Iniciar sesión: Acceso
Punto Laranxa contra o acoso escolar

Eventos

« Abril 2024 »
LunMarMérXovVenSábDom
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Pais/Nais

PLAN DIXITAL

ENSINANDO A SER FELICES

 

A INTELIXENCIA EMOCIONAL E OS NENOS

 

O valor das pequenas cousas

 

·     Nun hospital de Florida, unha nena ri mentres espera a súa quimioterapia ao ser sorprendida no medio dunha batalla de pistolas de auga entre a súa enfermeira e un médico residente vestido como un estraño pallaso.

 

·     Un pai xoga á mancha cos seus tres fillos, un xogo prescripto polo seu asesor pedagóxico. Nas dúas semanas que estiveron xogando, as liortas familiares foron virtualmente eliminadas.

 

·     Nos pabellóns dos hospitais adoita verse con regularidade pallasos arroxando coxíns ou polos de gomas, porque sabemos que o humor non só axuda aos nenos a enfrontar mellor o estrès que supón estar nun hospital, senón que realmente pode estimular o seu sistema inmunolòxico e acelerar a súa recuperación.

 Demostrouse que os xogos, lograron construír certa cohesión familiar e diminuír significativamente a ira e a agresión entre os nenos, mellorando as súas capacidades emocionais e sociais, o que os psicólogos chaman agora, INTELIXENCIA EMOCIONAL ou CE (coeficiente emocional).

 

 Un coeficiente emocional (CE) elevado é tan importante como un coeficiente intelectual (CI) elevado.

 

 Os nenos con capacidades no campo da Intelixencia Emocional son máis felices, máis confiados e teñen máis éxito na escola, ademáis de ser a base para que os nosos fillos vólvanse adultos responsables, atentos e produtivos.

 

QUE É A INTELIXENCIA EMOCIONAL?

  Emprégase o término Intelixencia Emocional  para describir calidades emocionais que parecen ter importancia para o éxito. Estas poden incluír:

 ·     A empatía

 ·     A expresión e comprensión dos sentimentos

 ·     O control do noso xenio.

 ·     A independencia.

 ·     A capacidade de adaptación.

 ·     A simpatía.

 ·     A capacidade de resolver os problemas en forma interpersonal.

 ·     A persistencia.

 ·     A cordialidade.

 ·     A amabilidade.

 ·     O respecto.

   O término Intelixencia Emocional  foi utilizado por primeira vez en 1990 polos psicólogos Peter Salovey da Universidade de Harvard e John Mayer da Universidade de New Hampshire. Pero o bestseller Emotional Intelligence de Daniel Goleman foi o que impulsou este concepto na conciencia pública. "Eu direilles cal é un gran libro", dixo o presidente Clinton ante varios xornalistas de Denver, Colorado,  "este libro Emotional Intelligence é un libro moi interesante. Encántame.

 As emocións non son ideas, senón que son moi reais. Adquiren as forma de elementos bioquímicos específicos producidos polo cerebro e ante os cales o corpo reacciona.

 

  As CAPACIDADES EMOCIONAIS  pódense e DÉBENSE ENSINAR

 ·     Para que os nenos sexan máis capaces de manexar o estrés emocional dos tempos modernos.

 ·     Se a vida axitada e apresurada volve aos nenos propensos á irritabilidade e á ira, podemos ensinarlles a recoñecer e controlar eses sentimentos.

 ·     Se o temen ás mudanzas frecuentes.

 ·     Se se senten perturbados por un divorcio ou un novo matrimonio.

 ·     Se se senten angustiados cando enfrontan novas situacións ou displicente respecto das súas tarefas escolares.

 

Pode ensinarlles capacidades específicas do CE para axudalos a enfrontar e superar estes problemas normais de crecemento.

 

 Un pode ensinar  aos seus fillos formas de modificar a bioquímica das súas emocións, axudándolles a adaptarse mellor, a manter un maior control e a ser simplemente máis felices.