CELEBRACIÓN DO DÍA DAS LETRAS GALEGAS

Este ano o día das Letras Galegas homenaxea a grandísima e ata agora pouco recoñecida escritora María VictoriAMOReno Márquez, que tanto amou e loitou polo noso idioma e cultura.

Cacereña de nacemento pero galega de adopción, esta muller que viviu en diferentes cidades españolas era políglota, sabía falar castelán, catalán, galego, francés..., pero elexiu O GALEGO e fixo do noso idioma o seu.

Según Fina Casalderrey, que foi alumna súa en Pontevedra, aínda que Mª Victoria era profesora de secundaria, a ela gustáballe que lle chamaran MESTRA, era a súa vocación. Ao chegar a Galicia atopouse cunha realidade preocupante; o alumnado do seu instituto non aprobaba os exames que se facían en castelán, xa que a súa lingua materna, é dicir, a que dominaban era o galego. Foi por iso polo que decidiu comezar a dar as súas clase en lingua galega e facer deste o seu idioma. Nas súas propias palabras: “A miña relación co galego é unha historia de amor”.

No colexio, desde Infantil a Primaria, levamos a cabo diferentes proxectos para coñecer a súa vida e poñer en valor a súa obra.

Aquí vos deixamos unha pequena mostra, esperamos que vos guste e que vos anime tamén, como familias, a participar connosco lendo algunha das súas novelas, veredes que vos acontece coma nós, que canto máis a coñecemos máis nos gusta.

3 ANOS

As mestras relataron o conto "A festa no Faiado", acompañando a narración con fotografías relacionadas coa historia.

4 ANOS

O alumnado elaborou coa axuda das mestras un QUEBRACABEZAS sobre as personaxes deste conto.

5 ANOS

Os nenos e nenas realizaron unha presentación oral da BIOGRAFÍA EN PICTOGRAMAS sobre a autora elaborada polo CEIP Plurilingüe Anxo da Garda. A Coruña.

1º e 2º

Os alumnos realizaron en equipo MURAIS sobre a obra “Eu conto, ti cantas”.

SOPITAS CON CANELA e A FESTA NO FAIADO

Gran traballo de expresión plástica sobre as catro mulleres homenaxeadas, contando con María Victoria Moreno, ata a o momento baixo o lema “Abride a fiestra un pouquiño máis”.

O alumnado elaborou e presentou oralmente a BIOGRAFÍA da autora.

Os Cooltureco realizaron un programa audiovisual chamado “Unha historia de amor co galego”, no que fan unha obra de microteatro ubicada no Rexurdimento para dar paso ao momento actual no que uns nenos que xogan no patio do seu colexio conversan sobre a orixe do 17 de Maio, para finalizar coa exposición da biografía desta escritora.

Ademais gravaron unha versión do HIMNO GALEGO do grupo “Os da Ría” e elaboraron un ALFABETO GALEGO para os peques da nosa escola.

Traballo plástico sobre a autora homenaxeada coa técnica de estarcido e lectura dos relatos premiados no Certame de relato curto deste ano.

EQUIPO DE DINAMIZACIÓN DA LINGUA GALEGA

page | by Dr. Radut