02 Aneae e anee |
2.6. Escolarización de alumnos con necesidade específica de apoio educativo
A LOMCE establece que nos procedimientos de admisión de alumnos en centros públicos e privados concertados que impartan Educación Primaria, Educación Secundaria Obligatoria o Bachillerato terán prioridade na área de escolarización que corresponda ao domicilio ou ao lugar de traballo dalgún dos pais, nais ou titores legais aqueles alumnos cuxa escolarización veña motivada por traslado da unidade familiar debido á movilidade forzosa de calquera dos pais, nais ou titores legais, ou a un cambio de residencia derivado de actos de violencia de xénero. (Apartado 62 do artigo único da LOMCE)
2.6.2. Disposicións específicas
- Decreto 229/2011, do 7 de decembro, polo que se regula a atención á diversidade do alumnado dos centros docentes da Comunidade Autónoma de Galicia nos que se imparten as ensinanzas establecidas na Lei orgánica 2/2006, de 3 de maio, de educación (DOG, 21/12/11).
- Modalidades de escolarización. Art. 16º
- Escolarización nos centros ordinarios. Art. 17º.
- Escolarización en centros ordinarios de escolarización preferente. Art. 18).
- Escolarización en unidades de educación especial. Art. 19º.
- Escolarización en centros de educación especial. Art. 20 º.
- Escolarización combinada. Art. 16.1.b,
- Revisión da modalidade de escolarización Art. 16ª. 3
- Ditame de escolarización. Art. 36º.
- Escolarización inmediata de alumnado vítima de acoso escolar ou violencia de xénero. Art. 28º.
- Alumnado de familias itinerantes. Art. 29º
- Orde do 27 de decembro de 2002 pola que se establecen as condicións e criterios para a escolarización en centros sostidos con fondos públicos do alumnado de ensino non universitario con necesidades educativas especiais (DOG 30/01/03). As disposicións desta Orde que se opoñan ao establecido polos Decreto 229/2011, Decreto 254 /2012 e á Orde do 12 de marzo de 2013 non son de aplicación.
2.6.3. Flexibilización da duración do período de escolarización
2.6.3.1. Disposicións xerais
- LOE: Arts. 74º, 77º, 78º.
- Decreto 229/2011, do 7 de decembro, polo que se regula a atención á diversidade do alumnado dos centros docentes da Comunidade Autónoma de Galicia nos que se imparten as ensinanzas establecidas na Lei orgánica 2/2006, de 3 de maio, de educación (DOG, 21/12/11). Arts. 17º, 19º e 20º.
- Orde do 28 de outubro de 1996 pola que se regulan as condicións e o procedemento para flexibilizar a duración do período de escolarización obrigatoria dos alumnos con necesidades educativas especiais, asociadas a condicións persoais de sobredotación intelectual. (DOG, 28/11/96).
- Orde do 27 de decembro de 2002 pola que se establecen as condicións e criterios para a escolarización en centros sostidos con fondos públicos do alumnado de ensino non universitario con necesidades educativas especiais (DOG, 30/01/03). Arts. 26º, 30º, 31º, 32º.
2.6.3.2. Outras disposicións
Educación infantil
- Orde do 25 de xuño de 2009 pola que se regula a implantación, o desenvolvemento e a avaliación do segundo ciclo da educación infantil na Comunidade Autónoma de Galicia (DOG 10/07/09).
Permanencia dun ano máis de alumnado con nee Art. 2º.3.
Anticipación do inicio de escolarización na educación primaria de alumnado con altas capacidades intelectuais. Art. 2º.4.
Educación primaria
- Decreto 130/2007, do 28 de xuño (DOG, 09/07/09).
Posibilidade de escolarización nun curso inferior do alumnado de incorporación tardía ao sistema educativo: Art 15º.3.
Anticipación do inicio de escolarización na educación primaria ou redución da escolarización de alumnado con altas capacidades intelectuais. Art. 15º.4.
Prolongación da escolaridade de alumnos con nee: Art. 16º.6.- Orde do 23 de novembro de 2007 pola que se regula a avaliación na educación primaria na Comunidade Autónoma de Galicia (DOG, 30711707)
Permanencia na etapa de un ano máis para alumnos con nee: Art. 6º.4.
Anticipación do inicio de escolarización na ESO de alumnado con altas capacidades intelectuais. Art. 7º.
2.6.3.3. Resumo do establecido nas referidas disposicións relativo á flexibilización
- O alumnado con NEE poderá ser obxecto de medidas de flexibilización para o que será necesaria a autorización polo correspondente servizo da Consellería de Cultura, Educación e OU.
- Imprescindible constatar aplicación de AC ou medidas organizativas.
E.infantil.
- Poderase aumentar un ano.
E. primaria
- Poderase aumentar un ano sobre o disposto con carácter xeral. (6 anos de EP + 1 ano de repetición + 1 ano de flexibilización)
- A escolarización poderá prolongarse un terceiro ano se o alumno está escolarizado nun centro de educación especial ou nun aula de educación especial a tempo completo. (6 anos de EP + 1 ano de repetición + 1 ano de flexibilización + 1 ano de flexibilización)
- Non máis alá do ano natural no que se cumpran 15 anos.
Permanencia
- En calquera caso, a permanencia na ensinanza básica non se poderá prolongar máis alá de:
- O ano natural no que se cumpran 7 anos en EI.
- O ano natural no que se cumpran 15 anos en EP.
Sobredotación
- No caso dos alumnos con sobredotación, poderase reducir un ano a permanencia en educación infantil e un ano en educación primaria.