Letras Galegas

Homenaxeados nas Letras Galegas

Neste libro electrónico reflectimos as ligazóns máis interesantes que atopamos para traballar, no aula, ao autor homenaxeado no 17 de maio, Día das Letras Galegas.

Para ver estes recursos educativos premede na portada do libro.

Letras Galegas 2014

Ides pescudar información sobre o autor homenaxeado nas Letras Galegas de 2014. Unha vez que rematedes podedes realizar as actividades interactivas que se relacionan máis abaixo:

• Webquest elaborada polo noso EDL

• Actividades en liña para todos os ciclos de Infantil e Primaria do Seminario Galán.

2014: Xosé María Díaz Castro

Xosé María Díaz Castro (1914-1990) forma parte da chamada “escola mindoniense” xunto con escritores como Cunqueiro, Leiras Pulpeiro, Noriega Varela, Iglesias Alvariño..., mantendo un forte compromiso ao longo da súa vida co noso idioma e a nosa cultura.

É autor dun único libro publicado no ano 1961, “Nimbos” que está considerado como unha das obras mestras da poesía galega contemporánea.

Texto do Seminario Galán de Arteixo

Día das Letras Galegas

Durante a semana das Letras Galegas realizamos varias actividades destinadas a pescudar sobre a vida e obra de Roberto Vidal Bolaño, entre as que destacamos:

• Compilación dos recursos educativos que fixeron os centros educativosde Galiza.
  • Realización das undidade didácticas que elaboraron os membros do Seminario Galán en todos os ciclos.
  • Realización dunha webquest co fin de elaborar un gran cartaz sobre RVB.
  • Realización da pescuda elaborada polo CEIP Condesa de Fenosa do Barco.
  • Entrega dos premios aos mellores cartacez sobre a defensa e fomento do galego.
  • Reparto dos marcapáxinas gañadores do concurso que convocou a CENDL da comarca do Carballiño.
  • Visita á exposición dos cartaces elaborados polo CEIP de Rianxo.
  • Ampliación da exposición permanente dos cartaces premiados no concurso de cartaces para defensa e fomento do galego.

Compilación de recursos

2013 Roberto Vidal Bolaño

O Día das Letras Galegas do ano 2013 está adicado a Roberto Vidal Bolaño.

"Roberto Vidal Bolaño é un dos promotores do teatro profesional en Galicia. Foi un activo defensor da normalización lingüística na escena galega. Integrante do Grupo Abrente, participou na fundación de varios grupos de teatro, participando neles como autor, director, actor, escenógrafo... sendo recoñecido o seu labor con numerosos premios literarios".

Texto elaborado polo Seminario Galán

Cartaz sobre Valentín Paz Andrade

O alumnado de 3º ciclo realizou a webquest que elaborou o EDL do centro e como traballo final elaborou o seguinte cartaz para publicitar o Día das Letras Galegas no noso centro.

Valentín Paz Andrade

Este ano o Día das Letras Galegas está adicado ao xornalista, escritor e poeta pontevedrés Valentín Paz Andrade.
Na seguinte imaxe interactiva atoparás ligazóns interesantes para pescudar e aprender máis sobre a súa vida e obra.

Nesta ligazón atoparás máis recursos

Letras Galegas 2011

O día 16 de maio celebramos no centro o Día das Letras Galegas que este ano se adicou ao poeta monfortino Lois Pereiro. Aproveitamos esta data para facer entrega dos premios do concurso de cartaces que convocará a Coordinadora de Equipos de Normalización Lingüística da comarca do Carballiño.

Tamén fixemos a entrega dos premios aos dous mellores lectores de cada Ciclo durante este segundo cuatrimestre.

Para finalizar realizamos unha lectura en voz alta dos cartaces gañadores do concurso que convocara a Xunta de Galiza sobre a figura de Lois Pereiro.

Imaxes das actividades do Día das Letras Galegas

Cartaz sobre Uxío Novoneyra

MuralEste é o resultado do mural realizado para conmemorar o Día das Letras Galegas, este ano adicado a Uxío Novoneyra.

É o resultado da webquest que realizou o equipo de biblioteca do noso centro sobre Uxío Novoneyra con alumnos do 3º ciclo.

Na parte inferior do cartaz colocouse unha escolma de poemas do homenaxeado para que sexan collidas por todos os membros da comunidade educativa, ou por visitantes do centro.

Os alumnos do 1º ciclo xa se animaron a preparar o poema de "Letanía por Galicia" e teñen pensado recitalo no Festival das Letras Galegas que realizaremos a final de curso.