Aliménta-T ben

ARCIMBOLDO AT ICT GRADE 5

Last week at bilingual lessons in Grade 5 we were working on a very famous painter, ARCIMBOLDO,an Italian Artist (1527-1593).

Have you heard of Giuseppe Arcimboldo? That is a funny name, right? He was born in Milan Italy, in 1527. He is most famous for his portraits of human heads made up of vegetables, fruit, flowers, and all sorts of other things.

Show Bowl of Vegetables/ The Gardener

What do you see? (Turn upside-down) Now what do you see? Pretty cool huh?

arcimboldo                  arcimboldo2

At our Art  lessons we enter this link and we have created some heads, have a look!!!

arcimboldo link

arcimboldo 3

arcimboldo 4

arcimboldo 5

WORKING ON ARCIMBOLDO

arcimbboldo

This week at bilingual lessons in Grade 1 we were working on a very famous Italian painter, ARCIMBOLDO, who was famous for creating imaginative portrait heads made of fruit, vegetables, flowers...

We watched this video about his life and work and then we have created our picture

arcimbboldo 2

arcimbboldo 1

arcimbboldo 3

AS FROITAS 4ºA

O alumnado de 4ºA aproveitando a aprendizaxe do uso das Novas Tecnoloxías, fixemos esta presentación sobre as froitas.

1.-Buscamos información en internet.

2.-Seleccionamos unha foto da froita que eliximos.

3.-Aprendimos a orixe das froitas e as súas cualidades nutritivas.

4.-Realizamos o documento con toda a información aprendida.

SESIÓN ESPECIAL CON BOMBA HACHE

Esta vez o superpremio dos supersaudables consistiu nunha sesión sobre  rodas coa axuda e exhibición da nosa teacher Bomba Hache.

Sesión con 6ºA e B

Sesión con 5ºA e B

Sesión con 1º A e B

VIDA SAUDABLE3º B

" Vida saudable" é o PDI traballado polo alumnado de 3º B:alimentación , deporte,hábitos saudables...Foron moitas e variadas as actividades traballadas polos nosos alumnos .Non vos perdades este video que resume todo o traballo deste curso.