de setembro do ano 1993, co obxectivo de aumentar o grado de concienciación acerca dos temas relacionados ca familia  e fomentar os lazos familiares, pero na sociedade actual que vivimos, tamén é preciso concienciar de que non só existe un único tipo de familia tradicional, senón que existen outros modelos totalmente válidos.

E para iso, aquí vos deixamos un pequeno vídeo para que reflexionemos sobre os distintos tipos de familia que hai, sempre desde unha perspectiva tolerante e non discriminatoria. Esperamos que o desfrutedes!


 

E se vos apetece ler unha serie de contos relacionados ca familia e nos que ademais se traballan valores tan importantes como aprender a perdoar, a respectar diferentes tipos de familia ou se analizan as relacións entre irmáns, podedes consultalos no seguinte link:

https://cuentosparadormir.com/valores/cuentos-de-familia  

 

Ademais, tamén podedes consultar unha serie de actividades que podedes facer na casa cas vosas familias neste tempo de confinamento, como por exemplo, manualidades e debuxos que permitirán desenvolver as capacidades artísticas dos nenos e nenas, ou chistes e trabalinguas, para pasar un rato divertido en familia.

https://www.guiainfantil.com/articulos/ocio/familia/actividades-en-familia-en-casa/#header0

 

 

 

Recomendacións de películas

Moi boas a todas e a todos! Como sabedes, o proxecto de centro deste ano é o cine polo que queremos recomendarvos unhas películas para ver estes días en casa que seguro que vos encantarán.

-Del revés: cargada de aventuras permite coñecer as emocións  e valores como a inclusión, a empatía ou a amizade.

-Kirikú y las bestias salvajes: invítanos a reflexionar sobre valores como a diversidade cultural, a xenerosidade e o esforzo.

-Home. Hogar dulce hogar: toda unha lección sobre a amizade e a superación.

-Cuerdas: esta historia está repleta de valores como a ilusión, a felicidade, a amizade verdadeira e a inclusión das persoas con discapacidade.

-Monstruos, S.A: permite abordar o medo deixando claro que a mellor maneira de afrontalo é enfrentándose a el.

-Up: transmítenos valores como o positivismo, o compañeirismo e a amizade.

-El viaje de Arlo: con ela aprenderemos a non rendirnos ante as adversidades.

-Wall-E: este robot transmítenos valores tan importantes como o amor, a xenerosidade e a importancia de coidar o noso planeta.

-Campeones: con este equipo de baloncesto podemos observar a importancia do traballo en equipo e a loita ante as adversidades que poidan xurdir.

-Wonder: con esta entrañable historia podemos reflexionar sobre o afán de superación e a importancia de mirar ós outros máis alá do seu aspecto físico.

-Billy Elliot:poderemos observar valores como a perseverancia e a superación ó mesmo tempo que se rompe cos estereotipos de xénero.

 

Coñecías estas películas?Animámosvos a que as vexades!

Día internacional contra a violencia de xénero

Estimadas familias:

O vindeiro luns 25 de novembro conmemoraremos no centro o Día Internacional contra a Violencia de Xénero. Rogamos a súa colaboración para que todo o alumnado acuda vestido con roupa de cor negra.

Grazas pola vosa colaboración.

O equipo docente

 

Venres 15 de novembro, MAGOSTO

Estimadas familias:

O vindeiro venres 15 de novembro, levarase a cabo no centro a celebración do magosto, con degustación de castañas e xogos populares. 

Cada neno/a terá que traer unhas poucas castañas “picadas” dentro dunha bolsa.

As castañas recolleranse ata o xoves 14 de novembro. 

Non se recollerán castañas o venres.

Comunicarvos tamén que ese día, o centro terá xornada reducida:

De 09:30 a 13:40 para o alumnado sen comedor.

De 09:30 a 14:40 para o alumnado con comedor.

Grazas pola vosa colaboración. O equipo docente.

 

Educar con igualdade

Samaín de ALU-CINE

SAMAÍN “DE ALU- CINE”

Estimadas familias:

Un curso mais, animámosvos a participar no “Concurso de Vasoiras e Cabazas” do CEIP Praia Xardín. Entregaranse dous premios, un para as vasoiras e outro para as cabazas. Pódese participar en ambas categorías. Este curso a temática será “O Cine”.

O nome e o curso do/a neno/a debe colocarse nun lugar pouco visible (por debaixo, parte de atrás…). Terase especial atención á utilización de materiais de refugallo.

As vasoiras poden traerse ao centro dende o luns 28, ata o mércores 30 de outubro.

As cabazas o martes 29 e o mércores 30 de outubro.

 

Por outra banda, queremos convidarvos a participar nunha exposición de fotografías de medo, nas que aparezan os nenos/as, e que se poden traer a partir do luns 28, e ata o mércores 30 de outubro. As fotos virán co nome e curso do neno/a pola parte de atrás, e serán devoltas ás familias a partir do 4 de novembro.

 

Os nenos/as poden vir disfrazados/as o mércores día 30 se así o desexan.

O horario do centro para este día será de xornada partida:

09:30 h. a 13:40 h. (xornada de mañá)

13:40 h. a 15:40 h. (comedor)

15:40 h. a 16:30 h. (xornada de tarde)

Durante este día, levaranse a cabo proxeccións de películas e actividades coas mesmas en todo o centro. Pola tarde farase a entrega de premios e diplomas, e devolveranse as vasoiras e cabazas aos nenos/as.

Aproveitamos para informar que o xoves 31 de outubro (Día do Ensino), e o venres 1 de novembro (Día de Todos os Santos), son días non lectivos.

 

Grazas pola vosa colaboración.

 

O equipo docente.

Entrada do colexio (Outubro 2019)

 

Distribuir contido