Iniciar sesión: Acceso

Traballo por proxectos

PROXECTO ESCANEANDO O PASADO

ESCANEANDO O PASADO

Durante o curso 2017-18 voltamos a vista atrás para indagar nalgúns aspectos  etnográficos do noso concello. Así coñecemos oficios prácticamente desaparecidos e de camiño o modo de vida dos nosos antepasados.

Se queres consultar o desenvolvemento do noso proxecto e o entronque coa programación pulsa aquí

Un dos apectos etnográficos importantes no nosos concello son os sequeiros e a importancia que tivo a castaña no noso concello. Así que despois de investigación, saídas e recollida de información elaboramos un panel informativo

 Polo magosto elaboramos un manual de receitas con castañas.

Investigamos sobre patrimonio inmaterial achegándonos aos brindos. Realizamos un obradoiro de regueifas, e unha convivencia co IES de Vila de Cruces. Esta actividade estivo organizada conxuntamente co concello. Rematamos cun festival de regueifas e brindos na casa da cultura OLga Novo.

Presentámoslles os brindos

Investigamos como eran antes as escolas, os materiais que se usaban..Recollemos información nas nosas localidades pero este traballo continuará o vindeiro curso para tratar de acadar a relación total das escolas unitarias do noso concello.

O entroido en diferentes puntos de Galicia

O ENTROIDO EN DISTINTOS PUNTOS DE GALICIA

Este curso estamos a traballar sobre o noso patrimonio cultural e artístico. A celebración do entroido nunha localidade do noso concello, en Salcedo conta con arraigo e tradición. Foi declarada festa de interés turístico.

Quixemos saber máis e coñecer diferenzas e similitudes coa celebración do entroido noutras zonas de Galicia.

 

o resultado final da nosa investigación está aquí

DESCUBRINDO A POBRA

Este curso Observamos o que nos rodea, investigamos, recollemos información, organizámola.

coñecemos un pouco mellor o noso medio natural.

Tamén estudiamos os nosos animáis

Agora miramos doutro xeito o noso concello e pedimos axuda para coidalo entre tod@s.

Está nas nosas máns

 

 

Mª CASTAÑA E A IDADE MEDIA NA POBRA DO BROLLON

 Mª CASTAÑA E A IDADE MEDIA NA POBRA DO BROLLÓN

O desenvolvemento despe proxecto implicará:

Un traballo de campo. Investigación sobre o tipo de vida nunha época histórica.

Interpretación dun mapa. Análise dos vestixios e investigación documental que corraboren os vestixios

presentación do proxecto a través de exposicións, murais e unha presentación.

Obxectivos

Identificar unha época histórica

Diferenciar tipos de vivendas e modos de vida segundo a época

Interpretar mapas

Participar en actividades de grupo.

Utilizar as TIC para buscar información e reproducir documentais.

Desenvolver documentación útil.

Recursos:

Material bibliográfico, libro de texto, enciclopedias de historia para nenos, colección a nosa terra. Posibilidade de realizar saídas con fontes de información como un arqueólogo.

Desenvolvemento

Fase inicial: presentación e motivación. Presentaremos o conto de Mª Castaña elaborado por persoal do CIM de Monforte coa intención de que coñecer a Mª Castaña  e elaborar o debuxo do capítulo que ten asinado o colexio dende o CIM para ilustrar o conto cos debuxos do alumnado dos colexios de primaria da zona que participan nesta actividade.

Mª Castaña naceu na Pobra do Brollón e todos apuntan datos de homenaxe a esta perso:, a Asociación Cultural do pobo donde naceu, Cereixa leva o seu nome, na localidade da Pobra hai unha rúa co seu nome...por iso agora que estamos a estudiar a idade media ímonos centrar na nosa localidade que ten moito que contarnos.

Fase 2 Recollida de información: consultamos internet, sobre edificios da idade media: o Castelo de Monforte, outros castelos, a Catedal de Santiago...o Alcázar de Segovia...realizaremos en xuño a visita na excursión de fin de curso.

contaremos cunha fonte de información de luxo para aprtarnos máis sobre Mª Castaña e da Idade Media no noso Concello. O arqueólogo Xurxo Ayán visitaranos e  será o guia dun roteiro pola localidade e Cereixa co alumnado de 3º,4º,5º, e 6º para analizar os vestixios da Idade Media na nosa localidade.

Visita de Xurxo Ayán

O martes día cinco de maio fixemos un roteiro en torno á figura de Mª Castaña e visitamos os lugares emblemáticos da localidade de Pobra do Brollón  e Cereixa. Acompañounos durante toda a mañá o arqueólogo que ten as súas raíces en Cereixa Xurxo Ayán Vila que nos encheo de información inda que parecia que nos estaba a contar un conto. Así enchemos os nosos cadernos de información que logo completariamos coas gravacións que fixeron os profesores. Foi unha mañá espectacular.

O resultado foi este traballo

Mª CASTAÑA E A IDADE MEDIA NA POBRA DO BROLLÓN

 

UN HORTO , MIL PRATOS

UN HORTO, MIL PRATOS

Así se titulaba o noso Proxecto de Voz Natura....

Implicará:

Un traballo de campo

A identificación das plantas dun lugar, as relacións entre ellas, os coidados e beneficios que nos aportan.

A valoración dos elementos estudiados

Obxectivos:

Desenvolver actitudes de sensibilización ante o cuidado das plantas, e o seu xonsumo benficioso para a nosa saúde.

Investigar situacións do medio natural

Realizar entrevistas e analizar críticamente as situaicóns

Identificar e comprender as relacións que se establecen entre as plantas.

Aplicar as TICs ás necesidades formuladas.

Recursos.

Plantas, terra, material bibliográfico (libros de consulta), Recursos dixitais: EDI, ordenador, conexión a internet, actividades con expertos, os maiores, a familia...)Fichas de traballo.

Na primeira etapa:identificamos un tema moi próximo a nós. Tendo en conta que estamos nunha zona rural e calquer alumno ten un horto na súa casa. Por outro lado, nos menús diarios no comedor escolar temos a presenza de verduras e hortaliza....

Pois imos coñecer un pouco máis dos alimentos partindo da invesigación, recollida de información e da propia experiencia creando o horto ecolóxico.

Recollida de información: Empregamos varias fontes:

  • libros sobre ese tema Hos hortos infantiles, a alimenación sá que mercamos e cos que creamos o recunho de Voz Natura deste ano.
  • Información recollida nas nosas familias.
  • Información dos nosos maiores recollida no centro de día mediante unha convivencia.
  • Inforamción aportada por Tico e Lola, dous expertos da nosa zona que están a traballar co horto ecolóxico.

Despois lemos, investigamos e  organizamos a información. Rematamos Elaborando este manual que podes coñecer pinchando :

UN HORTO, MIL PRATOS

 

Distribuir contido