Educación Física

Xogade - Actividade Deportiva Escolar

O pasado luns día 3 de febreiro o CEIP Francisco López Estrada participou en Xogade, Actividades Deportivas Escolares organizadas pola Secretaría Xeral para o Deporte. Este ano o encontro entre varios colexios (CEIP Manuel Fraga, CEIP Nicolás do Río, CPI de Atios,... ) celebrouse en Valdoviño. O alumnado do noso colexio demostrou estar en boa condición física e alcanzou uns bos resultados, pero sobre todo pasárono estupendamente. Ademais tivemos un tempo estupendo resultando unha xornada moi agradable e estival, todo un luxo nesta época do ano. Estamos desexando volver o ano que vén. 

 

Desfrutamos dos xogos populares

Os Xogos Populares son unha das mellores formas de socializar, os nenos que viven nunha contorna próxima coñécense e quedan para quedar a xogar, mesmo non é necesario quedar, o simple feito de estar na rúa cun saltador ou cunha pelota, xa fai que outros nenos achegar e xoguen xuntos.

Ademáis faise exercicio físico, cada vez son máis os estudos que falan de sedentarismo nos nenos e sumado a uns malos hábitos alimenticios, fan que cada vez haxa máis obesidade infantil cos problemas que iso leva nun futuro. Co xogo córrese, sáltase, báilase.Con iso adquírese máis forza muscular e coordinación.
Outro beneficio é que se achega sentido rítmico ao corpo, a través de moitos xogos, danzas ou bailes o neno familiarízase coas pausas asociadas aos movementos.

Téñense vivencias inesquecibles fose da contorna familiar, relaciónanse nenos da mesma  idade, coas súas mesmas inquietudes e pensamentos. Apréndese a compartir cos demais nenos. Compártense tanto xoguetes ou ferramentas de xogo como vivencias

Practicando xogos populares desenvólvese a imaxinación.Non fai falta ter un xoguete elaborado nin algo moi custoso.Os xogos desenvolven o uso do propio corpo ou dos elementos que nos ofrece a natureza (area, pedras, ramas, flores..).  Coa imaxinación ademais pódense converter obxectos en desuso ou reciclados en calquera xoguete que para os nenos é un verdadeiro tesouro?

Ademáis, tamén se desenvolve a empatía no neno. Os xogos crean roles que os nenos caracterizan, failles poñerse en distintas situacións , tendo que resolver os seus propios conflitos, poden ser xogos eliminatorios , nos que ás veces se gañará e outras veces non. Ademais a maioría dos xogos teñen ?regras? máis ou menos sinxelas que ao participar no xogo hai que acatar?

Os xogos tradicionais pódense realizar en calquera momento e lugar. Teñen nomes distintos dependendo da zona na que se xoguen, pero son comúns a todos os nenos..

Os xogos fomentan a seguridade en si mesmo dos nenos e fan que se desenvolvan con máis facilidade cos demais. Teñen que fiarse dos demais compañeiros e o vínculo de confianza créalles unha seguridade en si mesmo?
Os xogos pasan de pais a fillos. Son atemporales, poden sufrir algúns cambios pero a esencia é a mesma.

 

Gustanos o movemento

 A coordinación e o equilibrio son capacidades que definirán a acción, ata o punto de que unha deficiencia ou anomalía no desenvolvemento de calquera delas, limitará ou mesmo impedirá unha execución eficaz. Por iso, é necesario o traballo destas capacidades nos primeiros anos da Educación Primaria, xa que a mellora funcional do dominio corporal supoñerá a adquisición de múltiples condutas motrices de carácter utilitario, lúdico ou expresivo, que serán fundamentais para o desenvolvemento integral dos nosos alumnos/as.

Durante os pasados días, estivemos a facer tarefas lúdicas de coordinación, moi divertidas. Desfrutamos moito en movemento!

 

Rematamos o curso desfrutando da actividade física no mar

No derradeiro día lectivo do curso 2016/2017 desfrutamos dunha fermosa xonada de surf, na que poidemos desfrutar da actividade física e da propia natureza que temos na nosa contorna. 

Esperamos que todos e todas pasedes un estupendo verán!

Desfrutamos da actividade física en Moeche

Calquera idade é boa para comezar a iniciarse no deporte, en concreto no running, que é unha das actividades físicas máis completas e saudables. A práctica do running para os nenos pode ser moi beneficiosa, tan só é necesario seguir unha serie de consellos para fomentar a actividade física.

Dende que os nenos comezan a dar os seus primeiros pasos, comezan a explorar e descubrir, e correr convértese desta forma, nunha das súas actividades favoritas, no parque, na rúa ou en casa, a modo de xogo os nenos basean parte dos seus xogos máis divertidos correndo, especialmente ao aire libre.

Con todo, cando o neno xa creceu e comeza a mostrar un interese especial polo deporte, é o momento de comezar a ensinarlle os beneficios desta práctica, aos poucos e a modo de xogo ata que se converta nunha rutina diaria. Pero para iso o primeiro paso será consultalo cun especialista o cal marcará as pautas necesarias para adaptar o ritmo do deporte á idade e constitución física do neno, en relación ao seu crecemento.

En calquera caso os beneficios do running para os nenos son indubidables e motivalos cara ao deporte fará que se convertan en nenos moito máis saudables. Para iso, nada mellor que motivarlles mediante xogos, circuítos e pequenas carreiras, de forma que sexa máis fácil comezar a corrixirlles os posibles fallos que todo corredor comete ao principio do seu adestramento.

É fundamental que o neno mostre iniciativa cara á práctica do running, de forma que acuda aos adestramentos de forma regular e mellore a súa técnica. A participación en competicións especiais para nenos e unha rutina diaria serán o primeiro paso cara ao inicio da súa carreira como corredor.

Compartimos con todos vos, as imaxes da saída do pasado venres. Onde acudimos a Moeche os cursos de 2º, 3º, 4º, 5º e 6º de Educación Primaria e desfrutamos dunha xornada moi entretida realizando actividade física con competición e convivencia con outros nenos/as.

 

Saltamos, reptamos, e movémonos moito

No día de hoxe, estivemos a xogar nun circuíto moi entretido. Nel puidemos facer grandes saltos, reptar por túneles moi divertidos e ademáis coñecer o floorball mediante unha estación que requería de boa coordinación e axilidade. 

Compartimos con todos vos unhas imaxes da clase de Educación Física de 1º e 2º de Educación Primaria. 

 

 

Pensamos mentras nos movemos

Dentro da área de Educación Física incluímos o aspecto cognitivo. O alumno/a a parte de aprender uns determinados modelos, tamén é importante que descubra, é dicir, que pense por sí mesmo.

Actualmente, a Educación Física tenta traballar a competencia motriz e o conxunto de competencias clave e de igual xeito desenvolver a cognición dos alumnos.

No día de hoxe traballamos cunha serie de exercicios e xogos para conseguir que os alumnos/as aprendan a pensar mentras realizamos actividade física con competición, logrando así un maior índice de motivación grupal. 

Nas imaxes podemos ver o xogo do tres en raia mentres realizamos carreiras de relevos en equipo.

 

 

Consellos para a práctica deportiva do noso fillo/a

A tarefa de educar a un neno pasa por acompañar, guiar e orientar a súa aprendizaxe en cada unha das súas etapa psicoevolutivas. 

Son moitas as dúbidas existentes sobre como educar aos nenos no ámbito deportivo, cando inicialos e como facelo. No presente artigo gustaríame compartirvos unha serie de aspectos fundamentais para non destruir o futuro do noso fillo/a como deportista e que este poida ser un neno máis competidor, máis san e feliz gozando da actividade física en calquera disciplina.

Erro número 1: impoñer as ambicións persoais sobre o noso fillo

Debemos de camiñar con cautela en canto a isto se refire. Debemos mostrar unha comprensión total no proceso de desenvolvemento dos nosos nenos e desde idades temperás sentar as bases para a aprendizaxe das habilidades motrices, avogando en todo momento polo respecto das normas e aos compañeiros e rivais por encima da vitoria. Debemos de ser pacientes en todo momento e non impoñer as nosas ambicións sobre os nosos fillos, xa que isto só acabará causando unha presión innecesaria que moi probable remate cun abandono da práctica deportiva.

De calquera modo, o máis relevante é comprender que un mozo preadolescente ten 3 motivacións fundamentais para participar nun deporte:

A primeira e a máis importante é a diversión. O neno xoga e fai deporte para divertirse, para evadirse. O xogo constitúe no neno a súa actividade central. Ao xogar exterioriza as súas alegrías, medos, angustias e é o propio xogo quen lle permite adquirir unha serie de experiencias que responden as necesidades específicas das etapas do desenvolvemento 

A segunda é socializarse. O neno xoga para estar en contacto con outros compañeiros e compañeiras e vivenciar situacións de colaboración que lle producen pracer e diversión.

A terceira é para compracer aos pais. En moitos casos o neno xoga porque ve que causa aceptación e compracencia nos seus pais. 


Erro número 2: centrarse nunha única disciplina deportiva 

Canto máis dediques a formarche e especializarche nun deporte maior rendemento conseguirás? Obvio que así é. Así o demostran multitude de deportistas na actualidade que empregan infinidade de horas para seguir mellorando nas súas disciplinas deportivas. Con todo isto non é extrapolable aos nenos. Este erro deixa a moitos nenos na metade do camiño e terminan abocados ao abondono da práctica deportiva.

Eles deben probar unha ampla variedade de disciplinas deportivas, co fin de gozar, aprender e buscar a ampla bagaxe deportiva e motriz. Isto non só será enormemente saudable para eles, senón que ademais, permitiralles adquirir unha ampla variedade de patróns motores.

A participación en múltiples deportes permitirá mesmo previr lesións asociadas ao exceso de especialización. Por iso, debemos sempre preguntar aos nosos fillos e ter en conta as súas inquietudes e opinións a preto do deporte que lles gustaría probar. Co paso do tempo reducirán a súa forma de enfocar e terminarán por decantarse por un deporte onde eles gozarán máis e onde eles conseguirán ademais un maior rendemento a nivel social, motriz e cognitivo.

Se vostede quere que o seu fillo termine xogando ao fútbol, pero o desexo do mozo cambia, nada poderá facer que compita de forma adecuada se non ten o desexo ou a vontade por gozar nesa disciplina deportiva. É probable entón, que as súas longas horas de dedicación e as súas insistencias terminen en ningures.

Conclusión

O deporte é capaz en por si de sacar o mellor dunha persoa, de lograr adquirir valores e normas extrapolables a todos os ámbitos das nosas vidas. Valores como a deportividade, o respecto, a responsabilidade, o xogo limpo, a tolerancia e un longo etcétera.

A relación que vostede teña co seu fillo marcará o seu futuro deportivo pero tamén a súa felicidade e a súa predisposición cara a realizar actividade física, por tanto terá unha influencia futura no propio benestar do novo, na súa saúde e na súa felicidade.

Melloramos a nosa condición física cun divertido circuíto

Os alumnos/as de 1º e 2º de Educación Primaria, estivemos a mellorar a nosa condición física mediante un divertido circuíto no que puxemos en práctica as nosas habilidades motrices.

Buscamos dentro desta área a mellora da saúde e fomentar a actividade física entre o alumnado, co fin de establecer hábitos e estilos de vida activos.

Compartimos a continuación, una imaxe do noso divertido circuíto... ¡Qué ben o pasamos aprendendo de forma lúdica!

 

Pasámolo xenial no noso circuíto de psicomotricidade

Nas últimas décadas, a Educación Infantil adquiriu unha importancia e consideración social relevantes, configurándose como unha etapa educativa con entidade propia, dotada dunhas características que a definen e, á súa vez, diferencian de niveis posteriores.

A Educación Infantil adquire importancia por si mesma se se respectan as peculiaridades e características propias deste ciclo educativo en canto ao seu funcionamento, metodoloxía e diferenzas que existen en relación con outros tramos da educación. Trátase de dotar ao alumnado das competencias, destrezas, hábitos e actitudes que poidan facilitar a súa posterior adaptación á Educación Primaria.

A través do movemento vaise organizando mentalmente o mundo exterior polo que as actividades de psicomotricidade na Educación Infantil van encamiñadas a conseguir, co movemento físico, a activación do mental.

O neno/a coas actividades de psicomotricidade, adquire nocións espaciais, temporais, de lateralidade, relativas ao seu corpo, aos obxectos, a situacións que lle facilitan a adquisición de novas aprendizaxes e desenvolve as súas capacidades.

Nunha das primeiras sesións do curso, fixemos un divertido circuíto de psicomotricidade para coñecer o nivel psicomotriz dos alumnos/as. 

Distribuir contido