Lun | Mar | Mér | Xov | Ven | Sáb | Dom |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
A INTELIXENCIA EMOCIONAL E OS NENOS
O valor das pequenas cousas
· Nun hospital de Florida, unha nena ri mentres espera a súa quimioterapia ao ser sorprendida no medio dunha batalla de pistolas de auga entre a súa enfermeira e un médico residente vestido como un estraño pallaso.
· Un pai xoga á mancha cos seus tres fillos, un xogo prescripto polo seu asesor pedagóxico. Nas dúas semanas que estiveron xogando, as liortas familiares foron virtualmente eliminadas.
· Nos pabellóns dos hospitais adoita verse con regularidade pallasos arroxando coxíns ou polos de gomas, porque sabemos que o humor non só axuda aos nenos a enfrontar mellor o estrès que supón estar nun hospital, senón que realmente pode estimular o seu sistema inmunolòxico e acelerar a súa recuperación.
Demostrouse que os xogos, lograron construír certa cohesión familiar e diminuír significativamente a ira e a agresión entre os nenos, mellorando as súas capacidades emocionais e sociais, o que os psicólogos chaman agora, INTELIXENCIA EMOCIONAL ou CE (coeficiente emocional).
Un coeficiente emocional (CE) elevado é tan importante como un coeficiente intelectual (CI) elevado.
Os nenos con capacidades no campo da Intelixencia Emocional son máis felices, máis confiados e teñen máis éxito na escola, ademáis de ser a base para que os nosos fillos vólvanse adultos responsables, atentos e produtivos.
QUE É A INTELIXENCIA EMOCIONAL?
Emprégase o término Intelixencia Emocional para describir calidades emocionais que parecen ter importancia para o éxito. Estas poden incluír:
· A empatía
· A expresión e comprensión dos sentimentos
· O control do noso xenio.
· A independencia.
· A capacidade de adaptación.
· A simpatía.
· A capacidade de resolver os problemas en forma interpersonal.
· A persistencia.
· A cordialidade.
· A amabilidade.
· O respecto.
O término Intelixencia Emocional foi utilizado por primeira vez en 1990 polos psicólogos Peter Salovey da Universidade de Harvard e John Mayer da Universidade de New Hampshire. Pero o bestseller Emotional Intelligence de Daniel Goleman foi o que impulsou este concepto na conciencia pública. "Eu direilles cal é un gran libro", dixo o presidente Clinton ante varios xornalistas de Denver, Colorado, "este libro Emotional Intelligence é un libro moi interesante. Encántame.
As emocións non son ideas, senón que son moi reais. Adquiren as forma de elementos bioquímicos específicos producidos polo cerebro e ante os cales o corpo reacciona.
As CAPACIDADES EMOCIONAIS pódense e DÉBENSE ENSINAR
· Para que os nenos sexan máis capaces de manexar o estrés emocional dos tempos modernos.
· Se a vida axitada e apresurada volve aos nenos propensos á irritabilidade e á ira, podemos ensinarlles a recoñecer e controlar eses sentimentos.
· Se o temen ás mudanzas frecuentes.
· Se se senten perturbados por un divorcio ou un novo matrimonio.
· Se se senten angustiados cando enfrontan novas situacións ou displicente respecto das súas tarefas escolares.
Pode ensinarlles capacidades específicas do CE para axudalos a enfrontar e superar estes problemas normais de crecemento.
Un pode ensinar aos seus fillos formas de modificar a bioquímica das súas emocións, axudándolles a adaptarse mellor, a manter un maior control e a ser simplemente máis felices.