Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria

Distribuir contido
Actualizado: hace %count horas %count min

Sorteo do tribunal número 2 da especialidade 590219 Procedementos de diagnóstico clínico e ortoprotésico

Mér, 2024-04-24 12:56
Idioma Gallego

Hoxe realizouse o sorteo do tribunal número 2 da especialidade 590219 Procedementos de diagnóstico clínico e ortoprotésico polo que se procede a Publicación do resultado do sorteo dos/as vogais dos tribunais que xulgarán os procedementos selectivos do concurso-oposición para o acceso e ingreso a corpos docentes non universitarios da Comunidade Autónoma de Galicia (ED001A) incluindo este último.

 

Anuncio principal: 

Publicación da Orde do 31 de xaneiro de 2024 pola que se convocan procedementos selectivos de corpos de persoal docente non universitario (ED001A)

Servizo relacionado: 

Oposicións

Tema: 

Programas e plans Oposicións

Ensinanza: 

Ensinanzas de réxime xeral Ensinanzas de réxime especial

Departamento: 

Dirección Xeral de Centros e Recursos Humanos Subdirección Xeral de Recursos Humanos Servizo de Profesorado de Ensinanzas Secundaria, de Formación Profesional e de Réxime Especial

Colectivo: 

Profesorado

Rueda destaca que a excelencia do sistema de investigación de Galicia sitúa á comunidade coma un referente nacional e internacional

Mar, 2024-04-23 15:30

Summary: 

Subliña a aposta do Goberno autonómico coa Ciencia ao incorporar esta competencia na Consellería de Educación, Universidades e FP

Afirma a importancia de “poñer os medios para que se poida seguir traballando” dentro da comunidade

Idioma Gallego

O presidente da Xunta, Alfonso Rueda, destacou hoxe a excelencia do sistema investigador e científico de Galicia que sitúan á I+D+i galega coma un referente a nivel nacional e internacional.

Durante unha visita ás instalacións do Centro Singular de Investigación en Química Biolóxica e Materiais Moleculares (CiQUS) de Santiago de Compostela, Rueda salientou o compromiso da Xunta coa ciencia ao incorporar esta competencia á Consellería de Educación, Universidade e FP e apostar por seguir ampliando o número de centros de investigación de excelencia na comunidade.

A Rede de Centros de Investigación Universitaria  de Galicia (CIGUS) conta na actualidade con oito centros acreditados nos que traballan 1.650 científicos. Nesta liña, o presidente da Xunta afirmou que “o que temos que facer é poñer os medios para que se poida seguir traballando” e isto significa nunha aposta da Xunta por ofrecer “tempo, retribución, estabilidade e capacidade de formar equipos” a todos os investigadores da comunidade.

O titular do Goberno galego subliñou a aposta da Xunta polo apoio a estes centros punteiros. Nesta liña, a Xunta traballa na ampliación do número de centros que forman parte desta rede de excelencia, que se verá reforzada coa creación da categoría de Centros de Investigación Colaborativos. Con este fin, aumentarase tamén o investimento por parte do Goberno galego.

Por último, Rueda agradeceu o labor diario que realizan os milleiros de investigadores que traballan na comunidade e fixo fincapé na importancia de “reter o talento que hai na nosa terra” e que os investigadores galegos poidan “atopar aquí as oportunidades”.

Información xeral Consellería de Cultura, Educación, Formación Profesional e Universidades

Resolución da Dirección Xeral de Centros e Recursos Humanos, pola que se ten por desistidas da súa petición ás persoas aspirantes que non tiveran formulada reclamación ou non emendaran a súa solicitude de participación (ED001A)

Mar, 2024-04-23 13:41
Idioma Gallego

Xúntase a Resolución do 23 de abril de 2024 da Dirección Xeral de Centros e Recursos Humanos pola que se ten por desistidas da súa petición ás persoas aspirantes que non tiveran formulada reclamación ou non emendaran a súa solicitude de participación no prazo establecido para estes efectos nos procedementos selectivos de acceso ao corpo de inspectores de educación e ao corpo de profesores de ensino secundario e de ingreso ao corpo de profesores de ensino secundario, ao corpo de profesores de escolas oficiais de idiomas, ao corpo de mestres e ao corpo de profesores especialistas en sectores singulares da formación profesional, e procedemento de adquisición de novas especialidades por parte do persoal funcionario de carreira dos corpos de profesores de ensino secundario, profesores de escolas oficiais de idiomas, profesores especialistas en sectores singulares da formación profesional e mestres da Comunidade Autónoma de Galicia (código de procedemento ED001A), convocados pola Orde do 31 de xaneiro de 2024 (DOG n.º 32, do 14 de febreiro).

De conformidade coa base terceira desta, contra esta resolución, que pon fin á vía administrativa, poderá interpoñerse recurso potestativo de reposición ante a persoa titular da Dirección Xeral de Centros e Recursos Humanos, no prazo dun (1) mes a contar desde o día seguinte ao da súa publicación no portal de Internet da Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e Formación Profesional de conformidade co establecido nos artigos 112, 123 e 124 da Lei 39/2015, do 1 de outubro, ou directamente recurso contencioso-administrativo, no prazo de dous (2) meses a contar desde a mesma data ante o xulgado do contencioso administrativo que sexa competente de conformidade co disposto na Lei 29/1998, do 13 de xullo, reguladora da xurisdición contencioso-administrativa.

 

Anuncio principal: 

Publicación da Orde do 31 de xaneiro de 2024 pola que se convocan procedementos selectivos de corpos de persoal docente non universitario (ED001A)

Servizo relacionado: 

Oposicións

Tema: 

Programas e plans Oposicións

Ensinanza: 

Ensinanzas de réxime xeral Ensinanzas de réxime especial

Departamento: 

Dirección Xeral de Centros e Recursos Humanos Subdirección Xeral de Recursos Humanos Servizo de Profesorado de Ensinanzas Secundaria, de Formación Profesional e de Réxime Especial

Colectivo: 

Profesorado

Listaxe provisional de alumnado seleccionado e suplente segundo o establecido na Orde do 29 de xaneiro de 2024, pola que se convocan axudas para a realización de actividades formativas en linguas estranxeiras

Mar, 2024-04-23 13:00
Idioma Gallego

Publicada a listaxe provisional de alumnado seleccionado e suplente e a listaxe de solicitudes que precisan de remisión de documentación relacionada coas comprobacións segundo o establecido no artigo 8.1 ( apartados c,d,e,f), segundo o establecido no artigo 16.3 da Orde do 29 de xaneiro de 2024, pola que se convocan axudas para a realización de actividades formativas en linguas estranxeiras no ano 2024, destinadas ao alumnado dos centros docentes sostidos con fondos públicos, en réxime de concorrencia competitiva. (DOG do 12/02/24).
As listaxes pódense consultar na páxina web do programa: https://www.edu.xunta.gal/axudasle/

 

Anuncio principal: 

Orde do 29 de xaneiro de 2024 pola que se convocan axudas para a realización de actividades de formación en linguas estranxeiras no ano 2024, destinadas ao alumnado dos centros docentes sostidos con fondos públicos, en réxime de concorrencia competitiva

Tema: 

Bolsas Lingua estranxeira Programas e plans Axudasle

Ensinanza: 

Bacharelato

Departamento: 

Consellería de Cultura, Educación, Formación Profesional e Universidades Dirección Xeral de Ordenación e Innovación Educativa

Colectivo: 

Alumnado Familias Centros

Sección: 

Linguas estranxeiras

O curso escolar 2024-25 comezará o 11 de setembro e rematará o 20 de xuño

Mar, 2024-04-23 12:16

Summary: 

O DOG publica o calendario que rexe para todas as etapas educativas: Infantil, Primaria, Secundaria, Bacharelato, FP e ensinanzas de Réxime Especial

Idioma Gallego

O vindeiro curso escolar 2024-25 comezará o día 11 de setembro de 2024 e rematará o 20 de xuño de 2025. Este calendario, que publica o Diario Oficial de Galicia rexe para todas as etapas educativas. No caso de 2º curso de Bacharelato as clases rematarán de acordo coas datas previstas para a avaliación de acceso á universidade, ABAU.

Canto ás vacacións escolares, haberá tres períodos que son o de Nadal, do 23 de decembro de 2024 ao 7 de xaneiro de 2025, ambos inclusive; o do Entroido os días 3, 4 e 5 de marzo de 2025, e o de Semana Santa, do 14 ao 21 de abril de 2025. Tampouco serán días lectivos os declarados festas de ámbito estatal e os festivos oficiais da Comunidade Autónoma así como o Día do Ensino, que se celebrará o 31 de outubro.

A orde de calendario tamén recolle que para o vindeiro curso, as probas de avaliación de diagnóstico fixadas polo Goberno do Estado a través da LOMLOE para 4º curso de Primaria e para 2º de ESO realizaranse entre o 1 e o 11 de abril de 2025.

Canto ao período de adaptación para o alumnado de 4º curso de Educación Infantil,  os centros poden optar por unha incorporación gradual que non se prolongará máis aló do 17 de setembro. 

No que atinxe ao servizo de comedor escolar, en todos os centros públicos funcionará desde o 11 de setembro de 2024 ata o 20 de xuño de 2025, ambos inclusive.

Información xeral Consellería de Cultura, Educación, Formación Profesional e Universidades

Unha vintena de centros escolares compiten para representar a Galicia na fase nacional do programa de satélites da Axencia Espacial Europea

Mar, 2024-04-23 12:15

Summary: 

O aeródromo das Gaivotas, en Cerceda, acolle o lanzamento de Cansat, no que participan 23 equipos e máis de 140 alumnos

O día 26 presentaranse os resultados dos proxectos e revelarase o equipo gañador

Idioma Gallego

Un total de 23 equipos de 19 colexios e institutos participaron no lanzamento de satélites elaborados por parte de centros educativos galegos no marco da fase autonómica do programa da Axencia Espacial Europea Cansat 2024, que se desenvolveu no aeródromo das Gaivotas, en Cerceda.

A xornada desenvolveuse arredor de tres actividades: un obradoiro de foguetes químicos e de auga impartida polo alumnado do Centro Público Integrado O Cruce (Cerceda), unha exhibición de drons a cargo de Aeromedia e o lanzamento dos satélites. O secretario xeral técnico da Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e FP, Manuel Vila, acompañou os alumnos nesta xornada.

Antes de lanzar os satélites, os máis de 140 alumnos participantes comprobaron os pesos, medidas, baterías e frecuencias dos aparellos. A continuación, valéronse de drons para o lanzamento, baixo a coordinación e supervisión de Aeromedia. Finalmente, desprazáronse ata o lugar onde descenderon os artefactos para recuperalos.

Deste xeito, o programa Cansat contribúe a mellorar as competencias científicas do alumnado, ao tempo que os axuda a desenvolverse na resolución de retos tecnolóxicos.

Os centros e equipos participantes son os recollidos na seguinte táboa:

Provincia

Concello

Centro

Equipo

Coruña, A

Arteixo

IES Manuel Murguía

Cosmurguía

Coruña, A

Betanzos

CPR Plurilingüe Nuestra Señora Carmen

NOE

Coruña, A

Cariño

IES Cabo Ortegal

PixinSat

Coruña, A

Coruña, A

CPR Compañía de María

CMCSAT24

Coruña, A

Ferrol

CPR Ayala

AyalaSAT

Coruña, A

Muxía

IES Ramón Caamaño

Muxía en órbita

Coruña, A

Noia

IES Virxe do Mar

Lata espacial

Coruña, A

Ortigueira

IES de Ortigueira

TecnoOrtigueira

Coruña, A

Pontes de García Rodríguez, As

IES Castro da Uz

Uzspace

Lugo

Burela

IES Perdouro

Foghete Pataqueiro-73X

Lugo

Lugo

IES Leiras Pulpeiro

LASA/Tecno-Leiras

Lugo

Mondoñedo

IES Plurilingüe San Rosendo

MINDOROCKETSAT

Ourense

Gudiña, A

CPI Laureano Prieto

Club de Ciencias Laureano Prieto

Ourense

Ourense

IES O Couto

As programadoras do Couto/Frutilla

Pontevedra

Caldas

IES Aquis Celenis

AquisSat3/AquisSat4

Pontevedra

Vigo

IES Álvaro Cunqueiro

Panoramix VII/CoiaSat

Pontevedra

Vigo

IES República Oriental do Uruguai

Rousat-1

Pontevedra

Vigo

CPR Las Acacias

Las Acacias SAT

Pontevedra

Vigo

CPR Montecastelo

MontecasteloSAT

Tras o lanzamento de hoxe, o día 26 desenvolverase un evento para presentar os resultados dos proxectos, nos que se valorará a parte de programación e de construción de hardware, así como a parte de comunicación e difusión das propostas. O equipo gañador da fase rexional representará a Galicia na fase nacional.

Un CanSat é unha simulación satélite integrada dentro dunha lata de refrescos. O desafío para o alumnado consiste en introducir nun espazo reducido os principais elementos dun satélite real, como a alimentación eléctrica, os sensores e o sistema de comunicacións. A continuación, lánzase o CanSat ou déixase caer desde unha plataforma mediante un dron, un globo cativo, un foguete ou calquera outro método. O experimento científico consiste en lograr unha aterraxe sen danos e a análise dos datos durante o descenso.

Información xeral Consellería de Cultura, Educación, Formación Profesional e Universidades

A escritora Arantza Portabales obtén o Premio Clubs de Lectura 2024

Mar, 2024-04-23 12:05

Summary: 

A Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e FP recoñece a esta autora galega por ser a máis lida nas bibliotecas escolares durante este curso

Idioma Gallego

Co gallo da celebración do Día do Libro, a Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e FP anuncia que a escritora Arantza Portabales obtén o Premio Clubs de Lectura 2024 por ser a autora galega máis lida nas bibliotecas escolares durante este curso escolar.

Este premio, que se creou no ano 2015, ten por obxecto recoñecer o labor dos autores con obra en lingua galega que facilitan cos seus libros a función do profesorado como mediadores de lectura e que concitan o interese dos lectores que participan nos clubs.

Ata o momento recibiron o premio os escritores Agustín Fernández Paz, Ledicia Costas, Miguelanxo Prado, Carlos Negro, María Reimóndez, Andrea Maceiras, Eva Mejuto, Antía Yáñez e Manuel Núñez Singala. Todos eles, comprometidos coa lingua galega, axudan á construción de lectores nas etapas da adolescencia e a mocidade que, no ámbito da lectura, están consideradas como etapas de risco de abandono.

Arantza Portabales é unha das autoras máis seguidas polo lectorado xuvenil galego. Comezou a escribir en 2013 no xénero do microrrelato. No 2015 publica o seu primeiro libro en galego e colleita case unha decena de galardóns, como o premio á mellor novela europea traducida do Casino de Santiago de Compostela con Deixe a súa mensaxe despois do sinal ou o premio Manuel Murguía de relato con Xanelas, entre outros.

432 centros participantes

Este curso, un total de 431 centros escolares, 53 deles de nova incorporación, desenvolven clubs de lectura nas súas bibliotecas grazas ao apoio da Xunta, que destina un total de 400.000 euros a este programa. O obxectivo desta iniciativa da Consellería de Educación, enmarcada no Plan LÍA (Lectura, Información e Aprendizaxe) 2021-2025, é fomentar e consolidar os hábitos lectores e as competencias básicas do alumnado, como son a comunicación lingüística, as competencias sociais, culturais e sociais, entre outras.

Por provincias, 162 dos centros integrados son da Coruña (24 de nova incorporación), 60 de Lugo (cinco novos), 54 de Ourense (seis novos) e 155 de Pontevedra (18 novos).

Información xeral Consellería de Cultura, Educación, Formación Profesional e Universidades

Sorteo dos vogais do tribunal número 2 da especialidade 590219 Procedementos de diagnóstico clínico e ortoprotésico

Mar, 2024-04-23 09:16
Idioma Gallego

Por erro, realizouse o sorteo dun único tribunal na especialidade Procedementos de diagnóstico clínico e ortoprotésico, cando en realidade nesta especialidade actuarán dous tribunais.

Para corrixir este erro procederase ao sorteo do segundo tribunal este mércores 24 de abril, ás 9:00 horas, na  Sala de Xuntas da Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e Formación Profesional.

 

Anuncio principal: 

Publicación da Orde do 31 de xaneiro de 2024 pola que se convocan procedementos selectivos de corpos de persoal docente non universitario (ED001A)

Servizo relacionado: 

Oposicións

Tema: 

Programas e plans Oposicións

Ensinanza: 

Ensinanzas de réxime xeral Ensinanzas de réxime especial

Departamento: 

Dirección Xeral de Centros e Recursos Humanos Subdirección Xeral de Recursos Humanos Servizo de Profesorado de Ensinanzas Secundaria, de Formación Profesional e de Réxime Especial

Colectivo: 

Profesorado

Premio dos Clubs de Lectura 2024 para Arantza Portabales

Mar, 2024-04-23 08:10
Idioma Gallego

Co gallo da celebración do Día do Libro 2024, publícase a Resolución do 19 de abril de 2024 da Dirección Xeral de Ordenación e Innovación Educativa,  pola que se recoñece á escritora Arantza Portabales co Premio dos Clubs de Lectura 2024, que se concede anualmente ao autor ou autora galega máis lida, segundo as bases do premio,  polos clubs de lectura participantes na convocatoria de Clubs de Lectura durante o curso precedente 2022/23.

 

File: 

Resolución do 19 de abril de 2024

Tema: 

Programas e plans Plan LÍA Bibliotecas escolares

Ensinanza: 

Ensinanzas de réxime xeral

Departamento: 

Dirección Xeral de Ordenación e Innovación Educativa Subdirección Xeral de Ordenación, Inclusión e Innovación Educativa

Colectivo: 

Profesorado Alumnado

Sección: 

Boletín Portada de boletín

Rueda anuncia que arrancan os trámites para facer efectiva a matrícula gratuíta para todos os estudantes de grao universitario e de ensinanzas artísticas superiores a partir do vindeiro curso 2024-25

Lun, 2024-04-22 21:30

Summary: 

Salienta que, deste xeito, o acceso ao ensino público en Galicia “será totalmente gratis”  desde as escolas infantís ata rematar unha carreira

A matrícula será de balde para todos os que inicien estudos en primeiro curso así como para os de segundo e posteriores cursos que superen unha porcentaxe de créditos entre o 65% e o 90% segundo a área de coñecemento

O conselleiro de Educación destaca que Galicia convértese, así, na única comunidade autónoma onde é posible obter unha titulación de grao totalmente gratuíta para as familias

A maiores, o Goberno galego seguirá mantendo conxeladas as taxas dos másteres, os máis baratos do Estado

Idioma Gallego

O presidente da Xunta, Alfonso Rueda, anunciou hoxe que a Goberno autonómico xa está a traballar nos trámites para facer efectiva a gratuidade de matrícula para todos os estudantes de grao universitario e de Ensinanzas Artísticas Superiores a partir do vindeiro curso 2024-2025.

O departamento que dirixe Román Rodríguez elevou ao Consello da Xunta un informe sobre a tramitación administrativa para formalizar esta acción de apoio ás familias que, segundo resaltou o presidente, vaise sumar a gratuidade xa aplicada na educación de 0 a 3 anos. Na práctica isto implica que en Galicia “o acceso ao ensino público vai ser totalmente gratuíto” desde a escola infantil e ata rematar un grao universitario.

Pola súa parte, o conselleiro de Educación, Ciencia, Universidade e FP, Román Rodríguez, salientou que se trata dunha medida “pioneira” no conxunto do Estado xa que Galicia será a primeira comunidade autónoma en garantir o acceso gratuíto aos estudos universitarios, con matrícula de balde para todos aqueles que se matriculan por primeira vez, así como para o resto dos cursos superados ata obter o título correspondente. 

Isto significa que todos os universitarios que aproben van ter asegurada a matrícula gratuíta ao longo de toda a súa carreira universitaria a partir do próximo setembro, o que converte a Galicia na única comunidade autónoma onde é posible obter unha titulación de grao totalmente de balde.

A medida será de aplicación a todos estudantes de grao matriculados en calquera das tres universidades públicas do Sistema Universitario Galego (SUG) así como aos estudantes de Ensinanzas Artísticas Superiores (Música, Arte Dramática, Deseño e Conservación e Restauración de Bens Culturais) en centros públicos galegos, tanto no caso de novo ingreso como no de continuidade de estudos.   

Así pois, as familias cuxos fillos e fillas inicien por primeira vez estudos de grao ou de artísticas o próximo mes de setembro non terán que desembolsar ningunha matrícula, o que supón maior facilidade de entrada para todos os estudantes e contribúe á igualdade de oportunidades. 

Tamén será gratuíta para os alumnos do resto dos cursos ata finalizar o grao (segundo, terceiro e cuarto, ademais de quinto e sexto naquelas de maior duración) que aproben a porcentaxe de créditos establecida para cada área de coñecemento. 

Para acceder á matrícula gratuíta, no caso dos estudantes de novo ingreso que debutan na universidade, deberán ter superado a parte obrigatoria da ABAU en Galicia na convocatoria de 2024 ou un ciclo superior de FP en calquera centro galego. 

Para os estudantes de continuidade (segundo e sucesivos cursos), deberon estar matriculados nun grao nunha universidade pública galega durante o curso anterior (isto é, no actual 2023-24) e ter superados  o 90% dos créditos nos graos das áreas de Humanidades e Xurídicas, o 80% dos créditos nos da área da Saúde e o 65% no caso das Enxeñarías e graos da área de Ciencias, empregando así as mesmas porcentaxes que as bolsas a nivel estatal.

A previsión, tal e como salientou o conselleiro, é que as familias de alumnos universitarios poidan aforrar entre 700 e 800 euros ao ano, unha contía que sería duns 380 euros de medio ao ano para os matriculados en ensinanzas artísticas.

Redobrar esforzos no apoio ás familias

Tal e como destacaron Rueda e Rodriguez, esta medida supón redobrar a aposta da Xunta de Galicia polo apoio ás familias coa gratuidade da educación para o alumnado desde que entra na gardería, na etapa 0-3 anos, ata que remata os seus estudos universitarios, ao tempo que “se fomenta a cultura do esforzo”, premiando o interese, a dedicación e o bo aproveitamento académico. 

Rueda lembrou que Galicia xa levaba 13 anos coas matrículas universitarias conxeladas, unha medida mellorada agora coa gratuidade total  para todos os cursos de grao. No caso dos estudos de máster, as taxas vanse manter conxeladas unha vez máis no prezo medio de 11,89€/crédito, o que supón un importante aforro para as familias. 

Deste xeito, Galicia vai ter a universidade máis accesible de toda España, coa matrícula de grao gratuíta e os másteres máis baratos do Estado.

Información xeral Consellería de Cultura, Educación, Formación Profesional e Universidades

Convocado o X Concurso de Traballos por Proxectos para o curso 2023/24

Lun, 2024-04-22 12:34
Idioma Gallego

Achégase  arquivo coa Resolución do 19 de abril de 2024 da Dirección Xeral de Ordenación e Innovación Educativa no contexto do PLAN LÍA de Bibliotecas Escolares (Lectura, Información e Aprendizaxe), pola que se convoca o X Concurso de Traballos por Proxectos baixo a coordinación (ou coa participación) da biblioteca escolar, en centros públicos non universitarios de titularidade da Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e Formación Profesional para o curso 2023/24.

  • O prazo de presentación dos traballos remata o día 15 de xullo de 2024.

 

File: 

Resolución do 19 de abril de 2024

Tema: 

Programas e plans Plan LÍA Bibliotecas escolares

Ensinanza: 

Ensinanzas de réxime xeral

Departamento: 

Dirección Xeral de Ordenación e Innovación Educativa Subdirección Xeral de Ordenación, Inclusión e Innovación Educativa Servizo de Innovación e Programas Educativos

Colectivo: 

Centros

Sección: 

Boletín Portada de boletín

Resolución do 10 de abril de 2024, da Dirección Xeral de Formación Profesional, pola que se convocan probas e se ditan instrucións para o acceso e a admisión do alumnado nas ensinanzas profesionais de Artes Plásticas e Deseño en Galicia 2024/25

Lun, 2024-04-22 12:28
Idioma Gallego

Xúntase a Resolución do 10 de abril de 2024, da Dirección Xeral de Formación Profesional, pola que se convocan probas e se ditan instrucións para o acceso e a admisión do alumnado nas ensinanzas profesionais de Artes Plásticas e Deseño na Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2024/25.

  • O prazo de inscrición para as persoas aspirantes que soliciten realizar a proba que substitúe o requisito académico de titulación, comprende desde o día seguinte ao da publicación desta resolución no Diario Oficial de Galicia ata o día 10 de xuño.
  • A inscrición para as persoas aspirantes que cumpran co requisito de titulación, comprende desde o día seguinte ao da publicación desta resolución no Diario Oficial de Galicia ata o día 21 de xuño.

 

File: 

Resolución do 10 de abril de 2024 (DOG)

Tema: 

Escolarización

Ensinanza: 

Ensinanzas de réxime especial Ensinanzas profesionais de artes plásticas e deseño

Departamento: 

Dirección Xeral de Formación Profesional Subdirección Xeral de Aprendizaxe Permanente, Ensinanzas Artísticas, Idiomas e Deportivas Servizo de Ensinanzas de Réxime Especial e Aprendizaxe Permanente

Colectivo: 

Alumnado

Sección: 

Boletín Portada de boletín

A escritora Laura Espido Freire protagoniza a segunda cita do Ciclo de Cultura Científica da Xunta

Dom, 2024-04-21 15:42

Summary: 

Esta nova sesión ‘Palabras e pensamento: a ciencia e o seu fío narrativo’ terá lugar mañá, 22 de abril, ás 18,00 horas na Biblioteca de Galicia da Cidade da Cultura

Idioma Gallego

A escritora Espido Freire será a protagonista da segunda cita do Ciclo de Cultura Científica da Xunta de Galicia dirixido a público en xeral, comunidade educativa e docentes. Trátase dunha iniciativa que, nesta segunda edición, leva o título de Tecnoloxía con sentidiño e aborda temáticas como o uso desta nas aulas, a súa relación coa saúde infanto-xuvenil e a psicoloxía ou a Intelixencia Artificial, entre outros.

Esta nova sesión, que leva por título Palabras e pensamento: a ciencia e o seu fío narrativo, terá lugar mañá, 22 de abril, ás 18,00 horas, na Biblioteca de Galicia da Cidade da Cultura. Nela, a escritora afondará na transformación do xeito de transmitir os contidos, os desafíos que iso xera e a oposición dos que identifican a seriedade dunha materia cun xeito determinado de comunicación. Neste senso, Espido Freire tamén abordará a divulgación dos contidos no eido da ciencia e as diversas canles polas que pode realizarse de xeito profesional ou como un complemento á vocación didáctica. 

A escritora Espido Freire, nada en Bilbao, provén dunha familia de orixe galego. Licenciada en Filoloxía inglesa e diplomada en Edición e Publicación de Textos pola Universidade de Deusto, debutou como escritora no ano 1998 con Irlanda, unha novela que lle supuxo o Premio Millepages. Ano e medio despois fíxose co Premio Planeta pola súa obra Melocotones helados, sendo a gañadora de menor idade na historia deste galardón.

En total suma nove novelas publicadas, ademais de varios libros de contos, ensaios, poemas e libros ilustrados. Así mesmo, tamén é colaboradora habitual en diferentes medios de prensa nacional e realiza de xeito constante labores de divulgación cultural e intervencións en programas de animación á lectura a nivel nacional.

Charlas ata o mes de xuño

O programa de conferencias continuará ata o mes de xuño cun amplo abano de profesionais co obxectivo de ofrecer certezas e contribuír a unha reflexión seria, documentada e baseada en investigacións sobre o uso da tecnoloxía. Así, tras Espido Freire será a quenda de José César Perales, catedrático de Psicoloxía experimental da Universidade de Granada, que o 2 de maio afondará nos Mitos e evidencias sobre o uso intensivo de dispositivos e aplicación na rede.

Información xeral Consellería de Cultura, Educación, Formación Profesional e Universidades

A Xunta recoñecerá, por primeira vez, os mellores proxectos de investigación dos estudantes que cursan o Bacharelato de excelencia en ciencias e tecnoloxía

Dom, 2024-04-21 15:39

Summary: 

Trátase dunha iniciativa novidosa da Consellería de Educación co fin de valorar o traballo desenvolvido polos colexios e institutos que participan no STEMBach

Os aspirantes dispoñen de prazo ata o día 6 de maio para presentar as súas propostas, que incluirán información xeral, memoria e vídeo explicativo das mesmas

Idioma Gallego

A Xunta de Galicia vai recoñecer este curso, por primeira vez, os mellores proxectos de investigación realizados polos centros educativos no marco do Bacharelato de excelencia en Ciencias e Tecnoloxía, STEMBach, unha iniciativa que ten como finalidade impulsar a formación STEM (ciencias, tecnoloxía, enxeñaría e matemáticas), e as habilidades científico-tecnolóxicas, en especial no tratamento de datos e na incorporación da intelixencia artificial á sociedade, así como fomentar as vocacións neste eido entre os máis novos.

A Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e Formación Profesional ten aberta a convocatoria deste recoñecemento aos mellores proxectos STEMBach desenvolvidos no actual curso 2023-24, aos que poderán optar os 45 centros educativos que actualmente ofertan este Bacharelato de excelencia, que dispoñen de prazo ata o día 6 de maio para presentar as súas propostas.

Esta acción é unha das medidas dirixidas a potenciar este programa, que se suma ao recoñecemento, por parte das universidades galegas, con créditos ECTS ao alumnado que cursa este Bacharelato STEM no que é a súa primeira aproximación ao mundo universitario.

A convocatoria vai dirixida aos 304 alumnos que actualmente están matriculados en 2º de Bacharelato e nunha materia extracurricular de afondamento no ámbito STEM. Os aspirantes, de xeito individual ou en grupo, deberán presentar un traballo de investigación coa información xeral do proxecto (título, autor, titores, persoa docente codirectora e resumo do mesmo), unha memoria e un vídeo de presentación.

Fases preeliminar e final

Unha vez rematada a presentación de solicitudes, os aspirantes deberán superar dúas fases que suman un máximo de 200 puntos a razón de 100 por cada unha delas.

Na fase preliminar, a comisión de selección (integrada por representantes da Consellería e das tres universidades públicas galegas) realizará unha preselección de candidatos que pasarán á fase final. Nesta parte avaliaranse criterios científico-técnicos (metodoloxía empregada, análise dos resultados, presentación dos mesmos, conclusións...), a memoria do proxecto (coherencia e calidade, estrutura e extensión, emprego de linguaxe científica axeitada, bibliografía...) e o vídeo de presentación (fluidez do mesmo, creatividade e orixinalidade, emprego de recursos visuais...).

Na fase final, os aspirantes deberán expoñer e defender os seus proxectos durante un acto público. Nesta parte avaliaranse criterios como a puntuación acadada na fase preliminar, se a exposición está ben estruturada e organizada, a presentación clara, coherente e fluída dos contidos, os recursos audiovisuais ou de apoio empregados para axudar a comprender mellor a exposición e a resolución coherente das cuestións.

Finalmente seleccionaranse os tres mellores proxectos de investigación, que recibirán un recoñecemento especial e distintivo por parte da Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e FP no que se subliña o esforzo e o traballo realizado polos alumnos. Non obstante, todos os centros, profesorado e alumnos participantes recibirán tamén un recoñecemento e mención da súa participación nesta convocatoria.

STEMBach en Galicia

Enmarcado na Estratexia Educación Dixital, Edudixital 2030, a Consellería de Educación puxo en marcha por primeira vez o STEMBach no curso 2018-19, un programa educativo de dous cursos académicos de duración ao que pode incorporarse o alumnado de calquera das modalidade de Bacharelato e no que cursan unha materia extracurricular de afondamento relacionada co ámbito STEM. Os participantes desenvolven un proxecto de investigación, no segundo curso desta etapa, relacionado con calquera ámbito de coñecemento das materias cursadas na etapa, codirixido por un docente pertencente a un departamento universitario ou entidade de investigación de Galicia e do que o alumno realizará unha defensa do traballo en sesión pública.

Información xeral Consellería de Cultura, Educación, Formación Profesional e Universidades

A Xunta avanza na preparación do vindeiro curso coas convocatorias para a mellora de competencias en idiomas e dixitais no ensino galego

Sáb, 2024-04-20 14:11

Summary: 

Os colexios e institutos que o desexen, de forma voluntaria, xa poden solicitar a súa incorporación á Rede de Centros Plurilingües e ao proxecto E-Dixgal

A día de hoxe en Galicia hai un total de 500 centros plurilingües que contan co apoio de 655 auxiliares de conversa de 22 nacionalidades distintas

No ámbito dixital, ata un máximo de 20 centros poderán adherirse a esta acción onde os rapaces poden compaxinar a aprendizaxe virtual e a analóxica

Os novos centros E-Dixgal deberán contar coa aprobación por parte do Claustro do profesorado e do Consello Escolar, onde están representadas as familias

Idioma Gallego

A Xunta de Galicia, a través da Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e Formación Profesional, avanza na preparación do vindeiro curso escolar en ámbitos como a mellora de competencias lingüísticas e dixitais no ensino galego. Faino a través da apertura das convocatorias públicas para que os colexios e institutos que o desexen, de forma voluntaria, soliciten a súa incorporación á  Rede de Centros Plurilingües de Galicia e ao proxecto de Educación Dixital E-Dixgal para o próximo curso 2024-25.

No caso do plurilingüismo, a Consellería publicou no Diario Oficial de Galicia as convocatorias que permitirán seguir estendendo a aprendizaxe dunha lingua estranxeira no sistema de ensino galego nas etapas de Infantil, Primaria, ESO e Bacharelato. Os colexios e institutos interesados poderán presentar as súas candidaturas ata o 30 de abril a través da aplicación habilitada ao efecto no Portal Educativo.

Todas estas convocatorias enmárcanse na Estratexia Galega de Linguas Estranxeiras  (EDUlingüe 2030), para o fomento e a mellora do plurilingüismo no ensino non universitario, na que se contemplan medidas e accións para a mellora da competencia lingüística en linguas estranxeiras do alumnado galego. 

Este modelo plurilingüe implantado pola Xunta -que implica a impartición de ata un terzo do horario lectivo en lingua estranxeira- comezouse a aplicar no curso 2010/11 para as etapas de educación obrigatoria, isto é, de Primaria e ESO. Xa a partir do curso 17/18, a Consellería de Educación ampliouno ás etapas de Infantil, Bacharelato e Formación Profesional. No actual curso 2023/24 hai un total de 500 centros plurilingües, que contan co apoio de 655 auxiliares de conversa nativos de ata 22 nacionalidades distintas que imparten clases nestes centros. 

Melloras  na competencia dixital

Doutra banda, os centros dispoñen de prazo ata o 27 de abril para solicitar a súa incorporación voluntaria ao proxecto de Educación Dixital, E-Dixgal, a través do cal, nas aulas galegas, conviven e compleméntanse entre si a aprendizaxe analóxica e dixital. Poderán sumarse un máximo de 20 centros. 

O obxectivo desta acción, que leva unha década funcionando con normalidade, é traballar a competencia dixital entre o alumnado, como unha competencia clave recollida nos currículos educativos e necesaria e básica para o desenvolvemento na sociedade actual. A mesma forma parte do amplo abano de iniciativas dentro deste modelo híbrido que combina aprendizaxe virtual e analóxica e que se insire na Estratexia de Educación Dixital 2030.

Así pois, os colexios e institutos adheridos desenvolven a súa actividade educativa diaria nun entorno virtual de aprendizaxe que lles permite acceder a contidos dixitais totalmente de balde para as familias, e que compaxinan co uso de recursos físicos tradicionais de aprendizaxe como son os manuais, libros e cadernos. 

A convocatoria deste ano está aberta a un máximo de 20 centros de nova incorporación, que deberán presentar un proxecto específico en base a distintos requisitos. Así mesmo, a solicitude deberá contar coa aprobación previa por parte do Claustro do profesorado e do Consello Escolar do centro, onde están representadas as familias. 

Froito da experiencia previa, no proxecto estanse introducindo cambios para mellorar a súa implementación nas aulas. Así pois, para os centros que se incorporen en ESO, todo o alumnado deberá recibir un mínimo de seis materias en modalidade dixital a elección do centro, segundo o curso  e tendo en conta que para este cómputo non se terán en conta as materias con só unha ou dúas sesións lectivas á  semana agás a  materia de Segunda Lingua Estranxeira e as de Física e Química e Bioloxía e Xeoloxía de 3º de ESO. 

A día de hoxe, o proxecto de Educación Dixital E-Dixgal chega a un total de 630 centros e a 64.000 alumnos desde 5º de Primaria ata 4º de ESO, que contan co apoio de 11.000 docentes. 

Información xeral Consellería de Cultura, Educación, Formación Profesional e Universidades

A Xunta reforza a colaboración con Stellantis Vigo na aposta por unha FP innovadora e adaptada ao tecido produtivo e á demanda de talento profesional

Ven, 2024-04-19 15:02

Summary: 

Trátase de acordos para programas duais nas especialidades de Mecatrónica, Robótica Colaborativa e Vehículos Híbridos/Eléctricos

Os 37 alumnos beneficiados combinarán a formación académica e práctica na planta viguesa e no Centro Integrado CIFP Valentín Paz Andrade e Instituto IES Politécnico

Román Rodríguez agradece o compromiso desta firma pioneira da automoción “co modelo de éxito de prestixio, confianza e utilidade que é a FP galega”

Idioma Gallego

A Xunta de Galicia reforza a súa aposta polo impulso dunha Formación Profesional innovadora e de calidade, adaptada ao tecido produtivo e á demanda de profesionais cualificados, a través da colaboración con Stellantis Vigo en materia de FP Dual que permitirán aos alumnos combinar a formación académica nos centros educativos coa formación práctica na factoría.

O conselleiro de Educación, Ciencia, Universidades e FP, Román Rodríguez, e o director da factoría automobilística viguesa, Ignacio Bueno, asinaron esta mañá tres convenios para o impulso dos programas de FP Dual nas especialidades de Mecatrónica, Robótica Colaborativa e Vehículos Híbridos/Eléctricos, dos que se van beneficiar a partir do vindeiro curso 2024-25 un total de 37 alumnos do Centro Integrado de FP CIFP Valentín Paz Andrade e do Instituto IES Politécnico de Vigo.  

Ao abeiro destes acordos, no Centro Integrado de FP CIFP Valentín Paz impartirase a especialización en Mantemento e Seguridade en Sistemas de Vehículos Híbridos e Eléctricos, con 650 horas de formación compartida entre o centro educativo (o 65%) e empresa (o 35%). Para esta modalidade ofértanse un total de 14 prazas para o curso 2024-25, coa previsión de que a incorporación dos estudantes á factoría viguesa se realice a partir de febreiro de 2025.

No Instituto IES Politécnico de Vigo impartiranse os graos superiores de Mecatrónica e de Robótica Colaborativa, que se desenvolverán durante os curso 2024/25 e 2025/26, estando prevista a incorporación dos primeiros alumnos á empresa a partir de marzo de 2025.

No caso do grao de Robótica Colaborativa poderanse matricular ata 14 alumnos, que realizarán un total de 587 horas de formación, das cales o 53% será no centro e o 47% restante na empresa. No grao de Automatización e Robótica Industrial ofértanse nove prazas, con 2.229 horas de formación compartida entre o centro (o 60%) e a factoría Stellantis Vigo (o 40%).

En todos os casos, dadas as necesidades específicas do sector profesional, os graos teñen carácter plurilingüe, polo que os alumnos matriculados cursarán os módulos formativos en inglés establecidos no proxecto.

Aproveitamento de sinerxías

O conselleiro de Educación, Ciencia, Universidades e FP, Román Rodríguez, agradeceu a implicación e o compromiso de Stellantis Vigo coa Formación profesional galega, o que permite “afianzar un modelo de éxito que se caracteriza polo prestixio, a confianza e a utilidade”. “Os convenios que acabamos de asinar van permitir o acceso dos alumnos ao entorno laboral dunha das maiores industrias de automoción do mundo”, subliñou.  Así mesmo, puxo en valor a importancia de “aproveitar sinerxías” entre os axentes académicos, económicos, sociais e institucionais “para acadar unha Galicia máis competitiva e unha terra de futuro e de oportunidades para as xeracións máis novas”.

O titular de Educación referiuse tamén á “revolución silenciosa” que leva experimentando a FP na última década, “unha opción que pasou de ser a única alternativa para moitos mozos a converterse na súa primeira opción formativa”, así como “un seguro de futuro profesional”, xa que, por exemplo, os ciclos duais acadan unha inserción laboral plena. Finalmente, Román Rodríguez reivindicou o traballo realizado polos centros educativos que, tanto no caso do Valentín Paz Andrade como no do Politécnico de Vigo “teñen demostrado con creces que lideran unha oferta innovadora, inclusiva, atenta ás transformacións sociais e con resultados académicos sobresaíntes”.

O director de Stellantis Vigo, Ignacio Bueno, referiuse á traxectoria afianzada de colaboración coa formación de estudantes de FP desde 2007 que se reforzou a partir de 2020 coa acollida dos primeiros alumnos de FP Dual. “Estamos convencidos -dixo- de que a formación teórico-practica é fundamental para os estudantes antes de enfrontarse ao mercado laboral”, e puxo o acento no compromiso para “impulsar a representación feminina nestas especialidades”.

Por outra banda, no acto de hoxe, celebrado na planta olívica, fíxose efectiva a doazón por parte de Stellantis Vigo de 16 motores eléctricos á Xunta que se destinarán a outros tantos centros de FP da provincia de Pontevedra.

Información xeral Consellería de Cultura, Educación, Formación Profesional e Universidades

Román Rodríguez comparte a importancia das ensinazas deportivas cos profesionais Aíto García Reneses, Xisco Gil e Pepe Casal

Ven, 2024-04-19 15:00

Summary: 

O exseleccionador olímpico de Baloncesto, o seleccionador olímpico de Vela e o expreparador físico da Selección Olímpica de Baloncesto participan nas ‘Charlas olimpismo e deporte’

A actividade encádrase no programa didáctico das ensinanzas de Baloncesto e de Vela que se imparten neste centro

Idioma Gallego

O conselleiro de Educación, Ciencia, FP e Universidades, Román Rodríguez, visitou hoxe o Centro Integrado de FP Fontecarmoa, en Vilagarcía de Arousa, co gallo das Charlas olimpismo e deporte nas que participan o exseleccionador olímpico de Baloncesto Aíto García Reneses; o seleccionador olímpico de Vela, Xisco Gil, e o expreparador físico da Selección Olímpica de Baloncesto Pepe Casal.

O responsable autonómico de Educación agradeceu a participación “destas lendas do mundo deportivo” nesta actividade e compartiu con eles a importancia que teñen as ensinanzas deportivas na formación dos profesionais do futuro. “É unha honra para nós contar con estes convidados de primeiro nivel para ofrecer unha experiencia educativa extra ao alumnado que cursa as ensinanzas de Baloncesto e Vela”, engadiu.

Neste senso, Román Rodríguez, que estivo acompañado pola directora xeral de FP, Eugenia Pérez, explicou que os ciclos deportivos como os que se imparten neste centro de Vilagarcía de Arousa englóbanse nas ensinanzas de réxime especial, que este curso realizan 27.000 alumnos. “Trátase dunha vía que se consolida ano tras ano como unha opción académica e de saída profesional de calidade”, sinalou. 

Programa da xornada

O programa previsto para a xornada de hoxe comezou cunha conferencia sobre baloncesto impartida por Aito García Reneses para alumnos do grao medio e superior das ensinanzas de Baloncesto como xogadores, adestradores, árbitros e afeccionados. Os actos continuarán cun foro pola tarde no auditorio de Vilagarcía de Arousa con Xisco Gil, actual seleccionador olímpico de Vela, e Pepe Casal, preparador físico que ten traballado para o Obradoiro, a Selección nacional ou na formación de xogadores como Pau Gasol.

Información xeral Consellería de Cultura, Educación, Formación Profesional e Universidades

Román Rodríguez anuncia que o alumnado do instituto IES Valle-Inclán poderá estrear as primeiras aulas novas a partir do luns

Ven, 2024-04-19 13:50

Summary: 

Salienta a envergadura da obra neste edificio histórico que cualifica como “unha das catedrais educativas que temos en Galicia” cun investimento de 4,7M€

Felicita á dirección do centro, ao profesorado, ao alumnado e ás familias pola súa colaboración e apoio neste proceso, que se está desenvolvendo de xeito satisfactorio

Idioma Gallego

O alumno do Instituto IES Valle-Inclán de Pontevedra poderá estrear as primeiras aulas novas a partir do vindeiro luns. Así o anunciou esta mañá o conselleiro de Educación, Ciencia, Universidades e Formación Profesional, Román Rodríguez, durante unha visita ao centro educativo para supervisar o desenvolvemento dos traballos.

Segundo explicou o titular de Educación do Goberno galego, trátase de nove aulas do terceiro andar do edificio que xa están totalmente rematadas no interior e tan só resta limpalas e colocar o mobiliario, polo que a partir do luns xa estarán en uso. Xunto con estas aulas, proxectadas para na fase 1 da rehabilitación integral do centro, tamén xa están operativos desde hai varias semanas o ximnasio e os vestiarios do semisoto.

Román Rodríguez subliñou que, pese a envergadura da obra e ás condicións climatolóxicas adversas deste inverno, estanse seguindo os tempos marcados no cronograma de planificación da mesma, xa que agora remata a primeira fase e comeza a segunda. Nesta próxima fase acometerase o remate outras nove aulas máis así como a retirada dos módulos exteriores, que está previsto que deixen de usarse en xuño.

Envergadura loxística e técnica

O conselleiro aproveitou para felicitar ao conxunto da comunidade educativa, entre os que destacou o equipo directivo do instituto, os docentes, o alumnado e as familias, pola súa implicación e apoio nesta obra que é a de maior envergadura a nivel técnico e loxístico que está a levar a cabo a Consellería. “Dá boa conta da súa magnitude as 326 ventás de 33 tipoloxías diferentes que hai que facer ah hoc, en madeira de castaño, co fin de realzar a tipoloxía orixinal deste edificio histórico singular que é unha catedral educativa”, subliñou.

A Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e Formación Profesional inviste un total de 4,7M€ nesta rehabilitación integral da que é a maior obra que se está realizando nestes momentos nun centro educativo galego. A intervención arrancou a mediados de setembro do ano pasado e prevese que estea totalmente rematada a comezos de 2025.

Tras o remate da primeira fase, agora dará comezo a segunda fase, que suporá ir actuando na cuberta, no reforzo de forxados, falsos teitos, acabados interiores e iluminación doutras nove aulas, polo que quedarían outras nove aulas máis pendentes así como as zonas comúns.

Edificio de arquitectura ecléctica

Cómpre salientar que o Instituto IES Valle-Inclán está situado nun edificio histórico singular con características da arquitectura ecléctica de finais do XIX e elementos do Art Nouveau, que iniciou a súa construción en 1908. Desde entón foi obxecto de diferentes obras de reforma e reparación de distinta envergadura, realizándose a última gran intervención no ano 1972.

Agora entra nunha nova etapa coa obra de maior calado desde hai cinco décadas que inclúe a rehabilitación enerxética, estrutural e funcional deste instituto histórico, programada ao abeiro do Plan de Nova Arquitectura Pedagóxica, e que redundará nun aforro de preto do 60% de enerxía no centro.

Información xeral Consellería de Cultura, Educación, Formación Profesional e Universidades