Igualdade entre xéneros e empoderamiento de todas as mulleres e nenas

O Curso 2022/2023 o P.D.I. do CEIP Manuel Sueiro centraráse nos obxectivos do desenvolvemento sostible 2030. O grupo de 2º de Educación Primaria , decidiu centrar o seu Proxecto Documental Integrado (PDI) no 5º obxectivo na procura dun mundo máis xusto e igual para tod@s.: “ Igualdade entre xéneros e empoderamiento de todas as mulleres e nenas”

O porqué deste traballo integrado :

• Aumenta a motivación.
  • Máis creatividade e a aprendizaxe.
  • Mellora a comunicación e reduce a tensión.
  • Mellores resultados, aumentando a eficiencia e a produtividade.

Traballamos os seguintes OBXECTIVOS:

• Construír confianza co alumando e coas actividades propostas por eles.
  • Crear sentido de pertenza.
  • Involucrar ao alumnado na toma de decisións.
  • Buscar o entendemento entre partes.
  • Impulsar a comunicación.
  • Aproveitar a diversidade.
  • Celebrar os éxitos do grupo.
  • Favorecer o compromiso mutuo e a responsabilidade compartida.

Ademais dos obxectivos, os obxectivos que se perseguiron con este proxecto documental integradoson os seguintes:

Obxectivo xeral:

• Ser capaz de desenvolver actitudes de respecto e comprensión ante as diferenzas entre as persoas e as diferentes culturas.
  • Promover no noso alumnado valores encamiñados a  igualdade de oportunidades entre nenos e nenas.

Obxectivos específicos:

• Interpretar o que sentimos en diferentes momentos da nosa vida.
  • Coñecer e practivar a empatía como instrumento para mellorara a convivencia os demais
  • Recoñecer as emocións e sentimentos positivos propios como ferramentas para mellorar a nosa autoestima e autoconcepto.
  • Fomentar no centro os valores, as actitudes e as prácticas que permitan o grado de aceptación e cumplimento das normas e avanzar no respeto a diversidade e no  fomento da  igualdade .
  • Traballar a través das distintas actividades do currículo a importancia da igualdad de sexos.
  • Potenciar no alumnado o concepto de coeducación e igualdade mediante a transmisión de valores sociales como a tolerancia, o respecto, a igualdade, a xusticia, e a cooperación.
  • Mellorar as relacións personais entre o alumnado diminuindo os conflictos e o sexismo nas situacions de xogo.
  • Utilizar os patios de forma compartida e no excluiente.

Contidos:

• Diferentes emocións: tenrura , amor, odio, tensión felicidade, tristeza, medo asombro…..
  • As características que definen a persoa: .
  • O respecto aos outros. O rexeitamento dos casos de abuso, ciberacoso, marxinación e exclusió

• O respecto dos dereitos humanos e os dereitos da infancia:.

• O respecto da diversidade cultural e das tradicións.

• O respecto da orientación sexual e da identidade de xénero.
  • A cultura da paz e da non violencia.

• O diálogo e a argumentación na toma de decisións en común e a resolución pacífica de conflitos.

• O recoñecemento da diversidade de valores, fins e modelos de vida e o respecto aos proxectos persoais dos outros.

Metodoloxía: A metodoloxía será dinámica, participativa e lúdica, sen esquecer os nosos propósitos.
Traballarermos alternando a organización do traballo individual, por  parellas, en pequeno grupo ou en grupo clase. Contaremos cun recuncho para os materias dentro da aula e cun espazo no corredor para a exposición dos traballos realizados.

A metodoloxía dará resposta aos principios de actividad e motivación, conxugándose co o interés e a intuición.

As actividades realizadas ao longo do curso centráronse na lectura e realización de diversos murais e traballos en grupo dos seguintes contos:

1º Trimestre:

• El lápiz mágico de Malala de Malala Yousaf
  • Las princesas también se tiran pedos de IIan Brenman

2º Trimestre:

• Pepuka, de Estela Moreno Bermúdez
  • Arturo e Clementina de Adela Turín

3º Trimestre:

• O libro dos porcos
  • Rosa Caramelo

Traballouse en todo momento  o empoderamento da muller, utilizando:

• O xogo como medio para facerlles confiar nas suas capacidades, ser curiosos e experimentar.
  • Promovendo a formación das nenas recollendo información da prensa,  das redes sociais ...xa que hai un número de alumnado de etnia xitana.
  • Iniciouse ao alumnado no mundo tecnolóxico .
  • Traballamos a aceptación do propio corpo.
  • Por último realizamos un taller de Midfulness, para nenos.

Como conclusión, conseguimos ter un grupo unido, onde non existen diferencias e onde todos somos iguais  sin ter en conta a nosa procedencia , nin o sexo.