Lingua estranxeira

• warning: Parameter 2 to wijering_swftools_flashvars() expected to be a reference, value given in /srv/www/drupal6/includes/module.inc on line 476.

WOMEN IN THE SCIENCE

The 6th year class made different projects about the Galician astrophysics Begoña Vila (Vigo,1963).She explained them her job like chief engineer of systems at NASA and talked to them about the telescope James Webb and its new technology, from the Goddard Space Flight Centre in Maryland, USA.

Some of the students recorded a short video for her, talking about their projects and their opinion. Later we sent to Begoña Vila by whatsapp and she answered telling thank you for their interest.

South Dakota

A auxiliar de conversa, Stacie, preséntanos un traballo para que coñozamos aspectos de South Dakota, estado norteamericano no que vive.

San Valentín en USA

American people celebrate Saint Valentine's Day on the 14th of February. In the 1900's the practise of gift-giving began. It's a day to show love ones you care about them, parents will give gifts to their children, friends also exchange cards and gifts and schools organize parties, dances and programs to celebrate the day. Americans will spend a total of 186 billion of dollars on Valentin's Day (on cards, flowers, gifts, dinner...) making it the second grossing holiday after Christmas. 224 million roses are grown for Valentine's Day and 26 million kilogrames of chocolate will be bought for this day. This year, in Rebordáns the oldest students celebrated the day in the English class with Miss Stacie Kjelden and the English teacher. They made cards for all of their classmates and gave a small gift with the cards too. They had a good time!

Os norteamericanos celebran San Valentín o 14 de febreiro, dende 1900 empezaron o costume de dar agasallos non so aos namorados senón tamén ás persoas polas que sinten afecto. Así os pais mercan algo sinxelo aos seus fillos, os amigos intercambian tarxetas con pequenos regalos e os colexios organizan festas, bailes e actividades para celebrar o día. Despois do Nadal é a festa na que máis gastarán, sobre uns 186 billóns de dólares entre tarxetas, flores,agasallos, ceas... 224 millóns de rosas son cultivadas para ese día e 26 millóns de quilos de bombóns serán comprados. Este ano coa presencia de Miss Stacie Kjelden entre nós, os rapaces maiores (de 5º e 6º), celebrárono na clase de inglés facendo tarxetas e intercambiandoas cos seus compañeiros. Ademáis engadiron un pequeno agasallo. Pasaron un bo rato!

Save the ecosystems

Cambio Climático. O que di a ciencia

This is a video about the problems of climate change.

Halloween posters

Earth day

HALLOWEEN (2013)

HALLOWEEN COSTUMES EXHIBITION

The English class will prepare a Halloween Costumes Exhibition.

All the students of the 6th year of primary can participate and use any

technique or material to create their costumes.

There will be a Halloween prize for the most original or the most elaborate

costume.

There will be an exhibition of costumes from the 25th of October on the

second floor, next to the English class.

If you are in the 6th year, participate and maybe you win a scary present!

EXPOSICIÓN DE DISFRACES DE HALLOWEEN

A aula de inglés vai preparar unha exposición de disfraces de Halloween

usando calquera técnica ou material.

Poden participar os alumnos e alumnas de 6º de primaria.

Haberá un premio relativo a Halloween para o disfraz máis orixinal ou máis

elaborado.

Os traballos van estar expostos dende o 25 de outubro, no segundo piso,

ao lado da clase de inglés.

Se estás en 6º curso, participa e quizá gañes un regalo “de medo”.

CHRISTMAS

No próximo festival de Nadal, venres 21 de decembro, o curso de 6º cantará

a canción “Happy Christmas” de John Lennon que prepararon na clase de

inglés.

Por suposto todos estades invitados!

CHRISTMAS

For Christmas Festival, 21st of December, the 6th year class will sing the song

Happy Christmas (War is Over)” by John Lennon, that they prepared during

the English classes.

Of Course, all of you are invited!

The following photograph shows the class singing days before the festival!